Influensavaksine

Donna

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Noen her som har tatt den, eller planer om å ta den? (kanskje vært en tråd tidligere?)

Var hos jordmor i dag og hu anbefalte at jeg tok den. Legen min har ikke sagt noen ting.
 
Har tatt den, men nå jobber jeg i helsevesenet og er derfor utsatt for syke mennesker.
 
Jeg har tatt den, men jobber i helsesektoren [emoji5]
 
Hvis dere ikke hadde hatt den jobben dere har, ville dere tatt den? For og imot?
 
Ville nok tatt den uansett så lenge den var anbefalt på lik linje med andre ting vi tar tilskudd av eller unngår basert på forskning.
 
Har også tatt den (vanligvis eksponert for smitte, men ikke nå som jeg jobber tilrettelagt). Pleier ikke ta den ellers og har ofte fått sterke bivirkninger, men gikk helt smooth i år.
 
Ville ha tatt den likevel siden det er anbefalt men utenom graviditet så tar jeg ikke den.
 
Har selvfølgelig tatt den[emoji4] Følger forskningsanbefalingene. Plus har ikke verdens beste immunforsvar fra før, og vet man får dårligere mens man går gravid også. Hadde vært utrolig vanskelig dersom noe gikk galt og jeg visste jeg hadde gått imot anbefalingene
 
Den er jo anbefalt for alle gravide, og det beskytter også babyen etter fødselen. Og det er ingen bivirkninger eller komplikasjoner med å ta den.
Det kan være bivikninger sa min jordmor til meg, selv om det er svært sjelden.:)
 
Tok den på onsdag. Samme natt fikk jeg vond hals, svimmelhet og feberfølelse samt veldig rød og hoven ved innstikkstedet! Fortsatt veldig dårlig i dag og, men er bedre enn å få influensa :)
 
På legekontoret her har det hengt plakat om det lenge. Men jeg har aldri, i noen av mine svangerskap, fått beskjed av lege at jeg skal ta den uten å spørre selv først. Da har svaret vært: "selvfølgelig skal du ha den"
Den er anbefalt til alle gravide, så jeg har tatt den ja. tok den så fort den kom til legekontoret mitt :)
 
Jeg husker ikke om jeg spurte jordmor om å ta den, men det var hvertfall ingen som anbefalte meg den uten at jeg tok det opp. Men jeg leste om det på nettet og syns selv det virka som en god ide å ta den, så da gjorde jeg det for noen uker siden :) ingen bivirkninger. Syns det virker lurt å ta den uavhengig av hvilken jobb en har jeg da :)
 
Jeg har tatt den. Får gratis via jobb (helsesektoren). Ville absolutt tatt den uansett.
 
Back
Topp