* Innsett i September *

På rugedag 10, dvs. 12 dpo (?). :)
Fristet å teste til helga, men håper jeg klarer å holde meg. Sist forsøk fikk jeg tynn tynn strek på dag 8/ 10 dpo.

Det er tortur for sjela, disse rugedagene.. Klarer ikke konse meg på jobb i det hele tatt...

Spørsmål til dere: Er det ok om jeg begynner å trene litt igjen for eksempel om to dager, da er jeg på rugedag 6... ikke noe aerobic eller løping/jogging, men gjerne litt lavere intensitets spinning? Og litt mindre vekter på treningsaparatene for eksempel? er yoga/pilates ok?

Spørsmål til dere: Er det ok om jeg begynner å trene litt igjen for eksempel om to dager, da er jeg på rugedag 6... ikke noe aerobic eller løping/jogging, men gjerne litt lavere intensitets spinning? Og litt mindre vekter på treningsaparatene for eksempel? er yoga/pilates ok?

Jeg kan ikke gi deg et direkte faktabasert svar på dette, men jeg kan skrive noe om de instruksene min klinikk ga. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle spinne/sykle eller løfte vekter før TD. De ville helst ikke at jeg skulle trene på noen annen måte enn ved å gå turer. Kunne gå så langt jeg ville da ;) Men, regner med at klinikkene har ulike meninger om dette.

Fristet å teste til helga, men håper jeg klarer å holde meg. Sist forsøk fikk jeg tynn tynn strek på dag 8/ 10 dpo.

Det er tortur for sjela, disse rugedagene.. Klarer ikke konse meg på jobb i det hele tatt...

Huff! Ikke så oppløftende å lese det du skriver. Tror jeg kommer til å ha det sånn selv på jobb.

Håper du klarer å holde deg, hvis du føler at det er riktig for deg! Måtte det lykkes denne gangen :)

Jeg fikk beskjed om at yoga er fint, men pass på øvelser som gir press i bukmusklene eller anstrengelser rundt bekken da disse dagene er mest kristiske. Ikke trene så svetten renner, men gode gåturer er bra. Så jeg har droppet løping og vekter i rugetiden. Skal alltids klare å holde meg uten i 2 uker for dette:) Men alle leger er vel litt forskjellige der...Mulig de sier det til meg fordi jeg sliter jo mest med at egget ikke fester seg, pluss at jeg har hatt veldig mange egg ut, og derfor vil de ikke ta sjansen på at noe skal gå galt. Du ble vel litt overstimulert du også? Jeg fikk 17 og du 18?

Sniker litt hos dere. Ift pilates og yoga så har jeg fått høre at man ikke skal begynne med det om det ikke er noe man har gjort det før. Det gjelder hele første trimester. Elipsemaskin evt er fint, uten for høy intensitet.

Da var egguttaket unnagjort!:) jippi! Fikk ut 6 egg, så kunne jo håpet på flere, men håper det er kvalitet på de vi fikk!
Alt gikk veldig fint, så dere som skal ha uttak; ikke uroe dere for mye for det! Vi var veldig nervøse, men ble positivt overrasket!:) kunne glatt gjort det flere ganger (men hååper selvsagt vi slipper;))

Godt å høre at det gikk bra! Kan senke skuldrene litt :happy: Lykke til !!!

Godt å høre at det gikk bra! Kan senke skuldrene litt :happy: Lykke til !!!

