Influensavaksine

Jeg tok den i fjor også når jeg gikk gravid, å det er jeg ubeskrivelig glad for. Vi få den via jobben siden vi jobber på skolen og sfo, så vi får via kommunen. Så jeg skal ta den.
 
Jeg skal ta etter anbefaling fra lege.
Har fått time til vaksinen den 16.okt så regner med den er tilgjengelig :)
 
Ja når er det folket skal ta da? Har fått tildelt time hos bedriftshelse tjenesten 4.nov (vi er på «sjekk» annet hvert år) og får den da siden jeg er gravid. Bare følte det var litt lenge til...
 
Jeg skal bestille neste onsdag, da skal jeg uansett innom legen en tur.

Bedriftshelsetjenesten min får ikke vaksinene før desember da influensavaksinen skal være forbeholdt risikogrupper og helsepersonell med pasientkontakt.
 
Jeg skal bestille neste onsdag, da skal jeg uansett innom legen en tur.

Bedriftshelsetjenesten min får ikke vaksinene før desember da influensavaksinen skal være forbeholdt risikogrupper og helsepersonell med pasientkontakt.
Det samme skjedde på min arbeidsplass. Kan få den tidligst siste uke i november. Venter til legekontoret har fått den inn.
 
Jeg fikk tatt i dag! Legesenteret mitt hadde fått inn noen få tidlig og begynte derfor vaksinering av de som er anbefalt å ta (som vi gravide jo er) nå. Var ikke så mange vaksiner på lager i denne omgang, så bare flaks at jeg spurte på rett tidspunkt
 
Tok den via jobb på fredag. Man kan også ta influensavaksinen på apotek (de kan både rekvirere og sette vaksine) Gravide i 2. og 3.trimester er ansett som en del av risikogruppen og er med i gruppen som skal prioriteres:)
 
Jeg fikk i går da jeg egentlig var innom for noe helt annet. Greit å ha det gjort.
 
Jeg har også tatt den nettopp :happy:
 
Bestilte i dag, da de nettopp har starta opp i kommunen. Time neste uke :)
 
Er det noen som vet cirka hvor lang tid det tar fra man har tatt vaksinen til den virker/man har bygget opp antistioffer?
 
Bruker ikke å ta den til vanlig, men nå når det er anbefalt kommer jeg så klart til å ta den.
Har time for å ta den på legekontoret i morgen.

Sist jeg hadde influensa var for 2 år siden, i oktober, altså utenom høysesongen sånn sett. Så det kan komme når som helst.
Det var seriøst HELT jævlig. Har aldri vært så syk verken før eller etter. Om jeg kan slippe med vaksinen tar jeg den med full jubel :smiley-bounce015
 
Back
Topp