Influensavaksine

Min jordmor sa at neste runde med influensavaksiner kom i februar og at det da ikke var nødvendig å ta den siden det var så kort tid igjen til termin.
Hei! Vi som jobber på sykehus/fastlegekontor ser influensasmittede som regel allerede fra oktober-november, av og til før. Selvom toppen ofte er i januar betyr det ikke at man ikke kan bli smittet tidligere. Også kjedelig å bli syk som høygravid. Så absolutt grunn til å ta vaksinen i år for de med termin i mars.
PS Jeg har også termin i mars :)
 
Hei! Vi som jobber på sykehus/fastlegekontor ser influensasmittede som regel allerede fra oktober-november, av og til før. Selvom toppen ofte er i januar betyr det ikke at man ikke kan bli smittet tidligere. Også kjedelig å bli syk som høygravid. Så absolutt grunn til å ta vaksinen i år for de med termin i mars.
PS Jeg har også termin i mars :)

Ok, jordmora mi jobber også på sykehuset, så da var det rart at ho sa det. Jeg får spørre ho en gang til neste gang jeg er der.
 
Ok, jordmora mi jobber også på sykehuset, så da var det rart at ho sa det. Jeg får spørre ho en gang til neste gang jeg er der.
Ja det ville jeg ha gjort Og fra i år trenger du ikke lengre resept på vaksine, man kan få det på apoteket av farmasøyt såvidt jeg har forstått
 
Jeg har tenkt på det. Jeg var veldig syk (dog ikke influensa) forrige gang jeg var gravid og det var helt grusomt. Vil virkelig unngå det igjen. Nå er er høygravid midt i høyesongen for influensa, så hvorfor ikke.
 
Jeg fikk beskjed av legen å komme innom og ta den så fort jeg hørte at vaksinen var kommet:) har astma, så er i tillegg til å være gravid i risikogruppe. Legen min nevnte også den potensielle muligheten for å sitte med både influensa og corona samtidig, så det var tydelig at denne burde vi ta!
 
Legen min nevnte ikke dette i det heletatt.. Husker jeg ville ha denne sist også, men med termin i oktober så rakk jeg det akkurat ikke :p Vil gjerne at babyen skal ha den beskyttelsen den første tiden :)
Så får prøve å huske å spørre om det selv på neste kontroll!
 
Sniker fra februar.

Skal selvsagt ta den og har ingen betenkeligheter med det. Tar den hvert år fordi jeg er sykepleier og det er anbefalt. Lurt for både ens egen og andres del.
 
Jeg skal ta den... blir anbefalt av alle... valgte den bort ifjor, men iår er det ingen tvil:joyful::rolleyes:
 
Jeg fikk beskjed av legen å komme innom og ta den så fort jeg hørte at vaksinen var kommet:) har astma, så er i tillegg til å være gravid i risikogruppe. Legen min nevnte også den potensielle muligheten for å sitte med både influensa og corona samtidig, så det var tydelig at denne burde vi ta!

Ah, shit det går vel an å være så uheldig også ja! :nailbiting: Influensa OG corona høres ut som en mix jeg vil unngå!
 
Jeg skal ta den. Har ikke snakket med legen om det, men tar det når massevaksineringen starter i oktober/november eller ved neste legebesøk.
 
Jeg tenker at om jeg blir rådet til å ta den så gjør jeg nok det, men årets vaksine har ikke kommet enda. Jeg har en svoger som er lungelege, og han sa at det er ikke sånn lengre at influensaen kommer samme tidspunkt hvert år, men vaksinen blir ikke klar før 'influensaseongen'. Jeg har ikke hatt influensa siden OL i 94, så jeg regner meg ikke i faresonen(selv om jeg jobber på skole). Likevel, vi har termin og er høygravide i den verste perioden med influensa, og jeg tar den hvis jeg får. Jeg har nok liten risiko for å få det, men jeg vil heller ta den sånn at jeg kan være frisk når jeg føder. Å føde med influensa må jo være noe av det verste som kan skje..
 
Er vel noen apotek som allerede har vaksinen inne nå hvis man vil betale ekstra for å ta den. Boots reklamerer iallfall med det. Fastlegen min forventet at vaksinen kom i løpet av uke 43 til mitt legekontor, men kan sikkert variere noe.
 
Jeg får den hvert år gjennom jobb. Så jeg skal selvfølgelig ta den i år også :)
 
Back
Topp