Innkjøp av barneutstyr

Silune

Betatt av forumet
Hei! Har dere begynt å handle inn barneutstyr? Når mener dere det evt. er innafor å starte å handle? :) Er så redd for å gå på en skikkelig smell, så jeg tørr liksom ikke å handle inn stort..
 
Vi har kjøpt badekar, stellematte og litt sengetøy bare. Venter en stund med barnevogn. Resten arver vi:)
 
Her har vi alt på plass siden det er en gutt i magen. Kommende storebror er bare 14 mnd, så har alt etter han. Søskenvogn er bestilt, men ikke ankommet enda :)
 
Her tok vi vare på alt fra forrige så lite som må kjøpes inn her.
 
Vi kjøpte vogn ganske tidlig, mener jeg kanskje var i uke 15. Stellevesken vant jeg her på bv og vi har fått babynest og vognpose i gave. Har enda ikke kjøpt noe klær til lille, men fikk en stor eske med arvede klær fra familie :) Tror de eneste "store" (aka dyre) tingene vi mangler nå kanskje er bilsete og seng.
 
Har det meste etter storesøster, men har allerede handlet inn det vi har trengt nå. Kjøpte newbornsete til tripptrappen og søskenbrett av naboen, kjøpte en bedside crib på salg og kjøpte nettopp ei brukt søskenvogn. Kostet ca 1700 tilsammen og er veldig fornøyd med det! Kommer til å dra i butikken og kjøpe noe nytt nyfødttøy når det nærmer seg termin bare for kosen sin skyld :) (og litt fordi storesøster var lita av vekst så de minste størrelsene er meget velbrukt ;))
 
Handla vogn alt for tidlig, og har kjøpt seng, stelleveske, vogndynesett og noen plagg. Har vugge, bilstoler og litt div fra eldstemann. Kommer til å handle resten i tiden etter jul, spre utgiftene litt :)
Når det er innafor er det bare hver enkelt som må føle på. jeg tenkte ikke over det da jeg i uke 10 kjøpte vogna :p
 
Begynte ganske tidlig. Har seng, badebalje, vogn, en del klær, kluter, sengetøy, vognpose :)
 
Jeg har kjøpt 3 bodyer, 1 strømpis, tykke sokker, en lue.. Og det er det.

Vi mangler ALT utenom sprinkelseng og vognpose. For vi solgte og kvitta oss med alt fra junior når vi solgte huset.

Vi har ønsket oss tilskudd til vogn og de store tingene vi trenger, i julegave.. Så vi får se hva som skjer. Vogn bestiller vi nok rett over nyåret :)
 
Vi handlet vogn, bedsidecrib og babycall for en måneds tid siden fordi vi fant det vi ville ha på tilbud. Ellers har det blitt et par små klesplagg, men ingen store, planlagte innkjøp enda. Vi ønsker oss også tilskudd til babyutstyr til jul, så tenker vi venter til etter det nå :)
 
Vi har ikke handlet inn noe enda. Ikke så mye som en liten sokk engang.. Har liksom ikke helt turt å sette i gang.. Ikke at jeg har noen grunn til å ikke starte,for lillegutt var så flott på ultralyd og sparker og sprelleris titt og ofte. Har arvet en Vippestol og en Stellematte. Kommer også til å arve litt babyklær. Ellers må alt handles inn. Tror jeg venter til etter jul. MEn en body og litt annet smått skal jeg nok kose meg med å kjøpe inn nå i førjulstiden
 
Vi handlet ikke noe før jeg var i uke 26.
Har vært heldig å arve å få en del ting, men begynte ikke å pakke ut ting før jeg gikk ut i permisjon.
Er greit å ikke handle for mye for en får en del i gaver. og greit å gjøre en del planlegging før en handler inn ting en ikke trenger
 
Vi har et meste fra storebror som er 14mnd, må kjøpe newborn seat, jenteklær, flere kluter og søskenvogn :)

Det er helt innafor å handle! Det er deilig å bli ferdig med det meste før du blir høygravid også, pluss at kostnaden fordeles ut over et større antall mnd :)
 
Har kjøpt litt klær brukt, bare. Og brukt masse penger på dyrt garn til strikking.. Utenom det må vi vente med mye til hvertfall over nyttår, da vi er på både leilighetsjakt og biljakt om dagen.. Vanskelig å kjøpe noe når man ikke vet hvordan ting kommer til å se ut.. Men jeg har så lyst!! Hehe :p

Men vi arver mest sannsynlig en lekegrind og muligens en seng av svigermor :)

Og nå har sambo også fikset bilstol! :D <3 (gratis, vel og merke, hihi)
 
Veldig lurt det Hamasita sier, å gå på IKEA med jævlig bekkenløsning og gigamage er ikke veldig deilig. Angret på at vi ikke fikset det meste før uke 30 sist. Nå har vi det aller meste etter storesøster, men det blir kanskje en sprinkelseng og eventuelt søskenvogn. Må jo også kjøpe inn litt små og søte klær til lillesøster [emoji173]
 
Jeg har kjøpt bilsete på tilbud og en bbhugme pute (mest til meg selv). Ellers har jeg avet klær og babynest. Håper å få handlet en del på salg etter jul eller på finn ila jan/feb.
 
Har bedside crib og bilsete, samt noen småting som ammeinnlegg og ikke minst enormt masse klær allerede. Kjøpte to bruktpakker og har handla noe selv + arva noe, så klær i 50/56 er vi ferdig med.
 
Har kjøpt endel av de store tingene etter hvert som vi fant gode tilbud. Så til nå har vi kjøpt vogn, bilstol, babycall, seng, stelleveske og bittelitt klær i minste str:) Resten kommer vi nok til å vente med til etter jul, med mindre vi kommer over veldig gode tilbud da ;)

Syns også det høres praktisk ut å ha endel av det viktigste klart tidlig, man vet jo aldri hvordan formen blir senere i svangerskapet, eller om babyen plutselig melder sin ankomst litt for tidlig :)
 
Vi har ikke handlet inn noen ting enda, ikke så mye som et sokkepar engang! Da vi venter en jente i tillegg til å ha en jente fra før tenker jeg at jeg må orientere meg litt av hva vi har før vi går til innkjøp av nytt :)
 
Back
Topp