Innkjøp

Kortid kan vi begynne å hente babypakkar? Står 3 mnd før, men kva veke blir det..? 28ish?

Jeg hentet på apoteket i dag, de spurte ikke om når jeg har termin, men jeg la det inn i "bestillingen". Er 2 dager til jeg har 3 måneder igjen, så tror ikke de er så veldig nøye på det :)
 
Dette har jeg klart:

• Vogn (bag og sportsdel)
• Regntrekk og myggnetting
• Stelleveske
• Vognpose vinter + høst/vår
• Ullpledd
• Bomullspledd
• Smokker
• Kosekluter
• Smokkelenke
• Gulpekluter
• Babycall
• Sprinkelseng med madrass
• Dyne + laken og sengesett
• Stellebord
• Purelan
• Naturebond melkeoppsamler
• Ammeinnlegg
• AmmeBH
• Ammepute
• Vippestol
• Newborn Seat
• Ergobaby embrace + 360
• Kommode til klær
• Litt klær i alle str
• Babygym
• Babyleker
• Treningsmatte

Bleier, flasker osv. får man vel i gratispakkene?

Skal kjøpe/ønske meg:
• Vaskekluter
• Ny stellematte
• Håndduker
• Flere sengesett
• Tripp trapp stol
• Søskenbrett
• Gulpesmekker

Usikker på om jeg skal kjøpe:
• Babynest
• Stellesekk
• Eletrisk brystpumpe
• Ammeklær (aldri brukt før)
• Ny ammepute
 
Jepp. Termindato minus tre måneder gir deg en dato. Men jeg hentet dem ut i desember og fikk null spørsmål på det. Anbefaler den fra apotek 1 i tillegg til rema og kiwi :)

Hadde alle tre sist, mest fornøgd med Apotek1 sin, så blir iallefall den. Mulig også Rema. Kiwi har vi ikkje i nærheten, så ikkje sikkert eg gidde det..
 
Hadde alle tre sist, mest fornøgd med Apotek1 sin, så blir iallefall den. Mulig også Rema. Kiwi har vi ikkje i nærheten, så ikkje sikkert eg gidde det..

Jeg syntes kiwi sin var bedre enn rema, men litt smak og behag kanskje. Prøver å få mannen til å hente ut også (det kan han nemlig) men han synes det er rart/ukomfortabelt ;)
Kjekt å ha en del av det som følger med, bleier er jo unset forbruksvare osv.
 
Jeg syntes kiwi sin var bedre enn rema, men litt smak og behag kanskje. Prøver å få mannen til å hente ut også (det kan han nemlig) men han synes det er rart/ukomfortabelt ;)
Kjekt å ha en del av det som følger med, bleier er jo unset forbruksvare osv.

I matbutikkane sine er det ofte eindel av deira eigne billigmerker (forståelig nok). Brukte berre typ halvparten. Lagar seg jo ofte nokon favorittar, av td bleier og kremar.
 
Kortid kan vi begynne å hente babypakkar? Står 3 mnd før, men kva veke blir det..? 28ish?
Jepp. Termindato minus tre måneder gir deg en dato. Men jeg hentet dem ut i desember og fikk null spørsmål på det. Anbefaler den fra apotek 1 i tillegg til rema og kiwi :)

Jeg fikk ingen spørsmål om hvor langt jeg er på vei, meen tenkte om jeg hentet de i slutten av desember og har termin i starten av april så går det nok:)
Jeg skal hente på apotek 1 også
 
Har det meste etter første :happy:
Trenger en tripp trapp stol til, babycall, litt lettere klær siden første var født på vinteren.

Også lurer jeg på om jeg vil kjøpe meg et bæresjal. Noen som har anbefalinger kanskje?
 
Har det meste etter første :happy:
Trenger en tripp trapp stol til, babycall, litt lettere klær siden første var født på vinteren.

Også lurer jeg på om jeg vil kjøpe meg et bæresjal. Noen som har anbefalinger kanskje?
Jeg har kjøpt Coracor elastisk til lille :) har hørt veldig mye skryt av det!
 
Har det meste etter første :happy:
Trenger en tripp trapp stol til, babycall, litt lettere klær siden første var født på vinteren.

Også lurer jeg på om jeg vil kjøpe meg et bæresjal. Noen som har anbefalinger kanskje?

Jeg har caboo close og tula free to grow. Syns caboo var veldig fin helt i starten og kanskje opp til 5-6kg :happy: tula er første gangen jeg har nå, men den er veldig lik ergobaby sin.
 
Har nå bestilt ny lekegrind. Fant ikke på finn den jeg ville ha. Babydan 80x80 med justerbar bunn. Greit å slippe å bøye seg helt nedi, og hun får sove/ligge i fred fra storebror på 2 som sikkert vil knusekose henne hele tiden seg jeg for meg ;)
Har også reservert en cosyfix ammepute av ei på finn. Hørt mye skryt av den, må prøves.
Kjøpt easygrow lite vognpose på finn.

Lurer litt på å kjøpe sånn vognvugger, elektrisk, og kanskje en badematte til å ha i badekaret.. Men haster ikke :rolleyes:

Ellers har vi alt fra storebror og regner med å gå en del søte jenteklær i gaver :smug:
 
Jeg har caboo close og tula free to grow. Syns caboo var veldig fin helt i starten og kanskje opp til 5-6kg :happy: tula er første gangen jeg har nå, men den er veldig lik ergobaby sin.
Takk for tips :love017 har ergobaby, men kjenner jeg vil ha noe litt "mykere" om det gir mening :laughing021
 
Om ønsket er å amme, har dere klart nan, flasker og det som evt måtte trenges hjemme i tilfelle Eller kjøper dere inn i etterkant?

Er det normalt å kjøpe pumpe? Isåfall er det noen som har tips på en bra?
 
Om ønsket er å amme, har dere klart nan, flasker og det som evt måtte trenges hjemme i tilfelle Eller kjøper dere inn i etterkant?

Er det normalt å kjøpe pumpe? Isåfall er det noen som har tips på en bra?


Jeg kommer til å ha klart et par flasker, og et par bokser ferdig utblandet mme sånn i tilfelle, men kjøper ingen mengder, da det alltids er lett å få tak i, i ettertid om behovet oppstår.
Jeg har kjøpt pumpe fra medela(?) denne gangen etter å ha blitt anbefalt den, hadde avent med de forrige, den fungerte også bra. Er ikke no jeg har brukt veldig mye, men kjekt å ha...
 
Kjøpt eit ekstra tisselaken og to pk gulpeklutar. Må fylle på lageret med salve og babyolje. Og det er vel det :woot:

Men litt større prosjekt å få 2 åringen over i stor seng o_O Og å flytte alle klea hans vekk frå stelleplassen og inn på rommet + vaske opp babyklea som har stått 2,5 år på loftet. Men sistnevnte drøyer eg det ei stund med endå...
 
Back
Topp