Innsett i Januar 2016

Da har endelig første mens etter MA kommet. Tok akkurat 5 uker etter utskrapning. Venter fortsatt på svar fra utredningen for Habituell abort. Er veldig spent på om de finner noe på prøvene.
Er nå veldig i tenke boksen om dagen. Vi har ett en blastocyst på frys. Om de ikke finner noe ut på prøvesvarene, så vurderer jeg sterkt reise til Danmark ta et fersk forsøk istedenfor. Jeg fyller 42 år på julaften, så tiden renner fryktelig fort ut nå. Lest om flere som har mistet gang på gang her i Norge (der de ikke har finne noe på prøvesvarene) også har de kommet til Danmark der de har fått medisiner etter innsetting som kanskje har vært med på at de lykkes.
Hva hadde dere gjort?

Vet ikke egentlig hva jeg ville gjort, men kjenner flere som droppet Norge og dro til Danmark og et par dro til Polen (tror jeg det var) og de er alle blitt foreldre etter det. Kjenner kun et par som ikke fikk det til å klaffe i Danmark og det var de som dro til Polen :) vi har ikke råd til å reise og holder oss derfor i Norge, men begynner også å kjenne på det med alderen, blir straks 38 :D

Da blir jeg med her. Negativ ferskforsøk, fikk mensen i dag. Det blir fryseforsøk i januar. Blastocyst som settes inn i naturlig syklus (ble så dårlig av Progynova sist). Håper januar er måneden for oss og at egget overlever tining denne gangen. Hun på stillinga Olavs sa at blastocyster er litt sterkere?

Da blir jeg med her. Negativ ferskforsøk, fikk mensen i dag. Det blir fryseforsøk i januar. Blastocyst som settes inn i naturlig syklus (ble så dårlig av Progynova sist). Håper januar er måneden for oss og at egget overlever tining denne gangen. Hun på stillinga Olavs sa at blastocyster er litt sterkere?

Trist med negativt forsøk. :( Har selv kun et Blastocyst på St.olavs. Det er 85% sjanse for at blastocyst overlever opptiningen. Håper inderlig det blir innsetting på oss nyåret da. :)

Turnuslege så ingen medisinsk grunn til å sykmelde meg. Det var bare bra å jobbe nå. Tydeligvis ingen empati der i det hele tatt. Det er nesten slik at jeg ønsker henne at hun trenger ivf, og mange forsøk, men bare nesten. Så hun kjenner på kroppen hva alle hormoner og påkjenninger gjør med den. Hadde jo ikke trengt sykmelding om vi lagde baby på vanlig måte da.

Turnuslege så ingen medisinsk grunn til å sykmelde meg. Det var bare bra å jobbe nå. Tydeligvis ingen empati der i det hele tatt. Det er nesten slik at jeg ønsker henne at hun trenger ivf, og mange forsøk, men bare nesten. Så hun kjenner på kroppen hva alle hormoner og påkjenninger gjør med den. Hadde jo ikke trengt sykmelding om vi lagde baby på vanlig måte da.
Det er bare noen som ikke skjønner seg på noenting!! Hvor vanskelig det kan være å være i jobben, blant andre mennesker. Hvor psykisk tungt alt dette er! Det er jo så absolutt den beste grunnen til en "pause" i hverdagen... Hadde jeg vært deg ville jeg gått til en annen lege, å sagt hvor psykisk tungt det er. De aller fleste legene skjønner hvertfall at man trenger en sykemeld. ❤️

Melder meg inn her etter mislykket ferskforsøk i november. Tok negativ prøve i går og mensen som kom i dag. :(

men ... er allerede opp og gå og tenke på neste forsøk. Skal ha fryseforsøk i styrt syklus i januar. Litt nervøs for å ta nye hormoner (Progynova) og for at det lille egget vårt ikke overlever opptiningen... Men krysser fingrene for at alt skal gå bra. Dette blir vår 5 innsett siden mai 2015.

