Influensavaksine - ja eller nei?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Nå kommer snart influensasesongen for fullt, og da kommer gjerne spørsmålet om influensavaksinen opp. Vaksinen er anbefalt av Folkehelseinstituttet.

Her får du informasjon om vaksinen :)

Skal du ta den? Hvorfor/hvorfor ikke? :)
 
Jeg skal ta den! Takk for påminnelsen;)
 
Jeg kommer ikke til å ta den. Jeg har aldri tatt influensavaksine og jeg har heller aldri hatt influensa.
Jeg er overhodet ikke i mot vaksiner, men vil ikke ta uten de er skikkelig forsket på..
 
Sniker fra desember.

Normalt ville jeg ikke ha tatt den og synes at det var noe tull, men etter å samtale med legen kommer jeg til å ta den i år. Influensa er forferdelig nok om man ikke er høygravid i tillegg og samtidig beskytter den også babyen som blir født på starten av vinteren med lite immunforsvar. Babyen er hovedgrunnen til at jeg tar den.
 
Jeg MÅ ta den, men kunne jeg slippet, så hadde jeg ikke tatt.
 
Pleier å få influensa, men har aldri tatt vaksine før. Tror jeg kommer til å ta den.
 
Pleier å få meg alle vaksiner jeg kan :) slipper gjerne å være syk.
 
Jeg skal ta den! Vil ikke ta sjansen på å bli dårlig i jula igjen uansett om jeg er gravid eller ikke:p i fjor fikk jeg ikke blitt med på noen selskap og smakte heller ingenting pga bihulebetennelse.
 
Jeg skal helt klart ta den som i sist svangerskap.

Edit: bare for å si det to gg liksom ....ser jeg hadde jo svart :hilarious:
 
Jeg kommer nok til å ta den, tok den i fjor også Bra for meg og bra for Loppa [emoji4]
 
Egentlig litt usikker, klarer ikke å bestemme meg. Har aldri hatt influensa, så..?
 
Jeg kommer til å ta den[emoji4] Jeg jobber med syke barn til vanlig og får tilbud om den gjennom jobb så har tatt den i flere år for å beskytte de små pasientene mine[emoji169] Men nå kommer jeg i hovedsak til å ta den for å beskytte lille i magen, og fordi jeg er en av de som får høy feber ved forkjølelse og influensa, sånn typ 39-40.. Og Ibux er det eneste som hjelper for å få feberen ned, det kan man jo ikke ta når man er gravid så da ble influensavaksine enda viktigere for meg[emoji4]
 
Ikke tenkt på en gang. Aldri hatt influensa (bank i bordet), men det er kanskje lurt som gravid?
 
Back
Topp