*insp* Fest med barn i hus?

ORIGINAL: EricaJenta

ORIGINAL: snuppe07ogspire09

ja det er ille!!

...En toåring våkner, kommer ut i stua og der sitter en gjeng med folk og mamma og pappa lukter rart og virker annerledes. Ikke akkurat trygghet for et lite barn...

Ja jeg skjønner ikke at det for noen går ann å forsvare det engang[&o]

Selv om ungen din ikke har som vane å våkne om natta, har man ingen garanti. Det er utrolig uvitende å tro at det ikke kommer til å skje...

Da er du bare overhysterisk da skjønner du... Må jo skjønne det! [8D]

ja det er ille!!

...En toåring våkner, kommer ut i stua og der sitter en gjeng med folk og mamma og pappa lukter rart og virker annerledes. Ikke akkurat trygghet for et lite barn...

Selv om ungen din ikke har som vane å våkne om natta, har man ingen garanti. Det er utrolig uvitende å tro at det ikke kommer til å skje...

jeg har aldri sagt at det ikke kommer til å skje, har sagt meg enig i at det kan skje... og skjer det da, så legger jeg han igjen.

ORIGINAL: Nurkis

ja det er ille!!

jeg har aldri sagt at det ikke kommer til å skje, har sagt meg enig i at det kan skje... og skjer det da, så legger jeg han igjen.

Så du syns ikke det er noe galt med å legge ungen din når du selv er full?

ORIGINAL: InMyHeart
ORIGINAL: *yummymummy*
Jeg har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det.
Hva om det skjer noe? Skal man kjøre i fylla?
Er ikke vandt med alkohol i hjemmet mens barn er tilstede,og kommer heller ikke til å gjøre det selv.

hva kan skje?? forstår liksom ikke det jeg da.... [8|]

og hva gjør man om man ikke har lappen/bil. Kan ikke kjøre uansett jeg om det hadde skjedd noe. Måtte hatt taxi da.
Men har ikke fest hjemme uansett jeg da. Syns ikke fyllefest og små barn hører sammen.
Kan allikevel fint ta meg et par glass vin om ungene sover, og jeg har besøk. Ser ikke noe galt i det.

Ja men da kan du sitte med barnet ditt i taxien eller med en bekjent EDRU og ikke full!
Sitte på legevakta full med barnet sitt ved siden av seg,nei det har jeg aldri tenkt å gjøre.

er ikke sånn at jeg sitter og planlegger at jeg skal gjøre det... men det kan skje...
det kan vel skje om man har barnevakt og det da... eller dropper du da og komme på legevakta hvis du er på fest/by'n?

Har dere aldri hørt om en mellomting mellom full og edru??
Man er ikke full om man legger barnet sitt etter to glass vin til maten!!

ORIGINAL: Kattepus

Har dere aldri hørt om en mellomting mellom full og edru??
Man er ikke full om man legger barnet sitt etter to glass vin til maten!!

Det var heller ikke det diskusjonen handlet om.. Det var når man hadde fest og var "brisen pluss"..

ORIGINAL: Rimpro

ja det er ille!!

nei så klart ho ikke har.. ho har jo hatt foreldre som gjorde det med henne når ho var lite.. å ho tok ikke skade av det...

morn du! Klarer å svare for meg selv! [;)]

men nei, jeg ser ikke no galt i det, legger han heller enn å la han stå der..
og ja, har hendt ett par ganger at mine foreldre/tanter har lagt meg når de har drukket/vært fulle.. jeg har ikke tatt skade av det, er vel sikkert derfor jeg har fest hjemme selv mens gutten min sover.... så da har jeg kanskje tatt litt skade allikevel da.. i følge noen...

Er ikke vandt med alkohol i hjemmet mens barn er tilstede,og kommer heller ikke til å gjøre det selv.

og hva gjør man om man ikke har lappen/bil. Kan ikke kjøre uansett jeg om det hadde skjedd noe. Måtte hatt taxi da.
Men har ikke fest hjemme uansett jeg da. Syns ikke fyllefest og små barn hører sammen.
Kan allikevel fint ta meg et par glass vin om ungene sover, og jeg har besøk. Ser ikke noe galt i det.

