Innkjøp

Tusen takk for et så fint svar! :)

Er flere ganger i Oslo i året, så neste gang får jeg prøve å gå innom Bæreglede. Supert med tips om øving før baby kommer!
Vet ikke hvordan det er med varmen, bor på vestlandet, og vi har stort sett 10 grader og regn hele året vi, betyr ikke noe om kalenderen sier sommer :p
Bare hyggelig! :happy:

Gjør det! De er veldig flinke og hjelpsomme! :) Haha, da går det nok fint uansett hva du bærer i!
 
Vi får nok arve en del her og der :) Og ellers tror jeg at jeg vil vente lengst mulig, hvertfall til vi er over halvveis i svangerskapet. Klør i fingrene allerede, men så kjedelig om noe går galt...
 
Vi har arvet seng ettet tantungene mine, så har vi kjøpt vogn og bilsete brukt. Men jeg har sett at mange bruker sengekant på sprinkelseng, er dette nødvendig?
 
Kjenner jeg har lyst å starte nå, selv om jeg sa jeg skulle vente. Men det blir nok ikke noe innkjøp i 2016.
Siden vi trenger så lite tenker jeg. Jeg ønsker meg hvertfall ikke klær til babyen. Trenger vi noe vil jeg kjøpe selv.
Sist fikk vi en søppelsekk full av klær, i tillegg til utrolig mye gaver. Luksusproblem, men fikk nesten ikke kjøpt noe klær selv. Og det som er så gøy!
 
Har vel alt etter 2-åringen, så her blir det bare innkjøp av ting vi har lyst på, men ikke ha. :) Skal sy nytt babynest, flere tøybleier til nyfødt, en del klær, samt ekstra trekk til ammeputa og stellematta. Ellers blir det vel litt strikking fremover, som babyteppe og småplagg. :) Skal ønske oss en tripptrappstol til, og kanskje leandervugge. Kommer vel på mer vi har lyst på også, tenker jeg. :p

Fikk positiv test i dag tidlig og har allerede gjort mitt første innkjøp nå i kveld. :shy: Er jo bæremamma og har dilla på bæresjal, så måtte kjøpe det perfekte nyfødtsjalet jeg har siklet på lenge. Gleder meg sinnsykt til å bære en nyfødt liten klump nær hjertet! :Heartred
Bruker du tøybleier?:D Vi brukte i et år, helt til han begynte i bhg. Satser på å bruke de enda en runde før jeg selger de, savner de sååå!
 
Bruker du tøybleier?:D Vi brukte i et år, helt til han begynte i bhg. Satser på å bruke de enda en runde før jeg selger de, savner de sååå!
Jupp, 2-åringen bruker det fortsatt - også i barnehagen. :) Vi elsker tøybleiene!
 
Vi har arvet seng ettet tantungene mine, så har vi kjøpt vogn og bilsete brukt. Men jeg har sett at mange bruker sengekant på sprinkelseng, er dette nødvendig?
Er litt omdiskutert, og smak og behag :) Noen bruker det for at det ser så mye mer koselig ut og for at ikke ben og armer skal sette seg fast i senga, men samtidig kan det føre til krybbedød hvis barnet triller over og med ansiktet inn i den (de klarer ikke å skyve seg bort for å få puste). Personlig skal jeg ikke ta det i bruk :)
 
Må ha nytt bilsete, ny seng og eventuelt litt klær. Gitt bort mye til søstera mi, da vi ikke skulle ha flere, så håper litt på å få tilbake litt. Ellers må vi handle mer...
 
Jeg kjøpte første plaggene i dag! Vet det er tidlig, men ååh!! Dette okkuperer hodet mitt 24/7, jeg bare måtte!! Det ble to teddy-dresser i nøytrale farger
 
Blir nok ikke å kjøpe så mye, men et par ting skal jeg unne meg/baby :p lyst på ny stellebag og ny ammepute hvertfall:) har alt etter storesøster:)
 
Vi har arvet seng ettet tantungene mine, så har vi kjøpt vogn og bilsete brukt. Men jeg har sett at mange bruker sengekant på sprinkelseng, er dette nødvendig?
Ikke nødvendig i begynnelsen, men etter noen mnd ble det et must for oss, da det var kjempe fort gjort å sparke seg opp i, eller rulle seg rett i sprinklene. Han hadde slått seg gul å blå i enkelte tilfeller, hadde vi ikke hatt sprinkelbeskytter, spesielt de periodene der legging er pyton, og han ble rasende :p
 
Vi har arvet seng ettet tantungene mine, så har vi kjøpt vogn og bilsete brukt. Men jeg har sett at mange bruker sengekant på sprinkelseng, er dette nødvendig?
Jeg brukte en (uten tråder) helt til jeg leste denne: http://www.tv2.no/a/7845876/. Fjernet den på dagen og har aldri brukt det siden. Du klarer deg fint uten :) Nå har jeg en sengeslange til ettåringen i stedet.
 
Vi har ikke brukt sengekant på vår sprinkelseng:)
 
Tusen takk for et så fint svar! :)

Er flere ganger i Oslo i året, så neste gang får jeg prøve å gå innom Bæreglede. Supert med tips om øving før baby kommer!
Vet ikke hvordan det er med varmen, bor på vestlandet, og vi har stort sett 10 grader og regn hele året vi, betyr ikke noe om kalenderen sier sommer :p

Høres ut som Vestlandet i et nøtteskall, haha! :-D Kom med noen tips når du hr vært innom Bæreglede da :) Kunne tenkt å bære mer selv denne gangen (i ti grader og regn...) ;-)
 
Back
Topp