Innkjøp til baby

Er det noen her som har testet ut ergobaby embrace bæresele og kan anbefale den?
Venninna mi hadde denne til jenta si og var kjempe fornøyd. Har tenkt på å kjøpe en pent brukt selv :)
 
Mitt første kjøp! Badesett fra twistshake, håper den blir grei å bruke :angelic: Alt kan klappes sammen, så mye plass blir ikke brukt heller :D

Det er så kjekt! Vi hadde Stokke sitt badekar som også kan klappes sammen, det er skikkelig deilig!
 
Inspirert av @Cotine lurer jeg på noe. Sist vi hadde småtroll hadde vi ikke badekar. Nå har vi det, men kan det likevel være greit med en mindre badebalje? Når baby var ferske ble de badet i vasken, jeg syntes det var like greit så lenge de fikk plass. Men når de kunne sitte selv var badebaljen godt brukt!
 
Vi har badekar. Men frøkna er redd det. Så hun bruker balje.
 
Inspirert av @Cotine lurer jeg på noe. Sist vi hadde småtroll hadde vi ikke badekar. Nå har vi det, men kan det likevel være greit med en mindre badebalje? Når baby var ferske ble de badet i vasken, jeg syntes det var like greit så lenge de fikk plass. Men når de kunne sitte selv var badebaljen godt brukt!
Vi hadde badekar med førstemann, men brukte alltid badebaljen i starten, enklere å holde de (vår vask er for rund/liten). Vi hadde badekaret frem til han var to, og brukte aller mest badebalje. Bruker betraktelig mindre vann, så var enklere og raskere å fylle opp til et raskt bad, og så syntes jeg det var greit at selv om han kunne sitte så hadde han litt ryggstøtte :)
 
Vi hadde badekar med førstemann, men brukte alltid badebaljen i starten, enklere å holde de (vår vask er for rund/liten). Vi hadde badekaret frem til han var to, og brukte aller mest badebalje. Bruker betraktelig mindre vann, så var enklere og raskere å fylle opp til et raskt bad, og så syntes jeg det var greit at selv om han kunne sitte så hadde han litt ryggstøtte :)
Jeg har tenkt det samme, mindre forhold liksom :hilarious: Trenger jo ikke fylle hele badekaret men det blir mye vann likevel.
 
Jeg har tenkt det samme, mindre forhold liksom :hilarious: Trenger jo ikke fylle hele badekaret men det blir mye vann likevel.
Ja, avhenger selvfølgelig av form og str, men vi hadde sånn vanlig/gammelt avlangt badekar, og hadde nok fort blitt tre ganger så mye vann skulle vi fylt badekaret. I tillegg - når han var i sin «plaske-era» så var det greit at det ikke var så mye vann tilgjengelig :hilarious: Og da satte jeg badebalja oppi badekaret, tok virkelig av for det verste:joyful:
 
Inspirert av @Cotine lurer jeg på noe. Sist vi hadde småtroll hadde vi ikke badekar. Nå har vi det, men kan det likevel være greit med en mindre badebalje? Når baby var ferske ble de badet i vasken, jeg syntes det var like greit så lenge de fikk plass. Men når de kunne sitte selv var badebaljen godt brukt!
Vi hadde badekar med første (og har nå), og vi gjør som sist. Bruker en balje med nyfødt innlegg i starten, etterhvert hadde vi helt lavt med vann i badekaret så hun kunne ligge både på mage og rygg i det. Og når hun begynte sitte gikk vi over til sånn badestol i badekaret. Tenker det blir stas for storesøster denne gangen så de kan bade sammen :Heartred
 
Vi hadde badekar med første (og har nå), og vi gjør som sist. Bruker en balje med nyfødt innlegg i starten, etterhvert hadde vi helt lavt med vann i badekaret så hun kunne ligge både på mage og rygg i det. Og når hun begynte sitte gikk vi over til sånn badestol i badekaret. Tenker det blir stas for storesøster denne gangen så de kan bade sammen :Heartred
Jaaa, jeg tror det blir slosskamp mellom storebror og storesøster, om å få bade sammen med lillebror :love017
 
Vi har badekar, synes det er topp med småbarn! Brukte et nyfødt badestøtte med et håndkle oppi. Funket supert! Så bruker det samme igjen :D blir vel fort bading sammen med storesøster etterhvert også❤️20210110_203753.jpg
 
Last edited:
Inspirert av @Cotine lurer jeg på noe. Sist vi hadde småtroll hadde vi ikke badekar. Nå har vi det, men kan det likevel være greit med en mindre badebalje? Når baby var ferske ble de badet i vasken, jeg syntes det var like greit så lenge de fikk plass. Men når de kunne sitte selv var badebaljen godt brukt!
Vi har samme greia, hadde ikke badekar sist, har det nå. Men tenker vi kommer til å kjøpe en mindre sammenleggbar balje å bruke første tiden, i alle fall til hun klarer å sitte oppreist selv. Slitsomt å fylle hele badekaret for et lite bad + travelt å henge over badekaret, vi har så knotete vask så det utgår også, enklere å stappe en liten balje i dusjen.
 
