Influensavaksine

Skjermtrollet

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januar 2017
❤ Aprilbarna19 ❤
Gravide i 2. og 3. trimester står øverst på folkehelseinstituttets liste over grupper som bør vaksinere seg. Det gjør vel at hele termingruppen her er midt i målgruppen. Hva tenker dere gjøre? Noen som vet om fastlegen kan gi vaksinen under en av de vanlige svangerskapskontrollene?
 
Aner ikke. Om fastlegen anbefaler meg det så gjør jeg det :)
 
Fått beskjed de andre svangerskapene at det ikke var så viktig men nå har legen anbefalt meg å ta. Så tenker å ta når den kommer :)
 
Jeg kommer til å ta den, både på grunn av svangerskapet og min jobb som helsepersonell.

Hadde influensa for 4-5 år siden, og ble veldig dårlig, lenge.
 
Jeg får den på jobb, så blir nok til å ta den :)
 
Det er veldig kultur for å ta den på jobb og jeg ble anbefalt det sist svangerskap av legen også. Greit å få den på jobb når man allerede er der og den er gratis.
 
Nettoo hatt influensa og vil gjerne ikke gjennom det igjen! Så om legen anbf det vil jeg nok ta den
 
Jeg er allergisk mot vaksina, så her anbefales det absolutt ikke å ta den. Blir mer syk da, enn av influensaen i seg selv.. Meget upraktisk :facepalm:
 
Ringte til legekontoret, som sa at de ikke kunne gi time til alle som skulle ha vaksine, det var bare å komme. Organiseringen varierer nok fra legekontor til legekontor.
 
Når starter vaksinering på høsten? Vurderer sterkt å ta. Jobber i resepsjonen, og tar på mye saker og ting og i daglig mye kontakt med elever og ansatte. Blir mye forkjøla og syk til vanlig :eek:
 
Var på første svangerskapskontroll på mandag (uke 12) og ble anbefalt å gjøre det. Tok den samtidig som jeg var inne for å ta blodprøver :) I forrige svangerskap tok jeg den ikke, husker ikke om jeg fikk det anbefalt da
 
Når starter vaksinering på høsten? Vurderer sterkt å ta. Jobber i resepsjonen, og tar på mye saker og ting og i daglig mye kontakt med elever og ansatte. Blir mye forkjøla og syk til vanlig :eek:
Jeg var hos legen på mandag og da sa han at de akkurat hadde fått vaksinen så jeg kunne ta den da. Så det er sikkert mulig å ta den nå :) Greit å gjøre det før influensaen bryter ut for fullt :)
 
Ja jeg tar den og håper at jeg slipper unna influensa [emoji2] Hadde det sist i 2016 og da var jeg utrolig dårlig!
 
Jeg skal ta den [emoji3] er ganske utsatt der jeg jobber, og ønsket absolutt ikke å ha influensa som gravid.
 
Jeg tok vaksinen sist jeg var gravid, og kommer nok til å gjøre det denne gangen også! Må prøve å få mannen til å ta den også
 
Når starter vaksinering på høsten? Vurderer sterkt å ta. Jobber i resepsjonen, og tar på mye saker og ting og i daglig mye kontakt med elever og ansatte. Blir mye forkjøla og syk til vanlig :eek:
Det varierer ut fra hvor du bor, men jeg tror alle fylker skal ha fått den mot slutten av oktober.
 
Jeg skal ta den. Hadde nok tatt den uansett i år fordi jeg fikk influensa 2 ganger i vinter. Det var grusomt. Så jeg tar ikke sjansen på det i år
 
Jeg har allerede influensa for 2. gang dette svangerskapet og skal definitivt ta den vaksinen når jeg bikker 12 uker! :-0 Tok den i forrige svangerskap også.

Jobber i bhg og er akkurat begynt på an igjen etter permisjon. Så får jo alt av bakterier og smitter som er i luften der :-/
 
Back
Topp