*insp* Fest med barn i hus?

ORIGINAL: Skrulla86

JEg syns ikke det er ille!

Det skal jo selvfølgelig ikke skje hver helg, men ser ikke at det skal være ille om det skjer en gang innimellom.
Vi kommer selv til å gjøre dette her hjemme, som sagt ikke ofte, men en gng innimellom:)
Vi har oså et vennepar som gjør dette.
Da snakker jeg selvfølgelig ikke om vill fjortisfest med 20-30 stk. Men kanskje 5-6-7 venner som koser seg med alkohol og skravler og har det gøy.

Kan ikke slutte å leve bare man får barn, og syns at mange overbekytter barna sine ALT for mye!

Jeg hadde selv en far som drakk veldig mye, og syns det var veldig ekkelt når han la meg på kvelden kanakas dritings og kjempe ustabilt humør(skjedde ofte). DET vil ikke skje her!MEn at den forewldren som tar seg v unga er brisen og godt humør ser jeg ikek noe galt i...

Stakkars deg... Håper du klarer å bli voksen etterhvert om ikke annet, så for ungens skyld. For et jævli ekkelt innlegg.. Huff, trist at det finnes folk som utsetter ungene sine for slikt fordi "man ikke kan slutte å leve"... SPY!! [:'(][:'(]

ORIGINAL: Skrulla86

JEg syns ikke det er ille!

Det skal jo selvfølgelig ikke skje hver helg, men ser ikke at det skal være ille om det skjer en gang innimellom.
Vi kommer selv til å gjøre dette her hjemme, som sagt ikke ofte, men en gng innimellom:)
Vi har oså et vennepar som gjør dette.
Da snakker jeg selvfølgelig ikke om vill fjortisfest med 20-30 stk. Men kanskje 5-6-7 venner som koser seg med alkohol og skravler og har det gøy.

Kan ikke slutte å leve bare man får barn, og syns at mange overbekytter barna sine ALT for mye!

Jeg hadde selv en far som drakk veldig mye, og syns det var veldig ekkelt når han la meg på kvelden kanakas dritings og kjempe ustabilt humør(skjedde ofte). DET vil ikke skje her!MEn at den forewldren som tar seg v unga er brisen og godt humør ser jeg ikek noe galt i...

Er det jeg mener og! [;)][:D]

Min våknet 23:58 i går haha! Så han fikk lov å komme opp å se på rakettene. Og kunne aldri falt meg inn å drikke med barn i hus [:'(]

Fest ville jeg ikke hatt, men har flere ganger hatt ett eller to vennepar over på middag og god drikke. Det vil ikke jeg kalle fest, for vi tar det rolig, spiller spill, hører litt musikk(vi har ikke anlegg,bare tv) og prater. Men det er likevell alkohol tilstede, vi bare inntar den litt mer kontrollert og sivilisert[;)]

Jeg synes det er helt UAKSEPTABELT!

Hvis det først skal drikkes skal minst en av foreldrene være edru!

ORIGINAL: Rimpro
ORIGINAL: Nurkis
ja bare drikk å smell bomber ned i stua.. gjerne en av de fulle gjestene gå inn på feil rom når de leter etter do..

doper du ned unga for å få de til å sove gjennom alt eller?
ALLE kan våkne om natta.. man kan våkne av mareritt, eller av bråk..

Man kan IKKE ta for god fisk at ungen IKKE våkner!

oki, nå veit ikke jeg hva slags folk dere har på besøk, men vi har ikke huset fullt av ukjente folk!! Dette er snakk om venner, som veit hvor doen er, fulle eller ei..
Og nei, jeg doper ikke ned ungen min, han sover hele natta gjennom og våkner han, så legger vi han i senga igjen.
Er det virkelig så uvanlig at unger sover hele natta gjennom?? Stakkars barna deres igår da, som må ha våknet av alle rakettene...

venner eller ikke venner.. fulle folk kan man ikke stole 100% på uansett.. se i voldsstatestikker.. de fleste episoder skjer i hjemmet!

ungen min er 4,5 mnd.. hun sover ikke gjennom enda.. MEN, om han våkner av mareritt, eller er tørst, eller må på do..
så MÅ noen gå inn til han.. å den personen bør IKKE være full..

men det går tydeligvisw ikke ann å si noe til deg, for du har allerede bestemt deg for at alle andres barn er rare som ikek sover gjennom natta.. og at vi som ikek vil ha fest er rare, fordi vi setter UNGENEs behov forran våre egne..

