Influensavaksine

Vet det er prisforskjell på vaksinasjon her.. tar man den i forbindelse med legetime koster den 70, om man tar den på "drop in" så er det dyrere..

Trodde det var likt rundt om jeg..
Jeg tok den i forbindelse med en legetime (svangerskapskontroll), men betalte 150,- for den. Store variasjoner tydeligvis :)

Tok den nå gratis på jobb :) jobber på sykehuset på infeksjonsavdelinga, der alle influensapasientene kommer:p hadde influensa i fjor jul og orker ikke igjen..

Last edited:
Da har jeg tatt den også.
Har noen av dere noen erfaringer å dele når det gjelder bivirkninger?
Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har reagert på andre vaksiner som jeg har tatt tidligere, men som gravid kan visst alt skje ;)

Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har reagert på andre vaksiner som jeg har tatt tidligere, men som gravid kan visst alt skje ;)
Jeg fikk ingen bivirkninger, litt ømt i armen dagen etterpå eneste. :)

Ingen bivirkninger, men jeg var også øm i armen 2-3 dager.

Direkte vondt i stikket noen dager og litt feber-ish, men ingenting ellers :)

Ingen ømhet i stikket, men kjente meg litt blæh de neste par dagene. Ikke direkte syk, men litt mer "utafor" enn ellers i min gravide hverdagsboble :P

Jeg tok den 17. oktober. Var litt øm i armen et par dager, varm og rød på selve stikkstedet resten av uka. Hadde et rødlig merke i et par uker etterpå, uten at det var vondt. Har ikke opplevd akkurat det når jeg har tatt vaksiner før, men det kan kanskje "skyldes" graviditeten :)

Ble anbefalt vaksine for to uker siden og hadde ikke tenkt på det før det.. har hatt planer om å ta den men ikke klart å somle meg til det i en travel hverdag.. nå er jeg begynt å hoste, blir kjempestresset med tanke på saken som går i avisene om dagen. Er det for sent for meg å ta den? Må jeg vente til jeg er frisk igjen?

Ble anbefalt vaksine for to uker siden og hadde ikke tenkt på det før det.. har hatt planer om å ta den men ikke klart å somle meg til det i en travel hverdag.. nå er jeg begynt å hoste, blir kjempestresset med tanke på saken som går i avisene om dagen. Er det for sent for meg å ta den? Må jeg vente til jeg er frisk igjen?

Du får spørsmål om du er frisk når du skal ta den, så regner med at de ikke gir hvis du ikke er frisk...

Back
Topp