Innkjøp til baby

Heisann takk for gode råd ganske grei tankegang ved høyde med spisebordet.

Ikke sett reklame fra brannvesenet, men brannvesenet gikk ut i avis (finner den ikke igjen) for noen mnd siden om at det var viktig å ha en sikret og godkjent bilstol, men at det var mange bilstoler på marked som reklamerte med at de er godkjente, men ikke er det. Og noe om at flere var ikke beregnet for å plasseres bakovervendt som reklamert (som babyer og små barn skal være).

Så nå har jeg jo fått gode merker og retningslinjer fra deg og de andre finingene her inne settes stor pris på.


Jeg skal definitivt lese meg opp på de merkene vogner du skrev med, tusen takk

Når det gjelde bilstol så bruker det å være ganske safe å velde annerkjente godt testede merker, feks besafe, axkid, britax og maxi cosi
 
Heisann takk for gode råd ganske grei tankegang ved høyde med spisebordet.

Ikke sett reklame fra brannvesenet, men brannvesenet gikk ut i avis (finner den ikke igjen) for noen mnd siden om at det var viktig å ha en sikret og godkjent bilstol, men at det var mange bilstoler på marked som reklamerte med at de er godkjente, men ikke er det. Og noe om at flere var ikke beregnet for å plasseres bakovervendt som reklamert (som babyer og små barn skal være).

Så nå har jeg jo fått gode merker og retningslinjer fra deg og de andre finingene her inne settes stor pris på.


Jeg skal definitivt lese meg opp på de merkene vogner du skrev med, tusen takk

Her inne kan lese om sikring av barn i bil og lese bilstoltester :) Vi hadde Cybex sist vi hadde baby, de var blant testvinnerene. Basen hadde også sving på seg, så vi kunne snu når vi satte baby i setet når vi festet dem, og det var veldig godt for ryggen. De var sikret bakovervendt til de var 3- 4 år. Vi kommer også til å kjøpe babysete så vi kan ta hele setet ut og sette det på understellet til vogna.
 
Fortsetter tråden jeg :) er så usikker på hva vi skal kjøpe inn. Skal en tur til Sverige til helga og tenkte se etter litt ting da. Tenkte kjøpe bedside crib, og se etter stellebord med skuffer. Noen som tidligere har brukt bæresjal og kan anbefale en type? Har fått vippestol og babygym i gave av svigerinna mi, sjal også få låne vogn av søstera mi så slipper å kjøpe ny :)
 
Fortsetter tråden jeg :) er så usikker på hva vi skal kjøpe inn. Skal en tur til Sverige til helga og tenkte se etter litt ting da. Tenkte kjøpe bedside crib, og se etter stellebord med skuffer. Noen som tidligere har brukt bæresjal og kan anbefale en type? Har fått vippestol og babygym i gave av svigerinna mi, sjal også få låne vogn av søstera mi så slipper å kjøpe ny :)
Ikke sikkert det er alt som er så mye billigere i sverige, så kan være greit å slå opp de tingene dere ønsker å kjøpe på prisjakt i Norge til å sammenligne.

Jeg har et aldoria bambus bæreskjald jeg kjøpte sist som jeg ble veldig fornøyd med, kjøpt på jollyroom. Det er lett og puster bra, samtidig som det er ganske fast og ikke siger noe særlig slik som endel andre skjald kan gjøre
 
Ting som allerede er på plass:
Cyber Cloud Z2 bilstol med base
Britax Smile5z (fant helt ny i eske dritbillig på Finn!)
Stokke Sleepi Mini med utbyggingskit gitt i fødselsgave av svigers. Aldri i verden at jeg ville tatt meg råd til denne ellers. :smiley-ashamed004
Et par swaddlers og vippestol kjøpt av et vennepar, fulgte med noe allerede arvede klær i ymse størrelser og kvaliteter også. Har sortert etter str nå, men ikke sortert ut noe siden vi fortsatt ikke vet kjønn. :laughing002
Stokke Tripp Trapp-stol får vi over også, samme som far i sin tid brukte. :love017 Noen som vet om disse nyfødtgreiene passer på de eldre stolene også?

