*Innsett i oktober*

Nei jeg vet ikke hva som får de til å tenke at vi har endometriose. Men det ble ikke noe mer snakk etter at han nevnte det. Kanskje det er noe alle legene der sier til alle som ikke har hatt lapraskopi. For jeg har jo lest litt rundt at de foretrekker jo at man skal ha gjort det før man starter. Men jeg slapp siden det var null mistanke om det hos meg. De bare sjekket st egglederne mine var åpne. Og det var de. Tror de rett og slett sier det til alle som
Ikke har hatt lapraskopi. Og om du føler for det er det bare å spørre om annen lege neste gang:happy: Jeg tror helt ærlig du gjør det:D dette blir så bra.

Om de ønsker slikt, så burde de informere om det i perioden mens man venter på oppstart av hormoner ... vi har hatt 10 mnd nå hvor vi kunne ha gjort både det ene og det andre ... Men ingen som sa dette til oss... håper jeg slipper vedkommende igjen ;)

Skal si ifra med en gang jeg tør å si noe:p men tusen takk. Du og må
Oppdatere oss da om hvordan det går videre. Er så spent. Men hvordan er formen din? Har du mensen murringer? Har det støtt og stadig. Og er svimmel til tider. :p
Dette er en fryktelig spennende tid! Vi har prøvd i 4,5 år, å dette er den eneste positive testen jeg har fått! Aldri vært så nære før!! Formen er bra. Puppene går det ikke Ann å ta på, de er så ømme. Hatt det siden før innsett. Mensmurringer konstant. Alt kjennes likt som forrige gang. Så må være medisinene.
Men skjønte at du ikke er så trøtt lenge, det er jo veldig bra:):)

Hos meg hadde de ingen grunn til å ta det. Alt så helt fint ut hos meg å ingen problemer med noe, men det var noe jeg MÅTTE igjennom før de henviste meg til Porsgrunn. Var ikke sjangs uten..

Ja før du ble henvist ja.. vi var under utredning i desember og burde da blitt henvist til lap om riksen mente jeg burde gjøre det..
Og på forsamtalen i juni nevnte de heller ingenting på det ..
Så å mene jeg skal utsette midt i nedregulering i opptil 4 uker , så kjente jeg magen knøyt seg..
Men jeg får nå gjennomføre forsøket og går det ikke da så kunne jeg ta det da...

Dette er en fryktelig spennende tid! Vi har prøvd i 4,5 år, å dette er den eneste positive testen jeg har fått! Aldri vært så nære før!! Formen er bra. Puppene går det ikke Ann å ta på, de er så ømme. Hatt det siden før innsett. Mensmurringer konstant. Alt kjennes likt som forrige gang. Så må være medisinene.
Men skjønte at du ikke er så trøtt lenge, det er jo veldig bra:):)
Ja puppene mine er også kjempe ømme:p ja vi har prøvd å 3,5 år vi da, og jeg har heller aldri sett en positiv test( bortsett fra nå etter ovitrelle):p så blir spennende nå. Er sikker på at jeg kommer til
Gråte den dagen jeg får en positiv digital test :p

Wææ, takk!!:P men tørr ikke håpe på det ennå. Kan ikke tro det. Er jo altfor tidlig å teste. Kan ikke skjønne det, tør ikke juble. <3 hvordan ligger du Ann i løypa Satine?

Så utrolig spennende!! :D Ja det er tidlig, men det er en blastocyst så de er jo allerede fem-seks dager :)
Jeg skal på ul på onsdag. Håper at det blir innsett på mandag/tirsdag. Ekstra spennende å lese om andre som setter inn blastocyst :D

Hvilken medisiner går du på?

Om de ønsker slikt, så burde de informere om det i perioden mens man venter på oppstart av hormoner ... vi har hatt 10 mnd nå hvor vi kunne ha gjort både det ene og det andre ... Men ingen som sa dette til oss... håper jeg slipper vedkommende igjen ;)
Ja jeg er helt enig med deg jeg. Jeg ble livredd for at nå må jeg ta lapraskopi:p for jeg er kjempe redd for narkose:hilarious: men jeg slapp. Jeg skulle egentlig ha det. Fikk innkalling til ahus for samtale for å planlegge når. Så ble vi enige der om at jeg ikke trenger det siden jeg alltid har hatt stabil syklus, ikke noen spesielle smerter og ikke noe særlig stor blødning. Så merket frustrasjonen når han nevnte det for meg også:sour: men du skal jo ikle trenge det uansett mellom forsøkene for du skal jo bli gravid denne runden :D

