Innsett i November

Jeg er også det som kalles "uforklarlig infertil" :( Skal du på lang eller kort protokoll? Jeg går på lang nå, og har da tatt nesespray fra syklusdag 20 (3.okt) og til 21.okt. 21.okt starter sprøytene, og så reduseres sprayen til halv dose etter sprøytene starter for meg. Etter 9 dager skal jeg på UL. Er det klart, så blir det EL-sprøyte og uttak første uke i november. Er det ikke klart må jeg få mer medisiner. Mange ulike medisineringsmåter, så din kan være annerledes. Jeg skriver masse om hvordan vi har det på veien mot prøverør på bloggen, så les gjerne mer der :) http://babyinmymind.blogspot.no/
Takk for bra svar! Usikker på om jeg skal ha kort eller lang. Får et brev i posten snart med informasjon om hvilke medisiner jeg skal ta :)

Da kom TR i går og jeg fikk endelig ringt inn på st.olavs i dag. Starter med spray 1/11, sprøyter 18/11, UL 27/11 og uttak/innsett etter det, så egentlig ender jeg vel opp å høre til i desember gruppen, men holder meg her inne enn så lenge ;)

Da kom TR i går og jeg fikk endelig ringt inn på st.olavs i dag. Starter med spray 1/11, sprøyter 18/11, UL 27/11 og uttak/innsett etter det, så egentlig ender jeg vel opp å høre til i desember gruppen, men holder meg her inne enn så lenge ;)

Så bra :-) da er du ett steg nærmere mål:-) er ikke så lenge igjen til 1/11, men hadde jo håpet på at du skulle være med meg til juni-forumet. Men du dukker helt sikkert opp i August, om ikke juli:-P man vet jo aldri .
Masse lykke til❤❤ heier på deg og ber for at dere skal lykkes denne gangen:-)

Hadd håpet det jeg også, men slik blendet altså ikke :/ jeg SKAL inn i august klubben, for nå er det vår tur :)

Takk for bra svar! Usikker på om jeg skal ha kort eller lang. Får et brev i posten snart med informasjon om hvilke medisiner jeg skal ta :)
Hvis du skal ha lang, så må du spraye nesespray før (fra dag 20) og under sprøyteperioden. Hvis det er kort så pleier det å være vanlig å begynne på sprøyter rett på dag 3 i syklusen, mener jeg. Nå har jeg ikke så mye kjennskap til det, siden det bl lang på meg. Har du vært på forsamtale? Regner med de har det alle steder :) Hvor hører du til? Hvilken klinikk? :)

Hvis du skal ha lang, så må du spraye nesespray før (fra dag 20) og under sprøyteperioden. Hvis det er kort så pleier det å være vanlig å begynne på sprøyter rett på dag 3 i syklusen, mener jeg. Nå har jeg ikke så mye kjennskap til det, siden det bl lang på meg. Har du vært på forsamtale? Regner med de har det alle steder :) Hvor hører du til? Hvilken klinikk? :)
Nja. Har vært på forsamtale, men da veide jeg for mye slik at jeg måtte vente til jeg gikk ned noen kilo. Nå som jeg har gått ned nok tok jeg bare kontakt over telefonen, så all info jeg har fikk jeg der og i et brev. Ble ikke noe snakk om ivf på forsamtalen siden jeg veide for mye.
Hører til St. Olav :)

Jippi, vi kom inn fort. Nettopp hatt avbrutt fryseforsøk. Skal ha SF #1 IVF allerede i november. Kort protokoll siden jeg ble overstimulert på lang protokoll sist. Håper likevel på at vi er like heldige denne gangen da

Blir innsett rundt 19. November :)

Nja. Har vært på forsamtale, men da veide jeg for mye slik at jeg måtte vente til jeg gikk ned noen kilo. Nå som jeg har gått ned nok tok jeg bare kontakt over telefonen, så all info jeg har fikk jeg der og i et brev. Ble ikke noe snakk om ivf på forsamtalen siden jeg veide for mye.
Hører til St. Olav :)
Merkelig at de ikke fortalte deg mer om prosesssen da du var de da, og bare fokuserte på vekt. Litt typisk i det systemet. Jeg stresset med å gå ned 18 kg før vi måtte til samtale, for hadde hørt at de er veldig strenge på vekt. Fikk ikke kommentarer da, for da er min BMI på noe og 30 og må ikke overstige 32... Synes du skal ringe og spørre om forklaring på ting i brevet. Det er jo veldig viktig at man er sikker på at en forstår alt som er skrevet... :)

I dag skal jeg hente Menopur på apoteket. Gruer meg til å se disse sprøytespissene... Teller ned dager til sprøytestart onsdag 21.10 :-)

Merkelig at de ikke fortalte deg mer om prosesssen da du var de da, og bare fokuserte på vekt. Litt typisk i det systemet. Jeg stresset med å gå ned 18 kg før vi måtte til samtale, for hadde hørt at de er veldig strenge på vekt. Fikk ikke kommentarer da, for da er min BMI på noe og 30 og må ikke overstige 32... Synes du skal ringe og spørre om forklaring på ting i brevet. Det er jo veldig viktig at man er sikker på at en forstår alt som er skrevet... :)
Har ikke motatt brevet enda, men så fort jeg får det kommer jeg til å ringe om det er noe jeg lurer på :)

Melder meg ut igjen her, avbestilte forsøket på fertilitetssenteret nå.. Venter bare på tr, så skal jeg ringe inn mens på Ullevål. Håper virkelig jeg får plass nå før jul!

Jeg har fått hentet sprøytene i helga. Spissene er inspisert. Stakk meg med et uhell på tommelen, og det gjorde skikkelig vondt. Håper ikke det er så vondt i magen!!!

Uff, hvilke medisiner skal du gå på verpesyk? Jeg gikk på gonal for sist, og det var jo så greit med den pennen. Nå skal jeg få menopur og noe på o. Googlet det og ble skremt. Mannen får sette de ja :p

Haha, syns jeg ser det! Huff!
Ikke vondt å sette det i magen :)
Den hetta var så vond å få av, og da den plutselig gikk at kjørte jeg hele spissen inn i tommelen. Blødde....

Uff, hvilke medisiner skal du gå på verpesyk? Jeg gikk på gonal for sist, og det var jo så greit med den pennen. Nå skal jeg få menopur og noe på o. Googlet det og ble skremt. Mannen får sette de ja :p
Jeg skal ha Menopur 600 (150 pr dose). Må blande pulver og sterilt vann selv og trekke opp i sprøyter selv. Skulle ønske det heller hadde vært engangspenn. Er redd for å gjøre noe feil. Det er sikkert Ovitrelle du skal ha. Det er bare en sånn penn som skal brukes en gang, og som starter eggløsningen. Menopur modner egg.

Tror det var oralgutran eller noe. Får papirer om 2-3 uker når mensen kommer

Jeg venter også på brev om hvilke medisiner jeg skal ha i disse dager.

Har gått på gonal f og Puregon før, lirer på hva det blir denne gangen ;) finnes det mange forskjellige nesesprayer forresten?

Back
Topp