Innsamling til skoleavslutning

Jeg hadde betalt de 25kr selv om vi ikke hadde deltatt. Setter pris på at noen tar ansvar og organiserer slike ting. Hadde summen vært høyere eller dette var noen som skjedde ofte så hadde jeg nok silt ut hva jeg hadde betalt til. Hvis ikke private/foreldre tar initiativet så vil ikke sånne tilstelninger finne sted.

♡♥snart mor til to♥♡

Hadde nok ikke orket å lage noe styr for 25kr ;)
Så hadde betalt og gitt beskjed om at vi ikke kommer :)

Ja det er veldig viktig med sosiale arrangementer utenom skole for skolebarna.
Men det skal ikke koste noe!
Er en grunn til at skolen ikke har lov til å koste noe! Da burde ikke andre ting som kan være med på å forsterke klasse bånd koste noe!

Hvordan mener du at man skal få tak i grillkull og andre nødvendige ting hvis man ikke skal være med å spleise da? Skolene har stamme budsjetter og stort sett ikke penger til å være med å sponse slike arrangementer. Alternativet er at det ikke blir noen arrangementer i det hele tatt.

Jeg er enig i at man ikke skal lage arrangementer som koster flesk, men at man betaler 25,- kroner et par ganger i året for at man skal få til arrangementer som juleavslutning og sommeravslutning ser jeg ikke noe problem i.

Jeg tipper at det også er medregnet en viss sum til en gave til læreren.
Hvis du leser alt TS har skrevet, som er utgangspunkt for hva jeg skriver, så har klassekontakt sagt til henne at det er disse kostnadene de har dekt inn. Hvis det er til læreren allikevel så må de jo opplyse om det. I så tilfelle så synes jeg det er riktig at alle betaler...

Hvordan mener du at man skal få tak i grillkull og andre nødvendige ting hvis man ikke skal være med å spleise da? Skolene har stamme budsjetter og stort sett ikke penger til å være med å sponse slike arrangementer. Alternativet er at det ikke blir noen arrangementer i det hele tatt.

Jeg er enig i at man ikke skal lage arrangementer som koster flesk, men at man betaler 25,- kroner et par ganger i året for at man skal få til arrangementer som juleavslutning og sommeravslutning ser jeg ikke noe problem i.

Er enig i at det ikke er et problem, men når man beregnger kostnader på slike ting så kan man jo holde eventuelle frafall utenom, eller be om påmelding. Det er en fillesum, men selv fillesummer kan man ikke forvente at folk betaler hvis de selv ikke deltar. TS hadde jo betalt dette hvis hun skulle deltatt.

Hadde betalt med beskjeden om at de bør gjøre det annerledes neste gang. For eksempel ved å først finne hvor mange som skal delta og SÅ finne ut prisen hver enkelt må betale. Viss du ikke betaler nå må de andre betale mer og det kan bli "styr", noe som enkelte er kjappe å få med seg. Dette kan igen resultere i at barnet ditt blir sett på den som er vanskelig/gjerrig osv osv.. Vi hadde en lignende episode i søstra mi sin klasse, det var veldig trist at barnet ble mobba fordi foreldrene var prinsippfaste (de hadde rett), men andre voksne mente og mente.. Bare sånn jeg vilke gjort det i hvert fall :)

Men det kan man ha en klassekasse til :-)

Mye meninger om det her:)

Jeg har ikke blitt fortalt detqljert hva utgiftene er, det ble nevnt såvidt at d var til grillkull.
Mulig det er gave til læreren. Men det bør absolutt opplyses om.

Informasjon om arrangementet og betaling stod på ukesplanen ril barnet mitt.
Men jeg tror det er foreldrerepresentantene som står bak arrangementet.

Er enig i at det ikke er et problem, men når man beregnger kostnader på slike ting så kan man jo holde eventuelle frafall utenom, eller be om påmelding. Det er en fillesum, men selv fillesummer kan man ikke forvente at folk betaler hvis de selv ikke deltar. TS hadde jo betalt dette hvis hun skulle deltatt.

Det er ikke første gang det er 'fillesummer' som skal samles inn. Det er tredje eller fjerde gangen iløpet av skoleåret.
Jeg synes heller vi da kan spare opp en felleskasse til slike arrangement.
Så slipper de å mase om å få inn penger. Og de vet på forhånd hva de har å bruke på sosiale arrangement.

Back
Topp