Innsamling til skoleavslutning

Mener du at de som er valgt til foreldrerepresentanter skal ta den utgiften alene da? Da blir det "lett" å få folk til å ta på seg å være foreldrerepresentant.
Selvsagt ikke! Men det finnes flere steder å få tak i de pengene!
Det er faktisk skoler i norge hvor man ikke betaler for slike ting! Der de er med på div ting å får inn penger der!
Hvor rettferdig er det vis noen en dag faktisk ikke kan betale?

Selvsagt ikke! Men det finnes flere steder å få tak i de pengene!
Det er faktisk skoler i norge hvor man ikke betaler for slike ting! Der de er med på div ting å får inn penger der!
Hvor rettferdig er det vis noen en dag faktisk ikke kan betale?

Det beste er jo selvsagt om man f.eks legger opp til loddsalg eller lignende slik at folk kan betale etter evne, og man får en kasse man kan bruke av til slike opplegg.
Det er stor forskjell på skolene rundt omkring, og man må nesten bare forholde seg til slik ting fungerer på den skolen man hører til. Dersom man vil ha endringer bør man enten komme med forslag på foreldremøter slik at man får "vedtatt" en norm der, eller sørge for at man blir foreldrekontakt for klassen og gjøre det på en måten man mener er best.

Dersom man ikke kan betale små beløp for å få til en koselig avslutning for klassen til sitt barn bør man ta seg en tur på NAV og be om hjelp, for da er det sikker mye annet og viktigere ting man ikke har penger til også. Det er stor forskjell på å betale 25 kroner og 50 kroner.

Jeg hadde betalt, men ikke betalt om det var over 100 kr.
Unner alle barna en flott avslutning, selv om vi ikke kunne vært der!

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Det beste er jo selvsagt om man f.eks legger opp til loddsalg eller lignende slik at folk kan betale etter evne, og man får en kasse man kan bruke av til slike opplegg.
Det er stor forskjell på skolene rundt omkring, og man må nesten bare forholde seg til slik ting fungerer på den skolen man hører til. Dersom man vil ha endringer bør man enten komme med forslag på foreldremøter slik at man får "vedtatt" en norm der, eller sørge for at man blir foreldrekontakt for klassen og gjøre det på en måten man mener er best.

Dersom man ikke kan betale små beløp for å få til en koselig avslutning for klassen til sitt barn bør man ta seg en tur på NAV og be om hjelp, for da er det sikker mye annet og viktigere ting man ikke har penger til også. Det er stor forskjell på å betale 25 kroner og 50 kroner.

Jeg sier ingenting om at jeg ikke har råd til det.;)
Summen er liten, så er ikke det som er poenget.

Jeg har kommet med forslag til hvordan vi kan spare opp til en kasse på foreldremøte, med foreldrerepresentantene til stede. Og sagt min mening om hva angår innsamling som det her. Jeg vet flere foreldre er enig med meg.
Jeg er enig med Shadow over her det med innsamling.

Nei det skal ikke gå utover de som arrangerer dette. Men da må det legges opp til påmelding og dele utgiftene utifra påmeldte.

Slike ting irriterer meg! Bryr meg ikke om beløpet men at det skal betales inn noe! Man skal ikke måtte betale noe for en avslutning!
Skole skal være et inkluderende sted og hva om de neste år dobbler prisen slik at det faktisk er noen som ikke kan komme?

Jeg er enig med deg.:)

Jeg sier ingenting om at jeg ikke har råd til det.;)
Summen er liten, så er ikke det som er poenget.

Jeg har kommet med forslag til hvordan vi kan spare opp til en kasse på foreldremøte, med foreldrerepresentantene til stede. Og sagt min mening om hva angår innsamling som det her. Jeg vet flere foreldre er enig med meg.
Jeg er enig med Shadow over her det med innsamling.

Nei det skal ikke gå utover de som arrangerer dette. Men da må det legges opp til påmelding og dele utgiftene utifra påmeldte.

Jeg sikta ikke til deg ang. det å ikke ha råd. Det var som et svar på Shadow sitt spørsmål.

Hvis dere er mange som er uenige i hvordan foreldrerepresentanten løser oppgavene bør dere sørge for at dere får en ny foreldrerepresentant fra høsten av. Det er jo engang slik at det ikke er alle som egner seg til slike verv av ulike grunner.

Det jeg merker mye av da er at vis man først har begynt med at foreldrene skal betale slike ting så er ikke veien lang ifra 25 til 150 og da er det faktisk folk som kan ha problemer med det.
Selvsagt er 25 et såpass lite beløp at det kan betales av alle.
Jeg sier bare generelt at jeg ikke liker slike ting uavhengig av hvor mye det er.

Ut fra utdanningsloven så har en ikke lov til å kreve inn noe penger i forhold til skole og etc. Så det at de krever å få inn penger er ikke lov. En har egentlig ikke lov til å ha en klassekassen en gang. Hvis det er innsamling så ska det være frivvilig å være med og det ska heller ikke registres noe sted hvor mye hver enkelt har gitt og da må dette gies uten for skolens vegger. Det var i hvertfall det vi fikk beskjed på skolen om

Da gir man vel bare beskjed om at man ikke kan komme og dermed betaler ikke man heller, syns jeg. :)
Tenker jeg og.