Egoist vil jeg kalle de som har fest med unger hjemme..

våkner han, så går vi inn til han da! Og jeg skrev også at far bare var brisen...
men det går tydligvis ikke ann for deg å forstå ting heller, som kommer med svada svar, som drikk og smell bomber i stua... jadda..
Jeg må få lov til å forsvare at mitt barn sover hele natta gjennom, hadde han ikke gjort det, så hadde vi neppe hatt besøk, for det hadde nok bare blitt slitsomt. Så forstår de som ikke har det og..

da tar jeg det som at du syns det er helt ok å gå full inn til ett barn som våkner av mareritt om natta..

du sier at ungen din sover gjennom alltid, å aldri våkner.. det har jeg sakt er umulig.. alle KAN våkne..
jeg syns ikke ett barn skal bli lagt av en full forelder..
men det er helt ok for deg..

da har vi det på det rene.. jeg syns det er sykt.. men det er min mening

ja, jeg syns det er ok, så lenge det er en av foreldrene.
Hvis mitt barn våkner og jeg er full, så syns jeg det er bedre å legge han igjen, enn å bare la han stå der...
Jeg syns det er sykt at det er så mange overbeskyttende og hysteriske foreldre der ute... men det er min mening [;)]

ORIGINAL: Ankii89

Jeg synes det er sinnsykt egoistiskt! Om man synes det SÅ viktig og feste så synes jeg man skal sette seg ned og ta ett oppgjør med seg selv. Og at voksne mennesker ikke skjønner at det er GALT og feste med barn i huset er for meg sjokkerende!!!

Helt enig! Hadde ALDRI falt meg inn å ha fest med barna hjemme!!

ORIGINAL: Piffi Allkrydda
Forresten, nok et klassisk eksempel på trangsynte holdninger her på BV... "Min unge våkner ikke om natta, venninna mi sine unger våkner heller ikke om natta, derfor er det ikke vanlig at unger gjør det". Jippi.

det er vel mer sånn.. "mitt barn våkner om natta, da gjør alle andre sine barn det og, er ingen barn som sover hele natta gjennom"
det er like trangsynt!

Her bekymrer jeg meg ikke for om det skjer noe fordi jeg ikke kan kjøre, for herifra kommer vi oss ikke uten helikopter eller ambulansebåt heller. Og hadde vel vært like full dersom jeg måtte hjem fra fest om noe skjedde. MEN om man er full kan man jo "glemme" barnet litt.. Om barnet f.eks får falsk krupp er man ikke i stand til å se an alvorlighetsgraden like godt heller. Og barn skal IKKE våkne opp til et hus fullt av fulle folk. Støynivået kan bli høyt, noen drikker seg kanskje kanon og går inn på barneværelset.. Vettuhva, ikke pokker om jeg hadde funnet meg i det.. Lar heller aldri fulle folk komme inn til meg når ungen er der, uansett om jeg selv er edru.

At voksne tar seg et glass vin eller to til maten derimot, det ser jeg ingen problem i, men man skal ikke drikke seg brisen med barn i hus!

Ja, det er ille.
Har man barn, får man ta konsekvensene av det, å holde seg unna alkohol så lenge barnet er hjemme. Skillet mellom brisen og full kan fort bli tynt, og skulle det oppstå en situasjon så er det ikke sikkert at det er så lett å handle riktig!

NEI til alkohol så lenge det er barn i huset!