Ja men da kan du sitte med barnet ditt i taxien eller med en bekjent EDRU og ikke full!
Sitte på legevakta full med barnet sitt ved siden av seg,nei det har jeg aldri tenkt å gjøre.

er ikke sånn at jeg sitter og planlegger at jeg skal gjøre det... men det kan skje...
det kan vel skje om man har barnevakt og det da... eller dropper du da og komme på legevakta hvis du er på fest/by'n?

men dømmekraften din er helt anneledes når du er full enn når du er edru,kanskje du ikke merker at barnet er sykt engang fordi du er full,men dette hadde du oppdaget om du var edru og kunne fått barnet på legevakten.
Man skal være der for barna uansett edru eller ikke,men å bevisst ha flere venner på besøk og drikke seg full syntes jeg er uansvarlig og en feiling i foreldreoppgaven!

hvis barnet mitt er varm, hoster, kaster opp e.l så merker jeg det nok, full eller ikke.. har dessuten termometer, så jeg kan måle tempen om jeg er i tvil.
Hører og hvis barnet mitt skriker, for vi har babycall...

ORIGINAL: Rimpro

ja det er ille!!

nei så klart ho ikke har.. ho har jo hatt foreldre som gjorde det med henne når ho var lite.. å ho tok ikke skade av det...

morn du! Klarer å svare for meg selv! [;)]

men nei, jeg ser ikke no galt i det, legger han heller enn å la han stå der..
og ja, har hendt ett par ganger at mine foreldre/tanter har lagt meg når de har drukket/vært fulle.. jeg har ikke tatt skade av det, er vel sikkert derfor jeg har fest hjemme selv mens gutten min sover.... så da har jeg kanskje tatt litt skade allikevel da.. i følge noen...

men barn er jo forskjellige.. noen går slike ting mer innpå enn andre. Og det er ikke alltid man kan se det på dem heller... så du tar jo en risk...

jeg bare skjønner ikke at man i det hele tatt setter seg i den situasjonen hvor man må legge barna fulle...

Jeg ville ikke hatt fest og vært veldig beruset selv mens babyen var i huset, men ser ingenting galt så lenge en av foreldrene er edru eller bare har tatt seg noen glass og har vennefest/middag med alkohol. Jeg mener jeg vet temmelig godt selv hvor grensa går og hvor mye jeg kan drikke før jeg føler det blir uansvarlig.
Om noe skulle skje, måtte vi jo da tatt taxi. Og jeg mener at foreldre burde kunne ta seg et par glass vin til maten uten å bekymre seg om man evt skulle måtte dra på legevakta i taxi når man har drukket litt.

Men hvorvidt jeg føler dette er rett når barnet blir større, vet jeg ikke enda. Men nå har jeg ingen problem med det. Det handler jo i bunn og grunn i om man er ansvarlig. Og jeg passer alltid på at en av foreldrene er det.

Jeg ser ikke problemet. Det blir jo uansett aldri snakk om noe rølping når folk kommer hjem til oss. At man kan sitte en gjeng sammen og drikke litt vin og skravle selv om barna er hjemme og sover ser jeg ingenting i veien med. 

men barn er jo forskjellige.. noen går slike ting mer innpå enn andre. Og det er ikke alltid man kan se det på dem heller... så du tar jo en risk...

jeg bare skjønner ikke at man i det hele tatt setter seg i den situasjonen hvor man må legge barna fulle...

det er mye man tar en risk med...
og jeg har heller ikke sagt at vi har vært fulle og lagt han... han er lagt før festen begynner, men hvis han skulle våkne, så hadde jeg lagt han, full eller ikke... og med tanke på at han sovner med en gang igjen, så tenker jeg at han ikke tar noen skade av det...

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

men dømmekraften din er helt anneledes når du er full enn når du er edru,kanskje du ikke merker at barnet er sykt engang fordi du er full,men dette hadde du oppdaget om du var edru og kunne fått barnet på legevakten.
Man skal være der for barna uansett edru eller ikke,men å bevisst ha flere venner på besøk og drikke seg full syntes jeg er uansvarlig og en feiling i foreldreoppgaven!

hvis barnet mitt er varm, hoster, kaster opp e.l så merker jeg det nok, full eller ikke.. har dessuten termometer, så jeg kan måle tempen om jeg er i tvil.
Hører og hvis barnet mitt skriker, for vi har babycall...

man er jo ikke helt til stedet når man er full da..

lurer på hvor fulle folk blir her jeg... er snakk om å bli full, ikke drita så man ikke klarer å stå på beina eller høre! Jeg klarer i hvertfall og høre om han hoster, se om han har kastet opp og kjenne om han er varm, er jeg usikker, så bruker jeg termometeret!
Når babycall'n ligger på bordet, med høy lyd, så hører vi den og går opp og sjekker!

