Influensavaksine

Vi har faktisk ett ansvar selv også og kan ikke legge alt ansvaret på jordmor og lege...

Jeg fikk vaksinen på jobb... Med bivirkninger og var slått helt ut i fire dager... Nå har jeg fått noe annet, og har vært syk i en måned ca og sykemeldt i tre uker.. Slitsomt...
Men hadde fortsatt tatt vaksinen [emoji4]
 
Sniker fra desember.

Jeg har tatt den. For meg var det en selvfølge når det ble anbefalt.
 
Jeg tok vaksinen i dag. Det var ingen som minte meg på det, men jeg kontaktet legekontoret og de holdt av en dose til meg. Har så langt (to timer siden) ikke merket noe til bivirkninger.
 
Sniker fra januar. Måtte bare kommentere siden jeg ble veldig glad når jeg leste dette. Er så enig! Jeg har ikke blitt informert om vaksinen av lege eller jordmor, men har tatt den etter at jeg leste meg opp på diverse som er anbefalt/ikke anbefalt for gravide.

Kan og si at verken jordmor eller lege har informert meg om at jeg ikke må drikke, røyke eller diverse annet heller. Men det gjør jeg ikke fordi det ikke er anbefalt, og det er ikke mindre viktig av den grunn. Det er faktisk en del av det å bli foreldre tenker jeg, å opplyse seg selv om hva som er bra/ikke er bra for vårt eget barn, og deretter forhøre seg med lege/jm for veiledning. Man må og huske at både lege og jordmor har ørten pasienter, og de husker definitivt ikke på alt.

Gode poeng! Bra at noen er enig med meg[emoji1] Har en tendens til å bli litt vel engasjert i slike saker - men blir så fryktelig provosert når noen velger å droppe et SÅ godt tilbud som vi er så utrolig heldige å ha her i Norge, med grunnlag i at man ikke har blitt fortalt at man skal gjøre det. Selv om man er fullstendig klar over hvor farlig det kan være å droppe det..
I alle andre saker i livet er det så fryktelig om å gjøre å være selvstendig og gjøre hva man selv mener er fornuftig, men når det gjelder denne vaksinen så er det skremmende mange som må få det inn med teskje fra lege eller jm at det er fornuftig å ta den - og helst uten å måtte spørre selv. De skal liksom si det uoppfordret.

Nei, enig med deg. En må som vordende mamma ta ansvar selv og lese seg opp på hva som er fornuftig. Et relativt enkelt Google-søk er alt som skal til..
 
Sitter på venterommet hos jordmor for 24ukerskontroll:
aec8560a0932731f9b558f5590a7ea4d.jpg


Liten tvil om hva de anbefaler her i alle fall. [emoji6]
 
Back
Topp