Innkalling til OUL

Jeg fikk time på dagen hos den nye legen min da jeg byttet lege selv om de ligger 10 min unna hverandre:) går nok så fint så:)

Noen som vet om det er slik at dersom man har første svangerskapskontroll hos lege "sent", dvs. mellom uke 12-14, at man da kan risikere å få OUL sent, etter uke 19?

Noen som vet om det er slik at dersom man har første svangerskapskontroll hos lege "sent", dvs. mellom uke 12-14, at man da kan risikere å få OUL sent, etter uke 19?

Du skal ikke få noe senere allikevel. Dette er for at utviklingen er mest lik på den tiden, og så skal avvik eller alvorlig sykdom hos babyen evt oppdages, og abort skje innenfor uke 22 hvis det er aktuelt. Så hvis man får veldig sent så ksn msn ringe å få endret det.

Du skal ikke få noe senere allikevel. Dette er for at utviklingen er mest lik på den tiden, og så skal avvik eller alvorlig sykdom hos babyen evt oppdages, og abort skje innenfor uke 22 hvis det er aktuelt. Så hvis man får veldig sent så ksn msn ringe å få endret det.

Ok, takk for svar :)

sist gang hadde jeg første kontroll ganske tidlig men fikk likevel ul da jeg var 19+5 !!

Spent på når jeg får denne gang! Mars er vår mnd ser der ut til og jeg er borte 1-8 og 12-14 typisk:p

Jeg var vel på kontroll til normal tid forrige gang, men fikk ikke OUL før litt uti uke 21... Da var jeg skuffet altså!!

Men vi tok en privat ul i uke 14-15:-) så hun sjekket mye av de medisinske tingene og så fikk vi vite kjønn!

sist gang hadde jeg første kontroll ganske tidlig men fikk likevel ul da jeg var 19+5 !!

Spent på når jeg får denne gang! Mars er vår mnd ser der ut til og jeg er borte 1-8 og 12-14 typisk:p

Får satse på at du får en dato som ikke er når du er bortreist da ;) løser seg nok :)

Jeg var vel på kontroll til normal tid forrige gang, men fikk ikke OUL før litt uti uke 21... Da var jeg skuffet altså!!

Men vi tok en privat ul i uke 14-15:-) så hun sjekket mye av de medisinske tingene og så fikk vi vite kjønn!

Såpass sent ja! Blir det det på meg og tar nok vi en ul i mellom der og;) alt for lenge å vente :p

Skal til første kontroll 23 januar så håper på å få tid ikke lenge etter :))

Jeg skal ikke på min første kontroll før 2.februar, er da 13+1 ca. Håper jeg får time til oul i løpet av de to første ukene av mars likevel,da er jeg 18-19 uker og samboeren er hjemme. Han jobber på båt, så han er 2 uker hjemme og 2 uker på jobb.

Har endelig fått innkalling til oul<3 jeg har fått når jeg er ca. 19+4. Er det seint? Trodde det skulle være i uke 18.

Dere som har fått time til OUL: hvor lang tid tok det fra den ble bestilt av fastlege til dere fikk brev om OUL timen? Var hos legen i går, er så spent på når timen blir:)
Den uken jeg er 19+ er jeg på ferie, så håper jeg får i uke 18:)

Dere som har fått time til OUL: hvor lang tid tok det fra den ble bestilt av fastlege til dere fikk brev om OUL timen? Var hos legen i går, er så spent på når timen blir:)
Den uken jeg er 19+ er jeg på ferie, så håper jeg får i uke 18:)

Det tok 6 dager fra jeg var hos fastlegen og han henviste til jeg hadde innkallingen i posten :) synes det gikk veldig fort, fornøyd med det!

Back
Topp