Influensavaksine

Jobber på legekontor på 4. året, aldri tatt influensavaksinen men likevel aldri hatt influensa så kommer ikke til å gjøre det nå heller :) Har knallsterkt immunforsvar.
 
Jeg skal til legen på kontroll i morgen og tenkte å forhøre meg der.
Har en 1-åring som startet barnehage i høst så vi er syke nesten annen hver uke her nå og jeg tenker at det kan gå utover immunforsvaret mitt...
I tillegg håper jeg på planlagt ks og etter forrige fødsel lå jeg også på rom med ei som hadde tatt KS og hadde en sinnsyk hoste fordi hun var så forkjøla og hun hørtes ut som om hun holdt på å dø fordi hostingen gjorde så vondt etter operasjonen...
 
Jeg er hjelpepleier, 2 stykker går i bhg og en på skolen, så jeg har vært borti mye rart og litt antistoffer har hun fra meg. I tillegg vet jeg om flere som har blitt dårlig av vaksinen, fikk også barn sist i februar uten å ta den og hun ble ikke syk før hun starta selv i bhg og vi kommer til å være en del hjemme den første tiden :) så jeg har kommet frem til at jeg lar være å ta den :)
 
Koster det noe for gravide å ta denne foresten? :) har mulighet til å ta den gratis gjennom jobben men viss jeg likesågjerne kan ta den gratis på legekontoret kan jeg jo også bare brette opp arma og ta den der når jeg først er der :p
 
Jeg lurer også på om noen har funnet ut om det koster nå? Har fått tilbud om å ta den gratis på jobb, men ikke før om 1 mnd
 
Koster det noe for gravide å ta denne foresten? :) har mulighet til å ta den gratis gjennom jobben men viss jeg likesågjerne kan ta den gratis på legekontoret kan jeg jo også bare brette opp arma og ta den der når jeg først er der :p
Ringte inn jeg. På mitt legekontoret mity er det sånn at det er billigere for risikogrupper, dvs oss, og da kostet den 179,- Veldig usikker på hva jeg skal gjøre for jeg synes 1 mnd er lenge å vente om jeg uansett skal ta den.
 
Jeg får alltid bronkitt (pga astma) ved influensa eller forkjølelse og det varer i flere måneder. Så har vurdert å ta vaksinen siden jeg allerede har hatt to utbrudd dette svangerskapet (uke 25+1) har dårlig immunforsvar når jeg er gravid merker jeg. Men skal ta dette opp med legen på svangerskapskontroll i uke 28.
 
Da har jeg tatt den! Veldig kjekt å få den gratis gjennom jobben :)
Så bra! Jeg venter på svar om jeg kan få den tidligere enn datoen som var satt opp på jobben. Ikke så keen på å vente 1. mnd og risikere å bli syk når jeg uansett har bestemt meg for å ta den hehe..
 
Jeg er skikkelig forkjøla akkurat nå (og synes jammen det er ille nok, så vil virkelig ikke ha influensa!), så håper jeg blir frisk til mandag slik at jeg får tatt influensavaksinen på svangerskapskontroll hos legen.
 
jeg skal ta den. Fikk tilbud om den via jobben :) Og jeg som er så skeptisk til slike vaksiner, men alt for at minien skal få det best mulig :)
 
Endte med å ta den likevel, etter litt pushing fra jordmor:p sikkert greit. Det som overrasket meg litt er at gravide ikke får den gratis når den er anbefalt.
Ja det er jeg også helt enig i. Rart at det ikke er et gratis-tilbud når vi er i risiko-gruppen.
 
Dere som har tatt den; har dere følt dere rare og tunge i kroppen? Og mer "utafor"/distré enn vanlig (selv med graviditetshjerne)?
Føler meg ikke syk, men kroppen og hodet fungerer liksom ikke. Tok vaksina onsdag, begynte å føle med rar torsdag, og er ikke helt på plass i dag heller :p
 
Dere som har tatt den; har dere følt dere rare og tunge i kroppen? Og mer "utafor"/distré enn vanlig (selv med graviditetshjerne)?
Føler meg ikke syk, men kroppen og hodet fungerer liksom ikke. Tok vaksina onsdag, begynte å føle med rar torsdag, og er ikke helt på plass i dag heller :p

Nei, ingen reaksjon :) tok den tirsdag.
 
Nå er influensavaksinen tatt, krysser fingrene for null bivirkninger og null influensa :nailbiting::joyful:
 
Jeg glemte rett og slett å spørre legen når jeg var der på kontroll...
Neste er om tre uker..
Er det noen tidsfrist for når man burde ta vaksinen? :confused004
 
Back
Topp