Da har jeg fått det berømte brevet igjen. Kort protokoll denne gangen også. Puregon og orgalutran denne gangengodt å ikke grue seg til sprøyter! La denne sommeren gå fort vær så snill
![]()
I dag har jeg tatt ferie og på søndag reiser vi til Thailand i tre uker. Blir godt å koble av litt
Hvordan takler dere forresten når venninner og kjente publiseres at de er gravide? Jeg har erfart at jeg er utrolig dårlig til det. Fikk nettopp vite at ei venninne skal ha i november, og min kveld ble bittelitt neddempet kjenner jeg
Så bra at brevet er på plass.
Jeg takler det bedre nå på en måte, jeg hadde en periode hvor det var vel mange gravide at jeg fikk litt sosial angst. Nå er jeg mer sånn nummen. Jeg blir verken glad eller lei meg, mer likegyldig på et vis. Det er jo ikke så veldig bra det heller da. Det er veldig mange (venner, familie og kolleger) som har fått barn eller venter barn i prøvetiden vår. Min første abort skulle hatt termin april/mai 14. Jeg kjenner mer enn 10 babyer som er født etter det. Og flere på vei nå. Jeg føler meg omgitt av en enorm babyboom med mellomstore og store mager overalt, og nå flere og flere babyer også. Jeg håper hver gang at "Jeg er nestemann nå!" (Og så er jeg redd for at noen skal bruke "våre navn", det er ingen som vet navnene vi har tenkt oss ut, men det stresser meg også litt).
Jeg takler ikke altfor mye sosialt med flere gravide på en gang. Hmm.. Det er skikkelig kjedelig, jeg skulle gjerne vært bare glad på deres vegne, men jeg får isteden bare en kraftig påminnelse om min egen store kjærlighetssorg.
Jeg skjønner godt at kvelden din ble kjedeligere. Jeg har nå mental oversikt over alle jeg kjenner som er samboere og som ikke har baby under 10 måneder. Så er jeg nå heller forberedt på at alle de skal kunngjøre graviditet hver gang jeg møter de aktuelle. Det er sikkert litt sprøtt, men det har hjulpet meg ved de siste tre kunngjøringene vi har vært med på.