Stakkars  , stakkars barn som må oppleve fylle fest hjemme og bli lagt av en brisen far. Håper virkelig denne tråden bare er laget for og provosere. Synes skikkelig syndt på barna deres. Kvalmt [:'(]

ORIGINAL: InMyHeart
Jeg har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det.
Hva om det skjer noe? Skal man kjøre i fylla?
Er ikke vandt med alkohol i hjemmet mens barn er tilstede,og kommer heller ikke til å gjøre det selv.

hva kan skje?? forstår liksom ikke det jeg da.... [8|]

Oi oi oi......[8|]

Nei for det kan jo ikke skje noe... hva om ungen blir syk? Altså i bunn og grunn kan det skje mye! Man kan jo aldri vite det...

Forresten, nok et klassisk eksempel på trangsynte holdninger her på BV... "Min unge våkner ikke om natta, venninna mi sine unger våkner heller ikke om natta, derfor er det ikke vanlig at unger gjør det". Jippi.

det er vel mer sånn.. "mitt barn våkner om natta, da gjør alle andre sine barn det og, er ingen barn som sover hele natta gjennom"
det er like trangsynt!

HAHAHAHHAHAHA!!! JAAAAAAAAAAAAAAA, for det er DET vi vil fram til!!

Gratulerer, med det utsagnet tapte du debatten så det sang! [:D]

jeg har aldri sagt at alle barn sover natta igjennom og ikke våkner! Jeg har sagt at mitt barn sover hele natten og ja, har sagt meg enig i at han kan våkne...

så jeje... tapte denne debatten... ikke at jeg skjønner hva som er å tape.... men men..
var vel egentlig kjempeteit å skrive denne tråden, for dette går det ikke ann å bli enige om.. [;)]

ORIGINAL: EricaJenta

ORIGINAL: InMyHeart
Jeg har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det.
Hva om det skjer noe? Skal man kjøre i fylla?
Er ikke vandt med alkohol i hjemmet mens barn er tilstede,og kommer heller ikke til å gjøre det selv.

hva kan skje?? forstår liksom ikke det jeg da.... [8|]

Oi oi oi......[8|]

Nei for det kan jo ikke skje noe... hva om ungen blir syk? Altså i bunn og grunn kan det skje mye! Man kan jo aldri vite det...

men man har flere muligheter enn å kjøre i fylla.. og hvis man velger å drikke når barna er hjemme, så får man bare stå på legevakta full da...

ORIGINAL: My_
Stakkars  , stakkars barn som må oppleve fylle fest hjemme og bli lagt av en brisen far. Håper virkelig denne tråden bare er laget for og provosere. Synes skikkelig syndt på barna deres. Kvalmt [:'(]

nei, den ble ikke laget for det...
og det er ikke synd på gutten min bare for det om han sover seg gjennom en fest..

vi har vært på "fest" to ganger i jula, og jentungen har vært med..
det har da blitt servert alkohol, men de fleste har drukket meget med måte, og dessuten var det mange andre barn der også, så jentungen var opptatt med sitt...
vi var også flere voksne som var heeelt edrue, blandt annet meg, gubben drakk litt første kvelden men ingenting i går..
jenta koste seg, men jeg syns dette er heelt i grensetilfellet selv...

her hjemme kommer vi aldri til å feste, dvs drikke for å drikke, vorspiel/nachspiel el..
men, å ha besøk og servere litt vin eller øl til maten, har jeg ikke problemer med, så lenge jeg vet at de som drikker har kontroll over drikkingen sin.
da vil en av oss foreldre være helt edru, og den andre tar det pent.

ORIGINAL: Ankii89

Jeg synes det er sinnsykt egoistiskt! Om man synes det SÅ viktig og feste så synes jeg man skal sette seg ned og ta ett oppgjør med seg selv. Og at voksne mennesker ikke skjønner at det er GALT og feste med barn i huset er for meg sjokkerende!!!

Sign.

ORIGINAL: snuppe07ogspire09

ja det er ille!!

...En toåring våkner, kommer ut i stua og der sitter en gjeng med folk og mamma og pappa lukter rart og virker annerledes. Ikke akkurat trygghet for et lite barn...

Ja jeg skjønner ikke at det for noen går ann å forsvare det engang[&o]

Selv om ungen din ikke har som vane å våkne om natta, har man ingen garanti. Det er utrolig uvitende å tro at det ikke kommer til å skje...

Back
Topp