Jeg elsker Nøstebarn-ull, både til meg selv og ungene. Ubehandla ull som føles mye bedre ut på huden enn superwash-ull (og ullas egenskaper er bedre bevart). Kjøpte body+bukse og lue derifra i vår når det var salg. Resten kommer jeg til å kjøpe brukt. Det er mye å få kjøpt brukt, og lett å få solgt videre, til og med om det er flekker og hull (mens annet ulltøy gis bort om ikke plettfritt). Har dessverre solgt unna alt som mine på 5 og 8 har vokst ut av, da nr. 3 ikke var noe jeg engang vurderte før i vinter
Jeg har brukt tøybleier på mine to andre barn, da blir det få/ingen lekkasjer (bæsj oppover ryggen har jeg aldri opplevd), og mengden klær man trenger blit dermed mye mindre. Så det holder nok med f.eks. 4 ullbodyer og 4 ullbukser, og kanskje 1-2 bomullssett (blir det ekstrem gulpebaby så kjøper jeg heller inn mer etter fødsel). Gidder ikke ha mer enn nødvendig denne gangen

Planlegger å bruke tøybleier denne gangen også, men mulig jeg ikke orker å bruke det når det blir barnehagestart og tidsklemma starter igjen (vi får se). Så om noen lurer på tøybleier så er det bare å spørre. Jeg brukte det i totalt 5 år på mine to, litt arbeid er det jo, men mange fordeler (og de er fine!). Kominerte det med tidlig pottetrening, så mine unger slutta med bleie hjemme når de var 1.5-2 år, og både i barnehagen og på natt når 2.5 år.
Ellers kjøpte vi mye brukte leker og utstyr på finn.no, og bare suppelere med kvalitetsleker etc. fra sprell, små spor, lekeakademiet, jollyroom, lekekassen etc. Treleker/godkjent silikon og naturmaterialer (altså ikke polyester og fleece) de første årene når de putter alt i munnen og sutter/gnager på de. Mye bedre utvalg i trygge produkter i dag enn for 9 år siden