* Innsett i august *

Blir alle sykemeldt mellom uttak og innsett? Har virkelig ikke lyst til få sykemelding der det står fertilitetssenteret, siden de ikke vet noe om det på jobben. Jeg har ikke brukt noen egenmeldingsdager på over 1 år, så tenkte kanskje jeg kunne bare ta en 3 dagers.
Går det ann å gjøre det sånn?
Jeg ble ikke sykmeldt, men kan justere jobben litt selv og jobbe hjemmefra. Ikke noe problem å ringe inn sykedager istedenfor.. For bedriften er det det samme så lenge de ikke skal vite om det på forhånd (noe de ikke har rett til);)

Her hadde jeg UL dag 10 mener jeg det var, og det var den eneste før uttak :) Kort protokoll...

Du kan eventuelt be fastlegen om sykemelding istedenfor, og si ifra på fertilitetssenteret at de ikke skal skrive ut sykemelding. :)

Hadde gått ann det ja:) men fikk ny fastlege for 1 år siden, og henne har jeg ikke vært hos ennå.. Så aner ikke hvordan hun er med sykemeldinger eller noe.

Jeg ble ikke sykmeldt, men kan justere jobben litt selv og jobbe hjemmefra. Ikke noe problem å ringe inn sykedager istedenfor.. For bedriften er det det samme så lenge de ikke skal vite om det på forhånd (noe de ikke har rett til);)

Her hadde jeg UL dag 10 mener jeg det var, og det var den eneste før uttak :) Kort protokoll...

Veldig greit når du har mulighet til å jobbe hjemmefra da:) det har dessverre ikke jeg, men tenker en event 3 dagers er greit jeg. Hadde jeg hatt allerede brukt mye egenmeldingsdager hadde det kanskje blitt litt dumt, men jeg har som sagt ikke brukt en eneste en på over 1 år så:)

Da har jeg vært på ul, eggene var desverre ikke helt modne enda så skal øke medisinene og på ny ul på onsdag. Mest sannsynlig egguttak på fredag og innsett på mandag :) kjenner jeg er utolmodig som bare det, 2dager ekstra er bare helt utholdig for meg nå, men håper tiden bare flyr avgårde så jeg kan erklære meg som ruger snart :)

Tar de uttak på fredager? Har ikke hørt noe annet altså sitter bare å bekymrer meg for at de ikke gjør det, etter planen så skal jeg ha uttak fredag 28.august, men så sa mannen at "tror du at de gjør det så nærme helga, må de ikke følge med på det?"
Så nå må jo jeg sitte å tenke på det:-P hehe
Håper virkelig at de gjør det, får vell vite mer når jeg skal på kontroll på torsdag :-) :-)
Lykke til, nå er det ikke lenge igjen for deg ;-)

Veldig kvalm etter sprøyte i dag. Satte den for 40 minutter siden, litt før tiden for vi skulle sette på en film. Men nå ble jeg ganske uggen. Andre som blir kvalme av sprøytene? Har litt vondt i magen også. Ble egentlig litt stressa da jeg leste pakningsvedlegget, der står det som symptomer på OHSS.

Jeg er også litt kvalm til tider, mest svimmel og trøtt og småvondt I hodet hele tiden, og har mistet helt matlysten, gått ned over 2kg siden sprøytestart. Tvinger i meg mat 3 ganger til dagen, så spiser jo egentlig. Men skal til legen i dag å forlenge sykemeldingen, i tillegg til at det er psykisk tungt for meg så sover jeg dårlig på nettene og er utrolig utslitt, og veldig oppblåst og "full" i magen. Håper virkelig ikke at jeg må igjennom dette flere ganger, og hvis jeg må så får jeg håpe at det blir lettere neste gang, men gjør jo hva som helst:-)

Tar de uttak på fredager? Har ikke hørt noe annet altså sitter bare å bekymrer meg for at de ikke gjør det, etter planen så skal jeg ha uttak fredag 28.august, men så sa mannen at "tror du at de gjør det så nærme helga, må de ikke følge med på det?"
Så nå må jo jeg sitte å tenke på det:-P hehe
Håper virkelig at de gjør det, får vell vite mer når jeg skal på kontroll på torsdag :-) :-)
Lykke til, nå er det ikke lenge igjen for deg ;-)
De har uttak på fredager ja, jeg skal ha ivf så der jobber jo egget og rumpetrollet selv, står at det tar mellom 2-5 dager fra uttak til innsett, så hvis det går bra er de jo klare for innsett mandag. Tror ikke de kan påvirke noe uansett om det er helg eller hverdag.

De har uttak på fredager ja, jeg skal ha ivf så der jobber jo egget og rumpetrollet selv, står at det tar mellom 2-5 dager fra uttak til innsett, så hvis det går bra er de jo klare for innsett mandag. Tror ikke de kan påvirke noe uansett om det er helg eller hverdag.

Så bra :-) godt å høre :-) vi skal også ha ivf, så da kan vi nok ha uttak neste fredag som var planen bare alt ser bra ut da:-) og det gjør det helt sikkert :-P

Jeg er også litt kvalm til tider, mest svimmel og trøtt og småvondt I hodet hele tiden, og har mistet helt matlysten, gått ned over 2kg siden sprøytestart. Tvinger i meg mat 3 ganger til dagen, så spiser jo egentlig. Men skal til legen i dag å forlenge sykemeldingen, i tillegg til at det er psykisk tungt for meg så sover jeg dårlig på nettene og er utrolig utslitt, og veldig oppblåst og "full" i magen. Håper virkelig ikke at jeg må igjennom dette flere ganger, og hvis jeg må så får jeg håpe at det blir lettere neste gang, men gjør jo hva som helst:-)

Oj huffda. Jeg klarer å spise, og går ikke ned i vekt. Håper du blir bra etter uttak!!!

