Innkjøpsliste barnehage

www.barnihagen.no er det nå salg på vinter og høstklær. Kan være lurt å kjøpe inn gode reimatec-dresser.

Jeg fikk denne på Mail her om dagen, de får mat i barnehagen, så trenger ikke matbox virker det som, men vurderer en flaske av no slag, men skal høre med dem :)

Hei alle nye foresatte!

Her er en liste på hva dere kan ta med dere i barnehagen i løpet av de første dagene:

·Vogn: Vognen må inneholde insektnett, regntrekk, vognsæler som passer barnet, dyne/pute, et teppe/pledd

·Bleier: Her ønsker vi bleier med tape; ikke Up&Go

·Litt ekstratøy: Eks. en bukse, trøye, body, shorts, sokker, en genser

·Koseting: En ekstrasutt, ekstra kosedyr/kose (for de som bruker dette)

·Solkrem, sårsalve i forbindelse med bleieskift.

·Innesko/sandaler/anti skli-sokker

·Regntøy/gummistøvler

·Regntøy

Den tråden følger eg gjerne. Har dessverre ikke noe tips :/

Ja, alt må merkes. Jeg har merket også sokkene. Og alt av småting.
Hvis han bruker smokk kan jeg anbefale www.navnesmokken.no Der får du inngraverte smokker til en grei pris og de blir ikke da borte.
Av merkelapper kan jeg anbefale www.navnelapper.no de klistremerkene. Vi har brukt de de siste 2-3 årene og er veldig fornøyd. Klemmer de ekstra godt fast med en kald slettetang og det sitter til og med på hjemmestrikket klær.
Skolapper har jeg kjøpt på www.sabo.no (http://www.sabo.no/produkt/spesialetiketter-104.aspx ) de har med ekstra gjenomsiktig klistrelapp så navnet slites ikke bort da.

Takk for helt supre tips!!! :-) Smokk har han sluttet med, men merkelapper og skolapper må vi ha :D

Mange fine lister her må vel sette i gang med innkjøp her også... Bare husk at vottene må være sånn at barnet/barna kan leke med dem eller så blir de minste bare sittende der uten å kunne gjøre noe. Ser det så alt for ofte i barnehagen der jeg jobber.. En god del frustrerte barn med forstore klær de skal kunne vokse i og votter som hemmer dem i å leke med bøtte og spade.

Ullvanter! Votter funket ikke på småen her, ullvanter varmer selv om de er våte og lar barnet gripe og leke som normalt :)

Bruker de sko og støvler i barnehagen før de har begynt å gå? Jeg har ikke brukt noe yttertøy på mi enda, da hun bare ligger i vogn med vognpose, eller sitter i bæresele eller bilstolen når vi er ute. Men blir 11måneder når hun begynner i barnehagen.

Bruker de sko og støvler i barnehagen før de har begynt å gå? Jeg har ikke brukt noe yttertøy på mi enda, da hun bare ligger i vogn med vognpose, eller sitter i bæresele eller bilstolen når vi er ute. Men blir 11måneder når hun begynner i barnehagen.
Kjøp vanntette "sokker". Feks stonz. Jeg har et par liggende forresten :-P

Finnes sånne votter til å ha på føttene. Reima har et tynnere par og stonz et tykkere par som man også kan kjøpe ullinnlegg til

Må ikke ha noe med mindre det er fuktig/vått. Her brukte jeg stonz med ullsokker inni. Bra for foten å ikke bruke sko før de har lært å gå alene en stund.

Mange fine lister her må vel sette i gang med innkjøp her også... Bare husk at vottene må være sånn at barnet/barna kan leke med dem eller så blir de minste bare sittende der uten å kunne gjøre noe. Ser det så alt for ofte i barnehagen der jeg jobber.. En god del frustrerte barn med forstore klær de skal kunne vokse i og votter som hemmer dem i å leke med bøtte og spade.
Enig. Spesielt regnvotter. Kjøp noen som er litt smale i fassongen, som strammes rundt håndleddet så de holder seg på plass og som ikke er for store:)

Så stilig! Vet du hvor jeg kan få tak i sånne? Ser nettbutikken deres har stengt hele juli :/
Du kunne evt fått kjøpt billig de vi har?
Skal se om jeg har bilde av dem på mobilen... Husker ikke str i farta heller... Det får jeg ikke sjekket før i morgen..

1467846952007.jpg
1467847009286.jpg

Husker jeg selv stressa med den utstyrslista. Men når mini begynnte der, fant jeg ut at ingenting var hast. Han begynnte i august. Det var varmt, og brukte sommerklær.
Så en kan supplere litt etterhvert hva slags behov som kommer.

Jeg har aldri kjøpt dobbelt opp av klær og sko. Har tatt med frem og tilbake etter behov. Unødvendig med dobbelt opp av utedresser i mitt hode. En utedress og et regnsett holder lenge. Hvis våt kan de brukes omhverandre.

Matboks og drikkeflaske må de ha. De venner seg til å drikke av drikkeflaske etterhvert.

Skotørker hjemme er veldig kjekt å ha :)

Back
Topp