1000008330.jpg
Kanskje mer innkjøp til mamma.
Men dette har jeg henta i dag.

(Katta liker seg veldig godt i bakgrunnen der...)
 
Last edited:
Er det noen av dere erfarne som har hatt Yngri vippestol og kan dele litt erfaring? Vi har ikke så stort budsjett, og selv på Finn er BabyBjørn-stolene godt over 1000,-. Yngri er mer i vår prisklasse, men usikker på hvordan de er og hvilken modell folk anbefaler. Det er jo så mye å tenke på, men jeg tenker primært at den kan brukes for å underholde mini når jeg lager mat, vasker, eller andre ting hvor bæresele ikke er helt ideellt.
 
:) Er det noen av dere erfarne som har hatt Yngri vippestol og kan dele litt erfaring? Vi har ikke så stort budsjett, og selv på Finn er BabyBjørn-stolene godt over 1000,-. Yngri er mer i vår prisklasse, men usikker på hvordan de er og hvilken modell folk anbefaler. Det er jo så mye å tenke på, men jeg tenker primært at den kan brukes for å underholde mini når jeg lager mat, vasker, eller andre ting hvor bæresele ikke er helt ideellt.
Ingen erfaring med Yngri vippestol dessverre, men vil bare tipse deg om at du kan få kjøpt mange fine, pent brukte Babybjørn vippestoler på Finn til en brøkdel av prisen. Vi kjøpte vår for 500 kr inkl. lekebøyle på Finn, og den fungerte helt supert! Designet har endret seg svært lite de siste årene, og trekket kan vaskes, så det er ingen grunn til å kjøpe den ny til fullpris. Veldig enkelt å få tak i brukt vippestol her i Oslo-området, i hvert fall! :)

Edit: ser nå at du nevnte Finn, litt tidlig på dagen her fortsatt, så klarer åpenbart ikke å lese ordentlig :hilarious: Kjedelig at de koster såpass mye brukt der du bor, da!
 
Er det noen av dere erfarne som har hatt Yngri vippestol og kan dele litt erfaring? Vi har ikke så stort budsjett, og selv på Finn er BabyBjørn-stolene godt over 1000,-. Yngri er mer i vår prisklasse, men usikker på hvordan de er og hvilken modell folk anbefaler. Det er jo så mye å tenke på, men jeg tenker primært at den kan brukes for å underholde mini når jeg lager mat, vasker, eller andre ting hvor bæresele ikke er helt ideellt.
Jeg har ikke prøvd yngri sin men med første hadde vi en anen en som var fra et «billigmerke» husker ikke hvilken, en fra jollyroom tror jeg det var. Å den funket helt fint altså. Dekte behovene våre, var ikke noe stort savn etter noe annet.

Eneste minuset med den kontra eks baby bjørn var nok kanskje det at den tok litt større plass, kunne ikke legges sammen etc, men det opplevde vi ikke som noe stort problem, brukte den bare hjemme.
 
Jeg har ikke prøvd yngri sin men med første hadde vi en anen en som var fra et «billigmerke» husker ikke hvilken, en fra jollyroom tror jeg det var. Å den funket helt fint altså. Dekte behovene våre, var ikke noe stort savn etter noe annet.

Eneste minuset med den kontra eks baby bjørn var nok kanskje det at den tok litt større plass, kunne ikke legges sammen etc, men det opplevde vi ikke som noe stort problem, brukte den bare hjemme.
Jeg er helt ikke så opptatt av transporten av den, for tenker den blir brukt mest hjemme- om vi må ta den med får vi bare pakke bilen smart om den ikke kan legges sammen ;)
 
Ingen erfaring med Yngri vippestol dessverre, men vil bare tipse deg om at du kan få kjøpt mange fine, pent brukte Babybjørn vippestoler på Finn til en brøkdel av prisen. Vi kjøpte vår for 500 kr inkl. lekebøyle på Finn, og den fungerte helt supert! Designet har endret seg svært lite de siste årene, og trekket kan vaskes, så det er ingen grunn til å kjøpe den ny til fullpris. Veldig enkelt å få tak i brukt vippestol her i Oslo-området, i hvert fall! :)

Edit: ser nå at du nevnte Finn, litt tidlig på dagen her fortsatt, så klarer åpenbart ikke å lese ordentlig :hilarious: Kjedelig at de koster såpass mye brukt der du bor, da!
Jeg følger med på Finn og håper det kommer flere rundt 500,- men ble overrasket selv over hvor dyrt folk selger det brukt for. De fleste i mitt område ligger fra 900,- og oppover, de som er under har gjerne feil eller mangler og jeg vil jo helst ikke kjøpe en ødelagt vippestol til mini.
 
Vi brukte vippestolen myyye, for vi merka at om hun satt i den 20 minutters tid etter hvert måltid kom det ikke like ofte opp igjen.
Så ble mye vippestol i løpet av dagen. Gulpebaby.
 
Back
Topp