Influensavaksine

Tok den når jeg var hos legen forrige uke. Hadde nok tatt den uansett da jeg har en tendens til å pådra meg det meste [emoji85]
 
Da jeg spurte fikk jeg beskjed om at jeg bør/kan ta influensavaksinen, men at jeg ikke tilhører risikogruppa.
 
Betaler man for vaksinen når man er gravid?
 
Regnet med det. Må vel komme på de oppsamlingsdageme de setter også da :eek:

Da ville jeg ringt og hørt [emoji4] her jeg bor er det bare å gi beskjed om at man vil ta den, så er det bare å komme innom et gitt tidspunkt. Er kontordama som setter den når hun har tid.
Forresten, så har noen apotek også startet å sette den.
 
Da ville jeg ringt og hørt [emoji4] her jeg bor er det bare å gi beskjed om at man vil ta den, så er det bare å komme innom et gitt tidspunkt. Er kontordama som setter den når hun har tid.
Forresten, så har noen apotek også startet å sette den.
Skal på kontroll til uka så kan spørre legen da :)
 
Tror ikke at jeg tar den, nei. Tror også en må ve spesifikt om den på forhånd om en skal ha den
 
Jeg har aldri hatt influensa (vel ikke de siste 10 årene som jeg kan huske) og heller aldri tatt influensavaksine så hadde ikke tenkt å ta den. Men skal spørre legen om den :)
 
Jeg har ikke ofte influensa heller. Men vil bare minne om at man som gravid er i risikogruppen og det er derfor den anbefales [emoji4][emoji1360]
 
Jeg fikk beskjed av sykepleieren på fastlegekontoret at jeg ikke tilhører risikogruppen.
Vel i følge fhi og de nasjonale retningslinjene så gjør man det. Men er jo opp til hver enkelt om man vil benytte seg av tilbudet eller ikke [emoji4] En annen fin ting er at det beskytter baby i 6 mnd etter fødsel også [emoji2]
 
Vel i følge fhi og de nasjonale retningslinjene så gjør man det. Men er jo opp til hver enkelt om man vil benytte seg av tilbudet eller ikke [emoji4] En annen fin ting er at det beskytter baby i 6 mnd etter fødsel også [emoji2]
Jeg vet :happy:
Jeg skulle få vaksine på resept :happy:
 
Jeg lurer litt. Nå har vaksinen endelig kommet til legekontoret. Men sønnen min er syk med høy feber, burde jeg vente og se om jeg blir syk selv før jeg tar vaksinen? Man bør være helt frisk når man tar den, bør man ikke?
 
Jeg lurer litt. Nå har vaksinen endelig kommet til legekontoret. Men sønnen min er syk med høy feber, burde jeg vente og se om jeg blir syk selv før jeg tar vaksinen? Man bør være helt frisk når man tar den, bør man ikke?

Jo! Man skal ikke ta den hvis man er syk!!
 
Får den gratis igjennom jobben, så kommer nok til å ta den selv. Ble veldig dårlig av svineinfluensa vaksinen og hanglet et år, men denne er ikke den samme[emoji5]
 
Jo! Man skal ikke ta den hvis man er syk!!
Oki, jeg får se det an noen dager da, og se om jeg er smittet. Har ikke peiling på hvor lang inkubasjonstid jeg skal regne, men hvis jeg ikke er syk i slutten av uka bør jeg vel kunne ta den.
 
Etter det jeg leste igår om økt risiko for dødfødsel om mor får influensa så skal vertfall jeg ta den! Selv om jeg aldri får influensa, eller har hatt det som jeg kan huske. Immunforsvaret vårt er lavt nå og jeg tar INGEN sjangser.
 
Etter det jeg leste igår om økt risiko for dødfødsel om mor får influensa så skal vertfall jeg ta den! Selv om jeg aldri får influensa, eller har hatt det som jeg kan huske. Immunforsvaret vårt er lavt nå og jeg tar INGEN sjangser.
Det er grunnen til at jeg tar den. Hadde jeg ikke tatt vaksinen hadde jeg ærlig talt ikke våget meg på jobb med alle disse såkalt selvoppoffrende folkene som drar på jobb selv om de er syke :rolleyes:

Tok vaksinen i dag så satser på å være sikret denne sesongen.
 
Back
Topp