Innkjøp

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Hva har dere gjort av innkjøp til babyen?

Regner dere med å få mye klær i gave eller kjøper dere det meste selv?

«sparer» dere på noe, slik at besteforeldre/andre kan kjøpe i barselgave?
 
Har kjøpt seng(bedside crib), var på black friday tilbud. Og noen klesplagg bare enn så lenge.
Tar utgangspunkt i at vi må kjøpe alt selv, ihvertfall til den første som tiden. Også jeg vet jo av erfaring at det vil dukke opp litt klær og småtteri i barselgaver, men det er ofte i litt større str..
 
Selv har vi tatt vare på alt etter første barn, men det er noen ting vi mangler. Prøver å ikke kjøpe alt selv, slik St når besteforeldre spør, så har de noe å kjøpe til babyen også

Så langt har jeg kjøpt en kommode, vippestol, newbornseat og bæresele.

Avventer ytterligere kjøp til vi vet mer hva vi mangler. Regner med at vi får arvet litt tøy og låne en vugge.

Husker fra sist hvor fort babyen vokste. Vil ikke kjøpe alt nytt når det blir brukt i så få måneder.
 
Her har vi nå alt vi trenger. Fått søskenvogn av farmoren til barnet og ellers fått tripptrapp, vippestol og lekegrind til jul. Har handlet en del klær selv og skal få låne bedside crib. Resten har vi fra førstemann :)
 
Har skaffet alt jeg trenger av de helt nødvendige tingene. Som vogn, bilstol og klær i str nyfødt ++. Forrige gang fikk vi mye klær i 1 år og leker i gave da babyen ble født. Men det er 8 år siden, så har ikke så mye igjen av det.
 
Her blir det meste handlet selv. Har jo litt utstyr etter forrige, men må iallefall kjøpe en Tripp trapp stol og en søskenvogn. Såg det gikk ann å kjøpe kun kamera delen til babysitteren, så da gjør vi nok det så vi kan ha kamera på begge to. drømmer litt om det dyre bilsetet som kan roteres på.. treng også sprinkelseng når babycrib blir for liten.
ellers har vi så smått begynt å kjøpe noen få plagg, skal å forhåpentligvis kjøpe mer på salg i morra :hilarious: får nok litt i sengemat, men vet jo aldri. Så nå er planen å heller kjøpe få plagg som jeg vet blir brukt enn brukte babypakker med mye klær der jeg knapt får brukt halvparten
 
Vi har en del nå. Mye klær etter første, lekegrind, vogn, bedside crib, vippestol, babynest, dyne, Tripp trapp + nyfødtdel og vognpose. Bilstol får vi av svigers etter hvert, foreløpig venter vi på at den kanskje kommer på tilbud.

Nå gjenstår større ting som må monteres, regner med at det kommer på plass i januar/februar.
 
Har omtrent alt etter forrigemann, så trur ikkje vi treng å kjøpe inn noko.

Einaste er at 2 åringen må få seg ny seng, sprinkelsenga trengs jo til babyen om nokon mnd :woot:
 
Kjøpt vogn brukt, låner bilstol av et vennepar, kjøpt en del stelleting, babycall, vognpose og brystpumpe på black friday, fått bæresele i gave og samboeren har sagt at han skal prøve seg på å sy babynest. :eek: :) Mangler hivedsaklig base til bilstol, bedside crib, vippestol, lammeskinn til vogna, litt småtteri til stell og amming og evt noen klær. Følger med på seng og vippestol på finn og tenkte også å kjøpe klespakke på finn for å fylle på. Myye fint der og mye billigere. Så blir det en kombo av noen nye, søte plagg vi kommer over i butikk og noen pent brukte fra finn. Regner også med at vi får en del klær i gave etter hvert :)
 
Shit, føler jeg har null kontroll i forhold til andre her. Har kjøpt stellebord og brystpumpe, pluss litt klær. Har også begynt så smått å vaske alt av nøytrale klær etter storebror. Mangler stokkestol med nyfødtsete, babynest, babycall, bedsidecrib, stellesaker, bilstol, bilstolpose og ammepute. Resten tror jeg vi har etter storebror. Har også planer om å gjøre barnerommet helt klart siden vi kommer til å ha stellebordet der, så mangler mange småting til rommet.
 