Ja før du ble henvist ja.. vi var under utredning i desember og burde da blitt henvist til lap om riksen mente jeg burde gjøre det..
Og på forsamtalen i juni nevnte de heller ingenting på det ..
Så å mene jeg skal utsette midt i nedregulering i opptil 4 uker , så kjente jeg magen knøyt seg..
Men jeg får nå gjennomføre forsøket og går det ikke da så kunne jeg ta det da...
Jaja, selvfølgelig!!! Dette er jeg helt enig i at er helt på trynet!! Aaaalltfor seint å komme med det nå! Åsså er det jo ingen grunn =\ du må bare ikke tenke på det. Bare drite i det! Alt ser bra ut å du skal endelig begynne på sprøyter! Klinikken din gjør kun det som er det beste for deg, å de hadde gitt beskjed hvis det var noe de var urolige for!!! Så bare prøv å legg det bak deg, det ordner seg <33

Så utrolig spennende!! :D Ja det er tidlig, men det er en blastocyst så de er jo allerede fem-seks dager :)
Jeg skal på ul på onsdag. Håper at det blir innsett på mandag/tirsdag. Ekstra spennende å lese om andre som setter inn blastocyst :D

Hvilken medisiner går du på?
Kjempespennende! Ja, blastocysten var jo 5 dager når vi satt inn, så den er jo faktisk 12 dager i dag!! :D da satser vi på begynnelsen av neste uke, så spennende!! Skal du dyrke til blasto?
Akkurat nå går jeg på lutinus, åsså tar jeg klexane, så ikke ferdig med sprøytene :( hehe. Jeg måtte gå på det Pga overstimulering å at de er redde for blodpropp, men har KUN lest positivt om klexane, så bare glad for å gå på det:D
Hadde kort regime så gikk på puregon + orgalutran i stimuleringspeioden:)
Hva bruker du?

Jaja, selvfølgelig!!! Dette er jeg helt enig i at er helt på trynet!! Aaaalltfor seint å komme med det nå! Åsså er det jo ingen grunn =\ du må bare ikke tenke på det. Bare drite i det! Alt ser bra ut å du skal endelig begynne på sprøyter! Klinikken din gjør kun det som er det beste for deg, å de hadde gitt beskjed hvis det var noe de var urolige for!!! Så bare prøv å legg det bak deg, det ordner seg <33

Fikk grått ut det meste av frustrasjon istad så nå skal jeg legge denne dagen bak meg og håpe torsdag kommer fort hehe :)

Kjempespennende! Ja, blastocysten var jo 5 dager når vi satt inn, så den er jo faktisk 12 dager i dag!! :D da satser vi på begynnelsen av neste uke, så spennende!! Skal du dyrke til blasto?
Akkurat nå går jeg på lutinus, åsså tar jeg klexane, så ikke ferdig med sprøytene :( hehe. Jeg måtte gå på det Pga overstimulering å at de er redde for blodpropp, men har KUN lest positivt om klexane, så bare glad for å gå på det:D
Hadde kort regime så gikk på puregon + orgalutran i stimuleringspeioden:)
Hva bruker du?
Hvilken dose hadde du på puregon?

Jeg skal ta puregon 300 IE i 2 dager også 150ie i 5 dager...

Tror ikke disse legene skjønner hvor hardt ting går inn på oss! Du må kose deg masse å slappe masse av i dag <3 ett skritt nærmere uttak!! <33

Ja prøver å tenke sånn :) <3

Han her heter Jan. .. ufordragelig lege :(
Men ja nå er jeg 1 skritt nærmere :) Gla jeg informerte om dagens vekt også, for så da han strøyk over Bemfola jeg skulle hatt.. da ville jeg nok blitt overstimulert...
Men hvordan kan en lege si at jeg kan ha endometriose pga smertefull menstruasjon når jeg fikk den for 16 år siden, men for hver fødsel jeg har hatt så har smertene blitt mindre og de siste 10 årene har jeg jo ikke hatt mens smerter ! Og med amh på 22 og eneste unormal blodprøve var progesteron så skjønner jeg ikke hvordan han kan si sånn!
Så jeg ber om at jeg får en annen lege neste torsdag. ..

Kjære drømmeren
Ikke tenke for mye på han Jan. Jeg var også hos han idag. Og merket at han ikke var like hyggelig som de to andre jeg har vært hos. Idag var 3 kontroll etter sprøytestart. Han tok ultralyd og målte follikkelene mine. Når jeg spurte om hvor mange han så totalt, så sier han en håndfull. Jeg ble litt paff fordi jeg fra første kontroll har hatt minst 4 på hver side. På kontrollen på fredag telte hun 8 på en side.
Han bare du må vente og se til torsdag. Da sa jeg at jeg er jo klar over at alle follikkelene ikke kommer til å innholde modne egg. Da svarte han, ja det var det jeg mente. Kun en håndfull som kommer til å være modne.
Dumme meg måtte spørre hva han mente med en håndfull? Da sa han 4-5. Ble litt satt ut. Men så går dette her så fort, var kun inne hos legen i 5 minutter. Rakk ikke å tenke eller si noe mer.
Så ikke tenke på han. Du kommer sikkert til noen hyggeligere neste gang. Jeg har uttak på torsdag. Tvi Tvi Tvi :) litt gira for det merker jeg.
Forhåpentligvis innsett lørdag :)

Back
Topp