Influensavaksine.

Åsso e jo d ririskoen me å ta sjølve vaksina også da. Du kan risikere å få sterke reaksjona av den, eller influensa.. He hørt om so mange som he vørte sjuke ta influensa vaskine så her færkje nøken overtalt mj til å sprøyte slik skit inni kroppen
Alle får jo bestemme over sin egen kropp, heldigvis. Kjenner jeg ikke gidder å ta den store vaksinedebatten akkurat nå, noterer bare at vi er grunnleggende uenige.

Alle får jo bestemme over sin egen kropp, heldigvis. Kjenner jeg ikke gidder å ta den store vaksinedebatten akkurat nå, noterer bare at vi er grunnleggende uenige.
Å starte en stor vaksine debatt e null vits. For det e en debatt som ikkje tek slutt.
Ja heldivis får vi velge sjøl, å velge da og ikke ta den.

Å starte en stor vaksine debatt e null vits. For det e en debatt som ikkje tek slutt.
Ja heldivis får vi velge sjøl, å velge da og ikke ta den.
Har ingen intensjon om å overbevise deg. ;) Men sånn i tilfelle du tenker det samme om vaksinasjonsprogrammet for barn, anbefaler jeg denne artikkelen, som viser videre til en haug av dokumentasjon. For det går ut over så mange flere om man dropper det..
http://www.aftenposten.no/meninger/...Dere-blir-loyet-til-7589252.html#.U5Cp15R_ssL

Har ingen intensjon om å overbevise deg. ;) Men sånn i tilfelle du tenker det samme om vaksinasjonsprogrammet for barn, anbefaler jeg denne artikkelen, som viser videre til en haug av dokumentasjon. For det går ut over så mange flere om man dropper det..
http://www.aftenposten.no/meninger/...Dere-blir-loyet-til-7589252.html#.U5Cp15R_ssL
Neida:) jeg har tatt alle rutine vaksiner det har min sønn også å det skal neste;) men akkurat disse influensavaksinene liker jeg ikke

Hadde faktisk ikke tenkt på det, men lurer på om jeg skal høre med fastlegen min. Jeg har det med å få alt av det som går av sykdom, og bruker lang tid på å komme meg etterpå :-(

Jeg er prinsipielt for å følge anbefalingene i forholdt til influensavaksiene. Relativt sett er det få som får komplikasjoner og gevinsten både for enkeltpersoner og samfunnet som helhet er mye større. Massevaksinasjonen i 2009 avverget sannsynligvis en del dødsfall, det ble registrert noen tilfeller av komplikasjoner, men relativt få i forhold til antallet som lot seg vaksinere.

Nå fikk jeg som sagt svineinfluensa mens jeg var gravid sist og velger å tro at jeg har en viss beskyttelse fortsatt. Jeg ble ikke veldig dårlig heller, bare som en vanlig forkjølelse (bortsett fra en ganske overveldende trøtthet som vedvarte over et par uker etterpå).

Jeg er fryktelig usikker. :rolleyes: Jeg spurte legen min om dette. Hun sa hun er pålagt å anbefale alle gravide å ta den, da jeg sa jeg er skeptisk sa hun at hun hadde nok heller ikke tatt den. Hun mente at god forebygging var bra nok, være nøye med håndhygiene, og unngå store folkemengder...
Akkurat det med håndhygiene er jo greit nok, men å unngå store folkemengder kan jo bli vanskelig i lengden... Så jeg vet rett og slett ikke. :oops:

Du ja.

Men som du sa, og jeg siterer:
litt influensa har aldri gjort skade på en ellers frisk person.

Og da spør jeg - er du sikker? :
Har heller ALDRI hørt om en frisk person som har tatt sakde. Og les da FRISK. ikke hjerteproblem, diabetes eller andre tillegssykdommer.
Så er ganske sikker. Men jeg er heller ingen forsker av muterande virus, eller lege.
Bare en helt vanli barne og ungdomsfagarbeider desverre. Så er du i tvil får du ringe ditt lokale sjukehus

Har heller ALDRI hørt om en frisk person som har tatt sakde. Og les da FRISK. ikke hjerteproblem, diabetes eller andre tillegssykdommer.
Så er ganske sikker. Men jeg er heller ingen forsker av muterande virus, eller lege.
Bare en helt vanli barne og ungdomsfagarbeider desverre. Så er du i tvil får du ringe ditt lokale sjukehus
Det var vel dødsfall blandt ellers friske, unge mennesker under svineinfluensa i 2009?
Og selv om du ellers er frisk nå, er du i en risikogruppe som gravid og dermed mer utsatt for å bli alvorlig syk av influensa.

Det var vel dødsfall blandt ellers friske, unge mennesker under svineinfluensa i 2009?
Og selv om du ellers er frisk nå, er du i en risikogruppe som gravid og dermed mer utsatt for å bli alvorlig syk av influensa.
Snakka om vanli influensa ikke svineinfluensa. Der e egen vaksine. Den he ej heller ikkje tatt. Og veldig glad for det. For 5 av dem som va gravid samtidig som meg som hadde tatt den mista fostera sine. Eine ble. Føtt med feil.
Legane svara det va nesten heilt sikkert pågrunn av den vaksina.
He også hørt tilfelle av vanlig influensa vaksine. Men ingen i min omkrets.
Men i frykt for at nokke skal gå gale fordi ej e dum og teke dinna vaksina da so droppa ej det bare slik som sist. Og e ganske positiv til at det skal gå like bra

Det er jo anbefalt pga at du er gravid da.. har ikke noe å si hva du bruker å gjøre til vanlig.

Har ikke gjort det de to andre gangene jeg var gravid heller, og verken lege eller jm har nevnt noe spesielt om det. Derfor holder jeg meg unna.

Back
Topp