Ellers mangler vi vel det meste egentlig, men mye av det dyreste er jo heldigvis på plass nå. :bag:
 
Nyfødt stolen og babysettet fungerer bare på stoler etter 2013, dessverre.
Svigerfar har skåret flere steder i samboer sin gamle stol, for og få brukt bøyla på den.
Men nyfødtdelen fungerer ikke.
 
Nyfødt stolen og babysettet fungerer bare på stoler etter 2013, dessverre.
Svigerfar har skåret flere steder i samboer sin gamle stol, for og få brukt bøyla på den.
Men nyfødtdelen fungerer ikke.
Sikker på det ikke er etter 2003? Mener jeg så det en plass :confused005
 
Her rakk vi og selge unna alt etter mellomste før jeg plutselig ble gravid igjen, utenom bilstol og sprinkelseng.

Har kjøpt vippestol, og en tynn bomulls cardigan, så mangler en hel del
 
Her rakk vi og selge unna alt etter mellomste før jeg plutselig ble gravid igjen, utenom bilstol og sprinkelseng.

Har kjøpt vippestol, og en tynn bomulls cardigan, så mangler en hel del
Samme som her, vi har bare brystpumpe, bæresele og litt klær :hilarious:
 
Er det noen her som har testet ut ergobaby embrace bæresele og kan anbefale den?
 
Er det noen her som har testet ut ergobaby embrace bæresele og kan anbefale den?
Ikke den. Men samboer likte godt ergo selen deres. Jeg fikk aldri brukt den. Pga keisersnitt, (fra hofte til hofte) infeksjon og nerveskader. Men han likte den godt.
 
Er det noen her som har testet ut ergobaby embrace bæresele og kan anbefale den?
Sniker fra mai...
Vi hadde Ergobaby Embrace til storebror når han var baby, og ELSKA den! Den er heilt fantastisk til nyfødte og dei første månedene, passer best fram til ungen er rundt 8 kg trur eg det er :) Veldig mange bæresele som står at kan brukes fra fødsel og fram til 1,5-2 år passer egentlig ikkje så godt dei første månedene.
 
Ikke den. Men samboer likte godt ergo selen deres. Jeg fikk aldri brukt den. Pga keisersnitt, (fra hofte til hofte) infeksjon og nerveskader. Men han likte den godt.
Ok :happy: Det har jeg ikke tenkt på, at jeg kanskje bør vente med å kjøpe til etter fødsel, i tilfelle det skulle blitt keisersnitt her også!
 
Sniker fra mai...
Vi hadde Ergobaby Embrace til storebror når han var baby, og ELSKA den! Den er heilt fantastisk til nyfødte og dei første månedene, passer best fram til ungen er rundt 8 kg trur eg det er :) Veldig mange bæresele som står at kan brukes fra fødsel og fram til 1,5-2 år passer egentlig ikkje så godt dei første månedene.
Så herlig å høre! Takk for at du deler :love017 Ja det er akkurat det jeg har lest om også. Det blir 20 mnd mellom storesøster og lillebror, og tenker det er veldig ålreit å ha hendene fri, så ting blir litt lettere :happy:
 
Hvilken badebalje går dere for/har dere erfaring med fra tidligere? :)
Vi har badebalje fra Stokke, så praktisk å kunne klappe den sammen og lagre uten å ta mye plass :happy:
Men vi vurderer om vi skal kjøpe en til lillesøster, for storebror vet vi garantert får lyst til å bade samtidig som lillesøster, så da vurderer vi Twistshake sin, siden mange anbefaler den også ❤️
 
Stokke sin. Kjøpt større til storesøster.
 
Back
Topp