Innsamling til skoleavslutning

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Eldste fikk med brev hjem idag med invitasjon til skoleavslutning med klassen.
Vi skal møtes på kvelden for grilling og bare kose oss.
Alle må selv ta med det de ønsker å grille.

I den forbinselse samler de inn 25kr til fellesutgifter.
de pengene må tas med på skolen i forkant.

Vi skal ikke på den avslutninga for det koliderer med noe annet vi skal.

Må jeg da betale de 25 kr?
Nå er ikke det mye penger.

Hvis det er til avslutninga så syns jeg jo ikke at de som ikke skal trenger å betale, men er det til f.eks. en oppmerksomhet til læreren eller noe så syns jeg jo det skal betales. Kan være like greit å spandere de usle 25 kronene bare så ungen skal slippe å måtte si noe om at de ikke betaler når de andre gjør det.

Det står det er til fellesutgifter.
Pratet såvidt med den ene foreldre representanten og hum sa d var t grillkull bla.

Sa ingenting om gave til læreren. Usikker på om læreren kommer. For det er ikke i regi av skolen, men foreldrerepresentantene.

Da gir man vel bare beskjed om at man ikke kan komme og dermed betaler ikke man heller, syns jeg. :)

så lenge dere ikke kommer så skal jo ikke dere betale heller :)

Var det jeg og mente. At siden vi ikke kom trengte jeg heller ikke å betale.

Men hun jeg pratet med sa at alle måtte betale ellers ble det feil. Sånn iforhold til utgiftene.
De har tatt utgiftene og delt på alle og regnet med at ALLE skal betale.

Men for meg blir det feil å betale for noe jeg ikke skal.

Hadde ikke betalt inn hvis jeg ikke skulle dra.

Her hadde vi klassekasse som dekte opp slikt.

Hadde betalt uansett, 25 kr er ikke mye..

Hadde betalt uansett, 25 kr er ikke mye..

Nei det er ikke mye penger.

Men hvorfor skal jeg betale for noe jeg ikke skal delta på?
Det er ikke første gang den klassen har pengeinnsamling, og jeg har ikke bare et barn.
Så 25 kr her, og 25 kr der, blir fort mye penger etterhvert.

Dette er et frivillig arrangement, og da mener jeg det bør være opp til hver enkelt å bestemme om de vil betale.
Veldig flott at noen ordner og arrangerer. men da synes jeg klassen bør spare opp en klassekasse. Og ikke komme med krav til betaling i forkant og legge opp utgiftene iforhold til det.

Jeg har kommet med forslag til hvordan vi kan spare opp en klassekasse. Men ingenting har blitt gjort.

Hadde ikke betalt inn hvis jeg ikke skulle dra.

Her hadde vi klassekasse som dekte opp slikt.

De har ikke klassekasse ennå. Det er heller ikke lov å kreve betaling til en evt klassekasse. Det skal være frivillig.
Men man kan fint spare inn penger til klassekassa uten å kreve at folk skal betale.

"Alle måtte betale, hvis ikke ble det feil"

Nå skal jo ikke ditt/dine barn delta, så de tar heller ikke noe av den felleskassa. Jeg hadde ikke betalt de 25,- selv om jeg kunne betalt hundrevis av sånne summer. Saken er at dere ikke skal delta. :)

"Alle måtte betale, hvis ikke ble det feil"

Nå skal jo ikke ditt/dine barn delta, så de tar heller ikke noe av den felleskassa. Jeg hadde ikke betalt de 25,- selv om jeg kunne betalt hundrevis av sånne summer. Saken er at dere ikke skal delta. :)

Jeg forstår jo regnskapet blir feil. For de har tatt kostnadene og delt på alle i klassen.
Men de må jo ta høyde for at alle ikke kan.
Jeg tror kostnadene er grillkull og tennvæske. Mulig de har noen andre kostnader utover det og.
Mat og drikke skal en jo ha med selv.

Alt hadde vært mye lettere om vi hadde hatt klassekasse og heller brukt av den. Men det har ikke blitt gjort noe i forhold til å spare opp til den.

Jeg hadde ikke betalt!

Her "krever" de 100kr i klassekassen pr skoleår...

Slike ting irriterer meg! Bryr meg ikke om beløpet men at det skal betales inn noe! Man skal ikke måtte betale noe for en avslutning!
Skole skal være et inkluderende sted og hva om de neste år dobbler prisen slik at det faktisk er noen som ikke kan komme?

En slik avslutning er jo et felles arrangement som noen har tatt på seg å arrangere for at klassen skal få en fin og sosial avslutning på skoleåret. De legger tid og innsats i å planlegge og organisere. De kan jo ikke vite hvor mange som kan komme og ikke, og da er det vanskelig å gjøre det på annen måte enn å kreve et likt beløp av alle. De som har styra og organisert skal ikke straffes økonomisk for at dere ikke har tid til å komme. For det er jo de som må betale ekstra dersom dere ikke betaler deres del.

Så jeg mener at dere bør betale de usle 25 kronene der har blitt bedt om å betale.

Så lenge det ikke er i regi av skolen, hadde jeg hvertfall ikke betalt, når jeg ikke skal delta! Du skal vel ikke betale for at andre skal grille! Blir helt feil! Og som det blir skrevet over, så må det bli tatt høyde for at ikke alle kan komme! Så det å fordele utgiftene pr. barn i klassen blir helt feil! Da må de heller ta det regnestykke, når folk har meldt seg på da! Så får de som har meldt seg på, men ikke kan komme likevel stå for den påmeldingen! Men dere andre kan de ikke forvente noe av!

Slike ting irriterer meg! Bryr meg ikke om beløpet men at det skal betales inn noe! Man skal ikke måtte betale noe for en avslutning!
Skole skal være et inkluderende sted og hva om de neste år dobbler prisen slik at det faktisk er noen som ikke kan komme?

Mener du at de som er valgt til foreldrerepresentanter skal ta den utgiften alene da? Da blir det "lett" å få folk til å ta på seg å være foreldrerepresentant.

• Liker
Reactions: jc

Mener du at de som er valgt til foreldrerepresentanter skal ta den utgiften alene da? Da blir det "lett" å få folk til å ta på seg å være foreldrerepresentant.

Back
Topp