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Ut fra utdanningsloven så har en ikke lov til å kreve inn noe penger i forhold til skole og etc. Så det at de krever å få inn penger er ikke lov. En har egentlig ikke lov til å ha en klassekassen en gang. Hvis det er innsamling så ska det være frivvilig å være med og det ska heller ikke registres noe sted hvor mye hver enkelt har gitt og da må dette gies uten for skolens vegger. Det var i hvertfall det vi fikk beskjed på skolen om

Det er det jeg har hørt og. Og mente.
Men jeg visste ikke at det stod skrevet noen plass:)

Så takk for den :D

Her står det på ukesplanen til gutten min, så pengene samles litt inn i regi av skolen.

Det er skolen som ikke har lov til å kreve inn penger. Når foreldrene selv arrangerer for å få til en hyggelig og sosial avslutning er det ikke noe lov som regulerer at de alle sammen er med og betaler for fellesutgifter til arrangementet.
Klassekasse er det vel ikke noen som kan si noe om. Det er ikke noen som kan tvinges til å betale inn til klassekassen, men det er heller ikke noe lov som sier at man ikke kan ha en klassekasse hvis man betaler frivillig, eller inntektene kommer fra arrangementer med loddsalg eller andre innbringene aktiviteter.

Slike ting irriterer meg! Bryr meg ikke om beløpet men at det skal betales inn noe! Man skal ikke måtte betale noe for en avslutning!
Skole skal være et inkluderende sted og hva om de neste år dobbler prisen slik at det faktisk er noen som ikke kan komme?

Nå må du leser mer nøye: Er jo ikke SKOLEN som arrangerer, men foreldrene!
(Skolen krever ikke penger! Det har de ikke lov til.)

Nå må du leser mer nøye: Er jo ikke SKOLEN som arrangerer, men foreldrene!
(Skolen krever ikke penger! Det har de ikke lov til.)

Men innbetalinga går via skolen.
Så de er jo delvis engasjert.

Men nå er det arrangement iforbindelse med skolen.(selv om ikke skolen har tatt initativet) Så akkurat HVEM som krever inn pengene spiller liten trille.

Men innbetalinga går via skolen.
Så de er jo delvis engasjert.

Men nå er det arrangement iforbindelse med skolen.(selv om ikke skolen har tatt initativet) Så akkurat HVEM som krever inn pengene spiller liten trille.

Nei, hvem som krever inn pengene spiller faktisk stor rolle ;) Dette vet jeg, jeg er både lærer og forelder.

Jeg forstår jo regnskapet blir feil. For de har tatt kostnadene og delt på alle i klassen.
Men de må jo ta høyde for at alle ikke kan.
Jeg tror kostnadene er grillkull og tennvæske. Mulig de har noen andre kostnader utover det og.
Mat og drikke skal en jo ha med selv.

Alt hadde vært mye lettere om vi hadde hatt klassekasse og heller brukt av den. Men det har ikke blitt gjort noe i forhold til å spare opp til den.
Veldig dyr tennvæske og kull hvis de trenger 25 kr per snute. Hadde bare betalt for å slippe å vøre hun kjipe, men skjønner hva du mener altså ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Nei, hvem som krever inn pengene spiller faktisk stor rolle ;) Dette vet jeg, jeg er både lærer og forelder.
For ungene som en dag kanskje ikke kan gå så spiller det faktisk liten rolle!
Skal man arrangere slike ting utenom skolen får man heller være en venne gjeng!

For ungene som en dag kanskje ikke kan gå så spiller det faktisk liten rolle!
Skal man arrangere slike ting utenom skolen får man heller være en venne gjeng!

Så du mener at ungene ikke skal ha noe form for avslutning du da? At det er bedre at de som kjenner hverandre godt heller skal ha private arrangementer hvor kun de de kjenner skal komme?
Det er faktisk ganske viktig for skolebarna at det blir arrangert sosiale arrangementer utenom skoletid for å styrke samholdet i klassen. Slike arrangementer gir også foreldrene til barna mulighet til å bli litt kjent med de andre barna og foreldrene i klassen til sine barn.

Veldig dyr tennvæske og kull hvis de trenger 25 kr per snute. Hadde bare betalt for å slippe å vøre hun kjipe, men skjønner hva du mener altså ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg tipper at det også er medregnet en viss sum til en gave til læreren.

Så du mener at ungene ikke skal ha noe form for avslutning du da? At det er bedre at de som kjenner hverandre godt heller skal ha private arrangementer hvor kun de de kjenner skal komme?
Det er faktisk ganske viktig for skolebarna at det blir arrangert sosiale arrangementer utenom skoletid for å styrke samholdet i klassen. Slike arrangementer gir også foreldrene til barna mulighet til å bli litt kjent med de andre barna og foreldrene i klassen til sine barn.
Ja det er veldig viktig med sosiale arrangementer utenom skole for skolebarna.
Men det skal ikke koste noe!
Er en grunn til at skolen ikke har lov til å koste noe! Da burde ikke andre ting som kan være med på å forsterke klasse bånd koste noe!

Back
Topp