Innkjøp til mini og meg

Har kjøpt 2 dongeribukser, ett skjørt, truser, ammebh’er og en strømpebukse på H&M. Måtte på City Lade, da Solsiden hadde 0 gravid/amme tøy. Begge steder kunne de fortelle at de slutter å selge det i butikk, kun på nett..! Synd, for synes det er kjekt å kunne prøve plaggene.

Noen som vet hvordan bootcut jeansene for gravide er fra H&M? Bruker 30 i lengde på jeans, så regner egentlig med de er for lange i medium…
Ånei, men de har fortsatt litt på city lade? Kjekt å vite! Hva med lindex, kappahl, cubus?

Leste om de, er det den som er litt fersigknytt men med stramming?

Leste også om at elastisiteten kan forsvinne, så lurer på å kjøpe et nytt et, og så heller et brukt vevd senere hvis jeg liker sjal. Har flere seler fra før av :p
Nei, er vanlig elastisk som man knyter selv. Men elastisk er mye enklere å lære enn vevd, mindre strammeteknikk. Men begynte fort å bli tungt her sist, gikk over til vevd etter to måneder.

Nei, er vanlig elastisk som man knyter selv. Men elastisk er mye enklere å lære enn vevd, mindre strammeteknikk. Men begynte fort å bli tungt her sist, gikk over til vevd etter to måneder.
Aha! Har litt tid til å tenke på det foreløpig, heldigvis :) Synes det var litt ekkelt å bære en liten en sist, så får se. To mnd går jo fort, rekker ikke å bruke mye da.

Synes det er lite gravidklær ute i fysiske butikker, henvises kun til nett. Sånn har det vært i mange år. Men mange butikker tilbyr retur i butikk, hender seg at jeg ser noe gravidklær på «Online Exclusive»-stativet på HM.

Ellers kommer jeg til å se på plagg som egentlig ikke er ment for gravidmage, men som allikevel kan brukes. Kjøpte ei yogabukse fra Cubus, de er gode å ha på!

Ånei, men de har fortsatt litt på city lade? Kjekt å vite! Hva med lindex, kappahl, cubus?
Det var noe på H&M City Lade ja, men ikke så mye, siden de holder på å selge det ut. Har ikke sjekket andre butikker fysisk. Har bestilt gravid pocket tights fra Bara da, har store forventninger til de :) Så viktig med komfortable klær, tenk allerede nå…

Jeg elsker bb hug me gravidputen! Den gjør underverker på sovestillinger allerede så tidlig som dette. Kunne sikkert brukt den alltid jeg. Men et godt kjøp for min del.
Jeg bestilte denne rosa i dag. Spent på å teste, har en gammel u-formet en med bare vanlig vatt i fra før. Blir nok en oppgradering… Denne kan vel brukes til amming også? Var tilbud nå, så ville tipse. Den i fargen stone er satt ned ytterligere 100kr. Siden jeg nok får gutt denne gangen, så bestilte jeg dusty pink, hehe :)

Jeg har kjøpt meg en rød gravidthights. Er så utrolig mye gravid-/mammaklær som er i kjedelige farger. Er ikke interessert i å gå i ett med interiøret bare fordi jeg er gravid.

Datteren min er 14 måneder nå, så vi har jo egentlig det vi trenger til baby, men har lurt på om vi skal kjøpe søskenvogn. Datteren min er veldig glad i å sitte i vognen og det er 80% oppoverbakke å gå hjem fra barnehagen, så jeg tror ikke hun vil orke å gå hele den veien selv med det første.

Er det noen av dere som har noen favoritt nettbutikker for gode myke babyklær i god kvalitet og morsomme leker?
Vi trenger typ ALT

Vår plan er å kjøpe brukte babyklespakker på Tise og Finn, regner med at det blir nyttig med ullklær til baby født i januar, og det koster jo en del, og holder seg bedre som brukt ift billigklær ser det ut til :happy: Vil også kjøpe alt utstyr brukt, så begynner sikkert de innkjøpene straks vi entrer uke 12 og har fått svar på NIPT :) Mulig vi kjøper bilstol helt nytt, men alt annet kan vi fint kjøpe brukt. Skal også på bruktmarked for barn og vet det er mye barneklær på klesbyttedager, håper på å gjøre noen gode kupp!

Erfaring med Anna Field pluss Even&Odd? Ser de har rimelige graviditetsklær på Zalando.

Erfaring med Anna Field pluss Even&Odd? Ser de har rimelige graviditetsklær på Zalando.
De er helt ok. Ikke super kvalitet, men holder gjennom et svangerskap. Følte tighsten fra even&odd var i tynneste laget så den var rimelig gjennomsiktig.