Bra at det snart er jul, da går tiden fort mot januar! :)

Melder meg inn her etter mislykket ferskforsøk i november. Tok negativ prøve i går og mensen som kom i dag. :(

men ... er allerede opp og gå og tenke på neste forsøk. Skal ha fryseforsøk i styrt syklus i januar. Litt nervøs for å ta nye hormoner (Progynova) og for at det lille egget vårt ikke overlever opptiningen... Men krysser fingrene for at alt skal gå bra. Dette blir vår 5 innsett siden mai 2015.

Bra at det snart er jul, da går tiden fort mot januar! :)
Jeg skal ga innsett av vårt første og eneste fryse egg. Skulle hatt innsett i naturlig syklus nå men fikk positiv EL test i dag, og de vil ha innsett 3 dager etter. Det hadde blitt på lørdag, og da jobber de ikke. Skal ringe inn Tr rundt 22 DES. Denne gangen skal jeg vist ta noen tabletter fra dag 3 til 7, utover det så er det naturlig tror jeg. Får brev i posten med resept og oppskrift.

Krysset alt vi har for at det skal klaffe for oss alle denne gangen.

Jeg skal ga innsett av vårt første og eneste fryse egg. Skulle hatt innsett i naturlig syklus nå men fikk positiv EL test i dag, og de vil ha innsett 3 dager etter. Det hadde blitt på lørdag, og da jobber de ikke. Skal ringe inn Tr rundt 22 DES. Denne gangen skal jeg vist ta noen tabletter fra dag 3 til 7, utover det så er det naturlig tror jeg. Får brev i posten med resept og oppskrift.

Krysset alt vi har for at det skal klaffe for oss alle denne gangen.
Jøss så utrolig rart at de avlyser pga helg, det må jeg si er kjipt!! Bra at det er naturlig syklus hvertfall, da har du ikke kjørt på masse hormoner for ingenting. Og så kommer du inn til januar gjengen og det er hyggelig det og, du blir vel tidlig ute på nyåret! Nytt år nye muligheter :) :)

Nå synes jeg dagene går skikkelig tregt! Hehe! Begynner på provera 17.12 for å få igang mens.. men føler at jeg aldri kommer helt dit:p Tiden går alltid så sakte når man gleder seg:)

Jeg skulle egentig ha innsett i morgen, men pga omstendigheter ble vi enige om å vente til neste periode. Ble forsinket med å gi beskjed, noe som gjør at opptiningen ikke blir optimal. Vi ikke gjøre det om det er usikkert, da vi ikke har egg å kaste vekk ;-)

Så neste forventet el er 6 januar, så muligen innsett uke 1!! :-D

Jeg skulle egentig ha innsett i morgen, men pga omstendigheter ble vi enige om å vente til neste periode. Ble forsinket med å gi beskjed, noe som gjør at opptiningen ikke blir optimal. Vi ikke gjøre det om det er usikkert, da vi ikke har egg å kaste vekk ;-)

Så neste forventet el er 6 januar, så muligen innsett uke 1!! :-D
Da ligger vi ganske likt :)

Melder meg inn hos dere jenter. Sto på venteliste for innsett uke 2. Sykepleier ringte idag, jeg må starte på medisiner imorgen. Var og hentet respeter og medisiner på sykehuset. Kom litt overraskende men føler at det blir godt å komme igang med runde 2. Blir mitt andre ferskforsøk.
Jeg får slappet ordentlig av i julen når jeg skal stå på hormoner :)

Dere som skal ha lang protokoll, når begynner dere å spraye?
Jeg begynner om 5 dager (16/12)blir nesten 1 mnd på spray! Har ikke time på Ullevål før 12/1. Så håper jeg slipper unna en del av bivirkningene. Har gudskjelov ferie i hele julen, så det hjelper jo litt:)

Jeg begynner på primolut og spray imorgen. Har ikke fått papirene enda så vet ikke når første kontroll blir. Men blir vel 3 uker på spray minst. Blir deilig å ha fri i julen så man kan slappe litt av :)

Jeg begynner på primolut og spray imorgen. Har ikke fått papirene enda så vet ikke når første kontroll blir. Men blir vel 3 uker på spray minst. Blir deilig å ha fri i julen så man kan slappe litt av :)

Da blir det en god stund med spraying for deg også! Får krysse fingere for at vi slipper unna det meste av bivirkninger :)

Back
Topp