Ul gikk ikke bra :( kun en follikel på 18mm, to på 12-13mm og resten var under 10mm.. Kun 10 til sammen.
Og det er på sprøytedag 9! Så skuffet! Skal øke fra 225 til 300 på bemfola fra og med i dag. Hvis ikke det gjør at de blir større vet jeg ikke om vi avbryter og prøver igjen neste syklus :( Vi går privat og vil liksom ikke bruke ett forsøk på bare 1-3 egg. Det er jo ekstremt lite da :(

Ul gikk ikke bra :( kun en follikel på 18mm, to på 12-13mm og resten var under 10mm.. Kun 10 til sammen.
Og det er på sprøytedag 9! Så skuffet! Skal øke fra 225 til 300 på bemfola fra og med i dag. Hvis ikke det gjør at de blir større vet jeg ikke om vi avbryter og prøver igjen neste syklus :( Vi går privat og vil liksom ikke bruke ett forsøk på bare 1-3 egg. Det er jo ekstremt lite da :(

Håper de andre eggene kommer etter med økt dose. Hva sa de på klinikken da?

De sa at vi prøver å øke dosen og så ser vi om det funker. De mente også at ett egg er lite. Skal på ul torsdag så vi får vel ta en avgjørelse da.

Ånei så kjip beskjed å få! Håper virkelig det hjelper med høyere dose for deg. Det er vel en del som bare trenger litt lenger tid på sprøytene også kanskje? Skjønner godt at det blir ekstra press når det er privat og veldig dyrt... Håper det ordner seg<3

Ånei så kjip beskjed å få! Håper virkelig det hjelper med høyere dose for deg. Det er vel en del som bare trenger litt lenger tid på sprøytene også kanskje? Skjønner godt at det blir ekstra press når det er privat og veldig dyrt... Håper det ordner seg<3

Håper jeg også. Vet ikke hvor lang tid man i det lengste kan gå med sprøytene? Håper at de på 12-13 blir større og at noen av de under 10 henger seg på.

Håper jeg også. Vet ikke hvor lang tid man i det lengste kan gå med sprøytene? Håper at de på 12-13 blir større og at noen av de under 10 henger seg på.
Vet ikke hva som er det lengste, men har sett flere som har holdt på i 2-3uker hvertfall. 10-12 dager er bare gjennomsnittet. De må vel bare se an hvordan akkurat din kropp reagerer. Får håpe de små kommer etter nå så du får litt flere totalt! Men husk at mange egg ikke nødvendigvis er noen garanti for at det blir bedre sluttresultat, færre men av bra kvalitet kan jo være bedre også (men bare ett ville selvfølgelig være litt lite...). Jeg fikk ut 16 og endte bare opp med ett eneste til slutt som jeg ruger på nå! Lykke til de neste dagene:)

Vet ikke hva som er det lengste, men har sett flere som har holdt på i 2-3uker hvertfall. 10-12 dager er bare gjennomsnittet. De må vel bare se an hvordan akkurat din kropp reagerer. Får håpe de små kommer etter nå så du får litt flere totalt! Men husk at mange egg ikke nødvendigvis er noen garanti for at det blir bedre sluttresultat, færre men av bra kvalitet kan jo være bedre også (men bare ett ville selvfølgelig være litt lite...). Jeg fikk ut 16 og endte bare opp med ett eneste til slutt som jeg ruger på nå! Lykke til de neste dagene:)

Nei har skjønt at det er ikke antallet som teller, heldigvis :) men syns 1-3 er lite uansett. Men hvis vi hadde fått to på frys så greit nok :)
Lykke til du også. Er vel ikke lenge til du kan teste :D

Nei har skjønt at det er ikke antallet som teller, heldigvis :) men syns 1-3 er lite uansett. Men hvis vi hadde fått to på frys så greit nok :)
Litt på frys hadde jo vært superbra:)
Takk, ja nærmer seg nå, en uke til offisiell testdag, men kortere til når jeg klarer å holde meg til hehe:p

Du, jeg synes det var så ille jeg! Da jeg var på ul på dag 10 hadde jeg anlegg til ca 10 egg. Det største var på 16mm, et par -tre rundt 12-13mm og en liten gjeng rundt 10mm. Jeg endte opp med uttak dag 17, 11 egg ut. Ett satt inn i går og to på frys. Så du trenger nok bare litt flere dager, slik som meg. Lykke til! Jeg har trua på eggene dine! :)

Jeg hadde en 20,5 en på 16 og resten under 10 på dag 10 på UL. Gikk på puregon i 15 dager og fikk ut så godt som alle eggen da de hadde vokst seg fine og store til da!:) Tror man kan gå på sprøytene en stund! Masse lykke til:)

Er egentlig i september, men er inne snik leser. :)
Ikke fortvil. Går nok bra skal du se. :) Både mitt første og andre forsøk så har jeg hatt samme str på eggene som deg og jeg hadde da 4 og 6 egg på mellom 10-13. Ny UL etter på sprøytedag 12 så hadde de vokst seg store og fine alle sammen. :)

Masse lykke til :)

Back
Topp