Vår plan er å kjøpe brukte babyklespakker på Tise og Finn, regner med at det blir nyttig med ullklær til baby født i januar, og det koster jo en del, og holder seg bedre som brukt ift billigklær ser det ut til :happy: Vil også kjøpe alt utstyr brukt, så begynner sikkert de innkjøpene straks vi entrer uke 12 og har fått svar på NIPT :) Mulig vi kjøper bilstol helt nytt, men alt annet kan vi fint kjøpe brukt. Skal også på bruktmarked for barn og vet det er mye barneklær på klesbyttedager, håper på å gjøre noen gode kupp!
Det var en god ide også:) når man trenger alt nytt så er det masse penger å spare i det! Vet ikke om jeg klarer å vente til Nipt da. Det virker så lenge til. Klør i fingrene etter å begynne allerede nå. Hehe,

Vi har tenkt ganske likt som dere, prøve å kjøpe så mye brukt som mulig, kanskje bortsett fra bilstol :)

Jeg har kjøpt endel svangerskapsklær på tise. Ofte selges det i klespakker til en billig penge. Og er det noen plagg i pakken man ikke liker så selger man videre. Betalte akkurat 400 kroner for 15 plagg, spent på når de kommer i posten.

Jeg har kjøpt endel svangerskapsklær på tise. Ofte selges det i klespakker til en billig penge. Og er det noen plagg i pakken man ikke liker så selger man videre. Betalte akkurat 400 kroner for 15 plagg, spent på når de kommer i posten.
Takk for tips. Ikke brukt tise.

Er det noen av dere som har noen favoritt nettbutikker for gode myke babyklær i god kvalitet og morsomme leker?
Vi trenger typ ALT
Mitt beste tips er å kjøpe maange bodyer og sparkebukser/helpysjer i str. 56. Bleiene har en tendens til å lekke frem til man finner den som passer akkurat din baby best, så da blir det gjerne 4-5 plagg om dagen som må vaskes pga lekkasje. Stellekluter trenger man også en ubegripelig mengde av. H&M har flerpk bomullsbodyer. Kjekt med plagg som tåler litt temperatur på vasken.

5-pack body med lange ermer
https://www2.hm.com/no_no/productpage.0880118063.html

Vi trenger typ ALT
Jeg elsker Nøstebarn-ull, både til meg selv og ungene. Ubehandla ull som føles mye bedre ut på huden enn superwash-ull (og ullas egenskaper er bedre bevart). Kjøpte body+bukse og lue derifra i vår når det var salg. Resten kommer jeg til å kjøpe brukt. Det er mye å få kjøpt brukt, og lett å få solgt videre, til og med om det er flekker og hull (mens annet ulltøy gis bort om ikke plettfritt). Har dessverre solgt unna alt som mine på 5 og 8 har vokst ut av, da nr. 3 ikke var noe jeg engang vurderte før i vinter:woot:

Jeg har brukt tøybleier på mine to andre barn, da blir det få/ingen lekkasjer (bæsj oppover ryggen har jeg aldri opplevd), og mengden klær man trenger blit dermed mye mindre. Så det holder nok med f.eks. 4 ullbodyer og 4 ullbukser, og kanskje 1-2 bomullssett (blir det ekstrem gulpebaby så kjøper jeg heller inn mer etter fødsel). Gidder ikke ha mer enn nødvendig denne gangen:smiley-ashamed004 Planlegger å bruke tøybleier denne gangen også, men mulig jeg ikke orker å bruke det når det blir barnehagestart og tidsklemma starter igjen (vi får se). Så om noen lurer på tøybleier så er det bare å spørre. Jeg brukte det i totalt 5 år på mine to, litt arbeid er det jo, men mange fordeler (og de er fine!). Kominerte det med tidlig pottetrening, så mine unger slutta med bleie hjemme når de var 1.5-2 år, og både i barnehagen og på natt når 2.5 år.

Ellers kjøpte vi mye brukte leker og utstyr på finn.no, og bare suppelere med kvalitetsleker etc. fra sprell, små spor, lekeakademiet, jollyroom, lekekassen etc. Treleker/godkjent silikon og naturmaterialer (altså ikke polyester og fleece) de første årene når de putter alt i munnen og sutter/gnager på de. Mye bedre utvalg i trygge produkter i dag enn for 9 år siden:D

Har ikke tørt i kjøpe noe enda jeg, er livredd for å kjøpe noe som helst før jeg ser et bittelite livstegn på ultralyd :shy::nailbiting:

Back
Topp