Er førstegang, så må kjøpe nesten alt! Til nå har vi kjøpt tripp trapp med nyfødtsete, har fått seng fra slekta, en del babyklær i arv fra kusina og litt diverse som tepper og sovepose til jul.
Vi skal overta nytt hus neste måned, så har ikke kjøpt inn vogn, bilstol, stellebord osv ennå. Orker ikke flere esker akkurat nå :banghead:
 
Seng, uro, vippestol, babygym, stellematte, bilstol, vogn, stellebag, bæresele, badebalje, lammeskinn, og litt klær har vi også kjøpt. Man får alltids noe i gave, som regel klær/leker tenker jeg :)
 
Okei, i dag har jeg tatt litt av. Har bestilt gulvteppe og sengehimmel til barnerommet. Pluss vært og kjøpt stokke-stol som foreldrene mine ville gi i gave :)
 
Her har vi alt fra eldstemann, som blir 3 til våren. Eneste jeg har kjøpt er bedsidecrib. Også har vi fått no babyklær til jul. Førstemann er gutt, og nå får vi jente, så forstår jeg at folk liker å endelig kjøpe kjole og søte klær ❤
Med førstemann kjøpte vi alt mulig utstyr selv. Kjøpte alt brukt, unntatt klær. Så ville noen gi gave så ga de klær (sa ifra hvilken str vi hadde lite av, så ikke alle ga 50-56) eller babyleker
 
Vi har kjøpt inn stellematte, stellebord, brystpumpe, vogn, stellebag, lekematte, bøker, noe klær og litt interiør.
Kjøpte brukt bæresele, bedside crib og noe interiør.

Fått låne vippestol og bæresele for nyfødt, håper å få låne babygym av en venn også.
Fikk ammepute, babymonitor, bæresjal, klær, strikkede pledd og leker i babyshower og til jul.

Mangler Lammeskinn, nyfødtsete til tripptrapp, bilstol, lydmaskin, sovepose, en kommode til barnerommet og noen lagringskurver ++ mer klær, toalettsaker til baby, leker, amme/pumpe/morsmelkerstatnings-greier.

Folk er så trege på å gi ting i gave :p jeg vil helst ha alt klart med engang! x) Har fått høre av min mor og svigermor at slike ting kommer senere, men er vanskelig å holde seg fra å kjøpe ting når de kommer på salg.
 
Jeg har ikke fått noen gaver så langt, det er vel mer normalt å gi gave når babyen kommer?

Barselgave. Tvilsomt at jeg får noen gaver før baby kommer om det ikke blir babyshower :hilarious:
 
Jeg har ikke skaffet noen ting ennå, bortsett fra en lue jeg har strikket... Men vi har så liten leilighet at jeg ikke har plass til å lagre noe uansett. Så håper på å finne ny leilighet i løpet av januar! :smug:
 
Jeg har fått i hus stellematte, vognpose, bilstolpose, newborn sete til tripptrapp, babynest, sprinkelseng, vugge, madrasser, dyner, laken og sengetøy, vippestol, badebalje med stativ!
3 Håndkler, 2 helsetepper, stelleveske,, en del klær, og diverse ting til stelle:)
Hentet to babypakker - fra kiwi og rema1000

Bestilt vogn, bilsete og diverse som trengs til de! Også skal jeg kjøpte tripptrapp og babycall da vogna og sete kommer i februar ❤
 
Jeg har fått i hus stellematte, vognpose, bilstolpose, newborn sete til tripptrapp, babynest, sprinkelseng, vugge, madrasser, dyner, laken og sengetøy, vippestol, badebalje med stativ!
3 Håndkler, 2 helsetepper, stelleveske,, en del klær, og diverse ting til stelle:)
Hentet to babypakker - fra kiwi og rema1000

Bestilt vogn, bilsete og diverse som trengs til de! Også skal jeg kjøpte tripptrapp og babycall da vogna og sete kommer i februar ❤

Kortid kan vi begynne å hente babypakkar? Står 3 mnd før, men kva veke blir det..? 28ish?
 
Kortid kan vi begynne å hente babypakkar? Står 3 mnd før, men kva veke blir det..? 28ish?

Jepp. Termindato minus tre måneder gir deg en dato. Men jeg hentet dem ut i desember og fikk null spørsmål på det. Anbefaler den fra apotek 1 i tillegg til rema og kiwi :)
 
Back
Topp