Influensavaksine

Det er grunnen til at jeg tar den. Hadde jeg ikke tatt vaksinen hadde jeg ærlig talt ikke våget meg på jobb med alle disse såkalt selvoppoffrende folkene som drar på jobb selv om de er syke :rolleyes:

Tok vaksinen i dag så satser på å være sikret denne sesongen.
Ikke sant. Jeg jobber i barnehage, verdens mest virusfylte arbeidsplass sikkert :) så jeg tar den på torsdag :)
 
Jeg tok den i dag
 
Jeg tok den for to uker siden. Jeg jobber et sted der det er utrolig mye mennesker innom, er nok verre enn en barnehage og er borti over hundre personer daglig. Utrolig utsatt for all mulig smitte og spriter henda flere ganger daglig. Jeg vil ikke risikere noe. Kan ikke forstå de som er skeptisk til vaksinen. Den er godt testa ut og vært i MANGE år!
 
Skulle være massevaksinering 30.10 og 07.11, men skal på seminar to dager på slutten av neste uke så våger ikke å hive meg på da i tilfelle bivirkninger. Tenker jeg bare går innom mandagen etter og får. Hun på tlf sa jeg gjerne måtte gjøre det i min tilstand ;) og blir jeg syk av den ødelegger jeg ikke en helg :p har enda ikke hatt en sykedag mens jeg har vært gravid!!! Kun to dager med sykt barn.
 
Jeg tok den for to uker siden. Jeg jobber et sted der det er utrolig mye mennesker innom, er nok verre enn en barnehage og er borti over hundre personer daglig. Utrolig utsatt for all mulig smitte og spriter henda flere ganger daglig. Jeg vil ikke risikere noe. Kan ikke forstå de som er skeptisk til vaksinen. Den er godt testa ut og vært i MANGE år!
Ikke jeg heller. Skjønner faktisk ikke at noen vil risikere å IKKE ta den når det blir såpass anbefalt og når man leser risikoen av det som kan skje OM man blir snittet. Kunne aldri falt meg inn å ikke ta den. Tok den heldigvis igår så nå er det gjort :) merker det i armen idag for å si det sånn :)
 
Ikke jeg heller. Skjønner faktisk ikke at noen vil risikere å IKKE ta den når det blir såpass anbefalt og når man leser risikoen av det som kan skje OM man blir snittet. Kunne aldri falt meg inn å ikke ta den. Tok den heldigvis igår så nå er det gjort :) merker det i armen idag for å si det sånn :)
Ja, det er skremmende at noen tar risikoen! Det er ikke noe bedre enn de som nekter å gi ungene sine mmr-vaksinen. Like godt testa ut, og ikke farlig å ta, men potensielt farlig å ikke ta. Jeg tok influensavaksine i fjor også jeg, selv om jeg ikke var gravid. Orka ikke bli syk og ikke kunne ta vare på en baby. Mannen tok den ikke sist jeg var gravid, og ble skikkelig dårlig av influensa. Men nå har han tatt den i fjor og i år med tanke på at vi har et barn som skal ha foreldre som klarer å ta seg av det. Vaksina er helt ufarlig. Litt vondt rundt stikket er vanligste bivirkningen.
 
Kan man ta den om man er småforkjølet fra før? Altså ikke syk med feber og sånn?? Er jo nesten konstant forkjøla med en liten toåring som begynte i bhg for tre mnd siden :eek:
 
Kan man ta den om man er småforkjølet fra før? Altså ikke syk med feber og sånn?? Er jo nesten konstant forkjøla med en liten toåring som begynte i bhg for tre mnd siden :eek:
Usikker, vet man ikke skal ta den når man er syk. Men hvor syk er jeg ikke sikker på
 
Jeg er litt småforkjølet og tok den i går.
 
Kan man ta den om man er småforkjølet fra før? Altså ikke syk med feber og sånn?? Er jo nesten konstant forkjøla med en liten toåring som begynte i bhg for tre mnd siden :eek:
Legen gav den til meg da jeg var forkjøla, og sa det gikk helt fint. Jeg fikk ingen bivirkninger.
 
Greit å høre. Ble forkjølet i går kveld, så utsetter til neste mandag :p Orker ikke i dag rett og slett! Mer enn nok å være hele dage på jobb og så styre med heim og toåring i ettermiddag :p
 
Vanlig influensavaksine beskytter mot svineinfluensa (det har den gjort i noen år nå), men det er absolutt ikke den samme vaksinen som i 2009.
Nei er ikke samme vaksine :) Men jeg ble fortalt på legekontoret at grunnen til at de anbefalte influensavaksinen spesielt for gravide var fordi den beskyttet mot svineinfluensa, at det var en av de tre influensaene årets vaksine bestod av :) Vet ikke om det er riktig, (edit: altså om det er riktig at det er akkurat pga svineinfluensa viruset den anbefales!) men derfor ville jeg bare linke til FHI sine sider som viste til hvilken influensa som er i årets vaksine. Og som du sier så har den vært inkludert siden 2010 :)
 
Back
Topp