Influensavaksine

LykkeligRose

Glad i forumet
Nå som det begynner å nærme seg andre trimester så er det jo på tide med i influensavaksine.

Flere som tenker å ta denne, eller er det noen som har tatt den allerede kanskje?
 
Nå som det begynner å nærme seg andre trimester så er det jo på tide med i influensavaksine.

Flere som tenker å ta denne, eller er det noen som har tatt den allerede kanskje?
Jeg har aldri tatt den.. rett og slett for at jeg hører hvor dårlig folk kan bli av den:p jeg tok ikke vaksine mot fugl- eller svineinfluensa heller!
 
Nei, skal ikke ta. Tok ikke i mine to andre sv.skap heller..
 
Kommer ikke til å ta den.
 
Tar nok ikke influensavaksinen denne gangen heller:)
 
Jeg har aldri tatt den.. rett og slett for at jeg hører hvor dårlig folk kan bli av den:p jeg tok ikke vaksine mot fugl- eller svineinfluensa heller!

Du tenker ikke da på svineinfluensavaksinen? den vanlige influensavaksinen er ganske harmløs :)
 
Jeg har aldri tatt den.. rett og slett for at jeg hører hvor dårlig folk kan bli av den:p jeg tok ikke vaksine mot fugl- eller svineinfluensa heller!

Du tenker ikke da på svineinfluensavaksinen? den vanlige influensavaksinen er ganske harmløs :)
 
Du tenker ikke da på svineinfluensavaksinen? den vanlige influensavaksinen er ganske harmløs :)
Det er sikkert svineinfluensavaksinen jeg tenker på:)
Det er flere jeg kjenner som har fått skikkelig influensa av influensavaksinen, så jeg styrer unna jeg :p jeg har aldri hatt influensa heller, så det er nok hovedgrunnen til at jeg ikke tar vaksinen :)
 
Skal ikke ta den :) ikke fått råd om det heller :p
 
Den vanlige influensavaksinen er trygg, og gravide i 2.trimester og utover anbefales å ta den.

Jeg tok den ikke sist, da var jeg gravid fra aug-mai og fikk sånn sett med meg hovedsesongen. Men jeg får omtrent aldri influensa, blir generelt sjelden syk og tok sjansen. Det gikk fint.

Denne gangen er jeg i 2.trimester først i mars, og da håper og tror jeg at sesongen er over.
 
Det er sikkert svineinfluensavaksinen jeg tenker på:)
Det er flere jeg kjenner som har fått skikkelig influensa av influensavaksinen, så jeg styrer unna jeg :p jeg har aldri hatt influensa heller, så det er nok hovedgrunnen til at jeg ikke tar vaksinen :)

Det er umulig å få influensa av vaksina, det er dødt virus i vaksina voksne får (man kan ikke ranes av et bilde av en tyv heller, samme greia). Det som kan skje er at man kan ha blitt smittet før man tok vaksina eller før vaksina rekker å fungere optimalt (tar opp mot to uker), og mange som tror de har influensa når de egentlig er forkjøla og ikke skjønner forskjellen. Er man maks uheldig kan man smittes av en influensastamme årets vaksine fungerer dårligere mot. Men uansett hvordan man vrir og vender på det, å få influensa av vaksina er umulig :)

Jeg tok vaksina i november, sniker fra mai så var i andre trimester da og det passet med at influensasesongen er i januar/februar stort sett :) Ingen bivirkninger :)
 
Kommer ikke til å ta den :) i mars er influensatoppen nådd og ser ingen fare for det etter da.
 
Nettopp hatt årets influensa. Den var j*****... Med oppkast og mye feber. Tror ikke jeg vaksinerer meg dog, håper heller jeg ikke får den igjen:)
 
Jøss, her var det mange som ikke skal ta vaksinen!

Jeg har selv tenkt tanken om at legen kanskje ikke pusher den like mye siden vi er i 2. Og 3. Trimester for det meste utenfor verste influensasensongen, men vaksinen beskytter jo også barnet en stund etter fødsel. Det er en av grunnene til at jeg gjerne vil ta vaksinen!

Influensa er forresten mye farligere for gravide, og selv om man sjeldent har influensa så betyr det ikke at man er Imunn. Jeg føler risikoen for å få det da er større enn om man har hatt ser nylig .
 
Jeg tok den i oktober tror jeg så regner med det holder? :) Den ble dekket av arbeidsgiver så da var valget enkelt. ;)
 
Aldri tatt og kommer ikke til å ta.
 
Hadde ikke tenkt å ta den. Har aldri gjort det før og ser ikke grunn til å gjøre det nå heller med mindre noen anbefaler meg veldig sterkt å ta den ;)
 
Hadde ikke tenkt å ta den. Har aldri gjort det før og ser ikke grunn til å gjøre det nå heller med mindre noen anbefaler meg veldig sterkt å ta den ;)

Skal ikke ta den :) ikke fått råd om det heller :p


Folkehelseinstituttet anbefaler at gravide tar denne.

Risikoen øker utover i svangerskapet for å få komplikasjoner hvis en får influensa. Dette utgjør fare for fosteret. Gravide som får influensa har også større risiko for dødfødsel.
 
Folkehelseinstituttet anbefaler at gravide tar denne.

Risikoen øker utover i svangerskapet for å få komplikasjoner hvis en får influensa. Dette utgjør fare for fosteret. Gravide som får influensa har også større risiko for dødfødsel.
Når du sier det sånn så høres det fryktelig skummelt ut :( Har i utgangspunktet ikke tenkt å ta den.
 
Når du sier det sånn så høres det fryktelig skummelt ut :( Har i utgangspunktet ikke tenkt å ta den.

Man kan jo være heldig å ikke så influensa også da :) og det er jo heller ikke gitt at man får problemer om man får, men siden risikoen er der så tørr ikke jeg å la være. Vaksinen er nøye utprøvd og inneholder ingenting farlig, så det er jo ikke noe å tape på å ta den :) har tatt den en gang før, og det er den minste vaksinen man kan ta, og som man nesten ikke merker
 
Back
Topp