Jeg er på en måte litt enig med ts.
Men jg ville aldri kalt det fest, fest med barn er ikke lov!!!

Men vi har gjester rett som det er, og noen tar seg vin og øl. Vi sitter å snakker utover kvelden og koser oss selv om barnet er hjemme. (vi har nesten INGEN muligheter for barnevakt, mine foreldre har ikke passet han på 2 år fordi de ikke gidder!!!)
Men de som er på besøk er gode venner av oss, vi kjenner de godt. Og de er veldig klar over at det ikke er fest, det er en middag. Og ofte kjører fler av de som kommer. Og en av oss foreldre holder seg alltid innenfor en viss grense! Jeg ville ikke kjørt bil etter 4 øl, men kan godt møte opp på legevakta med barnet mitt om det skulle skje noe alvorlig etter å ha drukket 4 øl!

Gjort det en gang, faktisk.. det føltes ikke godt i ettertid.. Aldri mer..
Vi kan godt ha sosiale sammenkomster i huset mens han sover, og det kan være moderate mengder alkohol tilstede, men ikke fest.. Ikke fyll!

Da er festen avlyst!!
Hadde ALDRI hatt fest med barna mine i hus!

Jeg synes det er unødvendig! Jeg ville aldri ha hatt fest hjemme her mes barna sov-ville aldri ha drukket meg full med barna hjemme. Hadde jeg vært i den situasjonen som du beskriver hadde jeg ganske enkelt sagt at vennene kan fremdeles komme, men uten alkohol..

Ja, synes ikke noe om det i det heletatt jeg. Men derimot at man et par venner på besøk og KOSER seg med f.eks mat og alkohol med måte der ingen blir høylytte og man oppfører seg som om man skulle vært edru, så ok. Men synes likevel en av foreldrene skal være klin edru til å ta seg av barnet.[:)]

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Skrulla86

JEg syns ikke det er ille!

Det skal jo selvfølgelig ikke skje hver helg, men ser ikke at det skal være ille om det skjer en gang innimellom.
Vi kommer selv til å gjøre dette her hjemme, som sagt ikke ofte, men en gng innimellom:)
Vi har oså et vennepar som gjør dette.
Da snakker jeg selvfølgelig ikke om vill fjortisfest med 20-30 stk. Men kanskje 5-6-7 venner som koser seg med alkohol og skravler og har det gøy.

Kan ikke slutte å leve bare man får barn, og syns at mange overbekytter barna sine ALT for mye!

Jeg hadde selv en far som drakk veldig mye, og syns det var veldig ekkelt når han la meg på kvelden kanakas dritings og kjempe ustabilt humør(skjedde ofte). DET vil ikke skje her!MEn at den forewldren som tar seg v unga er brisen og godt humør ser jeg ikek noe galt i...

Stakkars deg... Håper du klarer å bli voksen etterhvert om ikke annet, så for ungens skyld. For et jævli ekkelt innlegg.. Huff, trist at det finnes folk som utsetter ungene sine for slikt fordi "man ikke kan slutte å leve"... SPY!! [:'(][:'(]

Kan ikke slutte å leve bare man får barn?? Da har du problemer med alkohol, hvis du mener at man slutter å leve hvis man ikke drikker med barn i hus. Stakar barn.
Helt for jævlig synes jeg[:@]

Å gud! Du skjønner jo virkelig ikke greia så da får det heller bare være.
Du får neste ta en tenke runde med deg selv.

Trodde ikke folk var så blåøyde jeg,men der tok jeg feil.
Håper virkelig for deres del at det ikke skjer noe med barnet/barna på en fremtidig fyllefest hos dere!
Jeg vil i hvertfall ikke sitte med ansvaret for at jeg har vært uansvarlig fordi jeg har drukket meg full og ikke klart å tatt den riktige beslutning uansett hva det gjelder!

Er det så viktig med fest,så sett barna bort da. Barna går vel forran festing vel?

uff[&o]

er ikke snakk om fyllefest med en hel haug med ukjente, men vennefest. Folk blir fulle, men ikke sørpe drita og spyr overalt!

Vi kan ikke knipse i fingra, så har vi barnevakt, det funker kanskje for noen, men ikke her i gården...
Ja, barna går foran en fest, men så lenge de sover, så tenker jeg at de ikke tar skade av det! Han er vant til å sove med radio på og at vi parater og ler, musikk er heller ikke skadelig, det er ikke slik at vi fester til langt utpå natt heller, er vel kanskje mer snakk om vorespiel-fest...

Back
Topp