Innkjøpsliste barnehage

Husker jeg selv stressa med den utstyrslista. Men når mini begynnte der, fant jeg ut at ingenting var hast. Han begynnte i august. Det var varmt, og brukte sommerklær.
Så en kan supplere litt etterhvert hva slags behov som kommer.

Jeg har aldri kjøpt dobbelt opp av klær og sko. Har tatt med frem og tilbake etter behov. Unødvendig med dobbelt opp av utedresser i mitt hode. En utedress og et regnsett holder lenge. Hvis våt kan de brukes omhverandre.

Matboks og drikkeflaske må de ha. De venner seg til å drikke av drikkeflaske etterhvert.

Skotørker hjemme er veldig kjekt å ha :)

Takk for tips :) Tror også vi vil ha et sett, så kan man heller supplere om man mot formodning trenger dobbelt opp av yttertøy. Når man kommer hjem i 16-17 tiden og de har vært mye ute i bhg, så tror jeg kkke vi kommmer til å være så mye ute på kvelden at vi trenger eget sett hjemme. Kan jo ta med hjem i helgen

Takk for tips :) Tror også vi vil ha et sett, så kan man heller supplere om man mot formodning trenger dobbelt opp av yttertøy. Når man kommer hjem i 16-17 tiden og de har vært mye ute i bhg, så tror jeg kkke vi kommmer til å være så mye ute på kvelden at vi trenger eget sett hjemme. Kan jo ta med hjem i helgen
Eneste fordel med feks to regnsett, er at hvis det ene er innsauset i gjørme (for det kan de fort bli) så er det ikke alltid man rekker å få det tørt til dagen etter.
Da har man ett rent ett man kan ta med dagen etter mens det andre tørker ;-)
For du kommer til å få med møkkete tøy hjem midt i uka. Det kan ikke henge til helga. Det er grusomt for både barn og oss voksne i bhg å kle på regntøy (eller annet utetøy) som er så møkkete at det omtrent står av seg selv..
I tillegg er det ikke bra for barn (eller voksne) med astma å puste inn alt det finstøvet som blir når sand tørker. Inneklimaet i bhg blir ikke bra :-)

Husker jeg selv stressa med den utstyrslista. Men når mini begynnte der, fant jeg ut at ingenting var hast. Han begynnte i august. Det var varmt, og brukte sommerklær.
Så en kan supplere litt etterhvert hva slags behov som kommer.

Jeg har aldri kjøpt dobbelt opp av klær og sko. Har tatt med frem og tilbake etter behov. Unødvendig med dobbelt opp av utedresser i mitt hode. En utedress og et regnsett holder lenge. Hvis våt kan de brukes omhverandre.

Matboks og drikkeflaske må de ha. De venner seg til å drikke av drikkeflaske etterhvert.

Skotørker hjemme er veldig kjekt å ha :)
Det kommer nok helt an på. Her hadde vi stort behov for flere dresser fordi vi var ute hver dag etter bhg

Det kommer nok helt an på. Her hadde vi stort behov for flere dresser fordi vi var ute hver dag etter bhg

Ja, derfor kjekt å supplere ved behov :)

Vi brukte høst/vårdressen med ull under eller det fora regnsettet om vinteren på ettermiddagene hjemme. Som oftest var vi ikke så mye ute etter bhg. Middag først, så barnetv, og la seg tidlig.
Er sjelden så kaldt på vinteren at det ikke holder. ( og er det veldig kaldt, så holder vi jo småttisene inne likevell)

Står på mitt jeg, kjøp etter behov. Så unødvendig å kjøpe dobbelt opp av tøy som nesten ikke blir brukt. :)

Har en behov for flere vinterdresser, så kjøper en det da.

Ja, derfor kjekt å supplere ved behov :)

Vi brukte høst/vårdressen med ull under eller det fora regnsettet om vinteren på ettermiddagene hjemme. Som oftest var vi ikke så mye ute etter bhg. Middag først, så barnetv, og la seg tidlig.
Er sjelden så kaldt på vinteren at det ikke holder. ( og er det veldig kaldt, så holder vi jo småttisene inne likevell)

Står på mitt jeg, kjøp etter behov. Så unødvendig å kjøpe dobbelt opp av tøy som nesten ikke blir brukt. :)

Har en behov for flere vinterdresser, så kjøper en det da.
Vi hadde ikke regntøy forsåvidt ..
Ja kjøp etter behov er det lureste :)
For de som ikke går ut etter bhg er to dresser unødvendig
I den bhg kb gikk i måtte de ha to dresser uansett også

Hvilken str er de og hva vil du ha for de? Fant ut at hun trenger str.M
Shit, glemte å sjekke i dag!

Skal se om jeg får sneket meg inn på rommet hennes og finne dem i skapet...

Edit: de er medium. Men er ikke med ullsokken. Den trengte vi ikke. De er tykke nok for sommer/høstbruk

Du kan få dem for 200,- inkludert frakt?

Shit, glemte å sjekke i dag!

Skal se om jeg får sneket meg inn på rommet hennes og finne dem i skapet...

Edit: de er medium. Men er ikke med ullsokken. Den trengte vi ikke. De er tykke nok for sommer/høstbruk

Du kan få dem for 200,- inkludert frakt?
Supert, da vil jeg gjerne kjøpe dem :) Hun begynner nok å gå når det nermer seg vinter, så da skal hun få seg vintersko istede :) Send meg pm :)

Husk at vannavvisende dresser ikke bør vaskes for ofte. Tørk av med en våt klut. Og det kan være lurt at vinterdress tåler tørketrommel i tilfelle du trenger å vaske den ren til dagen etter.

Et annet tips er å be barnehagen skru ned varmen på tørkeskap - står de på fullt så er det varmere enn enkelte ytterplagg tåler (blir det samme som tørketrommel på full varme). Da holder klærne lengre :)

Back
Topp