Tusen takk:)<3
Ja, du kan bare senke de:) min opplevelse var hvertfall veldig god. Og tiden gikk så fort. Tok 10-12 min så var det over:) smilende sykepleier som hjalp til og rolig, trygg lege.
Tiden i forkant var verst for meg for jeg hadde lest så mye diverse på nettet. Men når du er kommet på plass går det slag i slag, og før du vet ordet av det skal du hjem igjen:-)

Tusen takk:)<3
Ja, du kan bare senke de:) min opplevelse var hvertfall veldig god. Og tiden gikk så fort. Tok 10-12 min så var det over:) smilende sykepleier som hjalp til og rolig, trygg lege.
Tiden i forkant var verst for meg for jeg hadde lest så mye diverse på nettet. Men når du er kommet på plass går det slag i slag, og før du vet ordet av det skal du hjem igjen:)

Ja har lest litt forskjellig om uttaket... Men satser på at det går bra. Må ha godt mot :happy: Skal på kontroll i morgen og evt. starte på sprøyter hvis kontrollen går som planlagt :D

Huff! Ikke så oppløftende å lese det du skriver. Tror jeg kommer til å ha det sånn selv på jobb.

Håper du klarer å holde deg, hvis du føler at det er riktig for deg! Måtte det lykkes denne gangen :)
Man får vel bare ta seg litt sammen. Prøve i hvert fall :-)

Jaaaaa! Da kom den teite tanta som har luska i noen dager! Da er det å ringe riksen imorgen å få time til kontroll! Fryseforsøk neste ;)

Herremin tenk at vi skal muligens skal prøve å få en til! Sykt spennende! Kribler i magen av tanken ❤️

Jaaaaa! Da kom den teite tanta som har luska i noen dager! Da er det å ringe riksen imorgen å få time til kontroll! Fryseforsøk neste ;)

Herremin tenk at vi skal muligens skal prøve å få en til! Sykt spennende! Kribler i magen av tanken ❤️
Hurra!! Endelig kom drittkjerringa ;)
Da er det bare å knaske piller og ringe Riksen for time. Du ligger kun 2 dager etter meg, blir spennende med fryseforsøk altså!

Hengt opp på kjøleskapet :D
08d0203b4a2cc74df3b7a28e1e4ebd9c

Last edited:
Love it!!! :D

(Ser ikke sidelengs ut her)

Jeg kan ikke gi deg et direkte faktabasert svar på dette, men jeg kan skrive noe om de instruksene min klinikk ga. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle spinne/sykle eller løfte vekter før TD. De ville helst ikke at jeg skulle trene på noen annen måte enn ved å gå turer. Kunne gå så langt jeg ville da ;) Men, regner med at klinikkene har ulike meninger om dette.
Takker for info, da fortsetter jeg med gode gåturer ;) slet så utrolig med ubehag/verking i nedre korsryggen i starten på lutinus bruken så jeg måtte begynne å gå turer allerede rugedag 1! Så nå har jeg endelig blitt kvitt det! Klinikkene har helt sikkert forskjellige retningslinjer ang det ja :)

Vet ikke om det blir innsett i september, eller oktober. Skal skje akkurat i månedsskiftet. Så får nå begynne å skravle her. :) starter med progynova eller hva det nå heter den 16. Ca. :)

Jeg fikk beskjed om at yoga er fint, men pass på øvelser som gir press i bukmusklene eller anstrengelser rundt bekken da disse dagene er mest kristiske. Ikke trene så svetten renner, men gode gåturer er bra. Så jeg har droppet løping og vekter i rugetiden. Skal alltids klare å holde meg uten i 2 uker for dette:) Men alle leger er vel litt forskjellige der...Mulig de sier det til meg fordi jeg sliter jo mest med at egget ikke fester seg, pluss at jeg har hatt veldig mange egg ut, og derfor vil de ikke ta sjansen på at noe skal gå galt. Du ble vel litt overstimulert du også? Jeg fikk 17 og du 18?
Takker og bukker :) :) tenker at jeg holder meg til gode gåturer, har mange alternativer i nærområdet :D stemmer fikk ut 18 ja, så vi fikk jo ut mange egg begge to! Har liksom ikke fått beskjed om at jeg var litt overstimulert denne gangen, og har ikke følt så mye mer oppblåsthet enn sist uttak da var det jo 13 egg ut og pga sterke smerter så fikk jeg ul undersøkelse og hun sa jeg hadde litt væske i buken, så kan godt være jeg har littegrann nå også. :)

Back
Topp