Innkjøp av barneutstyr

Jeg arver ganske mye, men må kjøpe vogn, seng og stellebord. Har ikke så god plass, så jeg venter lengst mulig med å kjøpe dette.
 
Siden lille-storesøster bare er 12 mnd har vi alt fra før. Eneste vi trenger er en sprinkelseng til, og kanskje en søskenvogn for å løse trilletur mer praktisk
 
Vi har det meste fra før. Har ikke kjøpt inn noe nytt ennå. Vurderer en vugge og eventuelt søskenvogn, men avventer litt. :)
 
Vi har alt av utstyr siden vi har en unge fra før, men litt nytt blir vi nok å kjøpe :) Kan tenke meg at ting som må bestilles blir kjøpt i jan-feb.
 
I dag har jeg kjøpt hjemmelaget babynest. Moro å ha et som ikke "alle andre har". Også støtter jeg oppom de lokale!
 
I kveld har jeg litt sommerfugler i magen. I morgen skal jeg til min bror og "shoppe" babyutstyr. Har fått lov til å komme dit og plukke ut det vi vil ha/låne. Har jo ikke kjøpt inn annet enn et par bodyer og pysjer enda,så føler morgendagen er litt den store dagen. Da ser vi hva vi trenger å handle inn senere. Veit vi trenger vogn og trolig også seng. Men bilstol veit jeg at vi får inn morgen. Gøy!! Heldige lillegutt som har en fetter og kusine å arve av. :)
 
Vi kjøpte vogn ganske tidlig, mener jeg kanskje var i uke 15. Stellevesken vant jeg her på bv og vi har fått babynest og vognpose i gave. Har enda ikke kjøpt noe klær til lille, men fikk en stor eske med arvede klær fra familie :) Tror de eneste "store" (aka dyre) tingene vi mangler nå kanskje er bilsete og seng.
Vi har nå vært så heldige og arvet et nesten ubrukt bilsete :D Bare seng og stellebord igjen nå.
 
Vi har litt småtterier igjen, men det meste av det store er i boks. Mangler vognpose, litt diverse "kjedelige", men praktiske klær (strømpebukser og sånn [emoji14] ), diverse sengetøy, dyner og madrass til vugga, stelleveske, bilstoladaptere til vogna.. Men hjelpes, det fylles stadig opp i skuffer, skap og rom altså :D
 
Oi! Ser at vi henger litt etter her, men stresser overhode ikke. Det kommer nok på plass litt etter litt.
 
Her er nesten alt i boks nå! Deilig å ha det meste ferdig, så kan en bruke resten av tiden på å stelle og ordne :) Vi mangler seng og stokkestol + newborn seat nå, også masse smånips som jeg ikke gidder å stresse med :)
 
Vi hat kjøpt noe!

Vogn, bilsete med base, babynest, noe klær, noe klær arvet, vognposer, bæretøy har vi fått, vippestol, babygym.. seng har vi, dyne..

Men mangler stellemadrass, madrass til senga, sengetøy, tepper, kluter, et par strømpebukser, en ulldress..
 
Da har vi plutselig bilstol, Bæresele, Vippestol,badestol og stellematte. Litt klær har vi også:happy: mangler fortsatt mye, men føler meg enormt mye nærmere mål. ;)
 
Har vel det som trengs etter storesøster.
 
Føler meg ganske nærme mål nå! Måtte kjøpe nytt stellebord siden det ikke er plass til det storesøster hadde, seng er i boks. Mangler bare litt småtterier :) Usikker på hvor mye klær jeg skal skaffe. Fått tilbud om en ganske svær klespakke til en rimelig penge, men tror jeg takker nei. Husker hvor kjipt det var når storesøster vokste ut av de minste klærne, og mye av det jeg la vekk var knapt brukt...
 
Mangler vogn og må gå oversikt over hva vi har av klær, ellers er det meste på plass :) må fortsatt skru sammen en del møbler og innrede barnerommet, men det er jo bare kos [emoji173]
 
Vi har kjøpt mye allerede ja. Bilstol, seng med teppe og madrass, barnevogn, voksipose med ull, Stokke tripp trapp med newborn sete og babysete, klær og babynest.

Det vi mangler er stellebord og stellematte, babycall, evt brystpumpe(kjøper det om det trengs), og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på nå :)
 
Back
Topp