Influensavaksine - ja eller nei?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
Nokon som har reagert noko på vaksina?
Tok den på mandag og fortsatt er eg raud, hoven og varm der legen stakk. Aldri tatt influensavaksine før så aner ikkje om det er vanleg reaksjon?
Ja, det er ganske vanlig. Jeg tar den hvert år, og blir alltid rød og hoven i noen dager. Men er du fremdeles det etter en uke, kan du jo sjekke med legen..

Jeg har også ofte litt feberfølelse og hodepine i en dag eller så.
 
Nokon som har reagert noko på vaksina?
Tok den på mandag og fortsatt er eg raud, hoven og varm der legen stakk. Aldri tatt influensavaksine før så aner ikkje om det er vanleg reaksjon?

Sniker fra desember.

Jeg var litt rød samme dag og litt øm dagen etter, merket ellers ingenting.
 
Jeg har ikke tatt den ennå.. I hvilken uke tok dere andre den?
 
Jeg har ikke tatt den ennå.. I hvilken uke tok dere andre den?

Uke 27 her. Jeg møter mange mennesker i jobbsammenheng og var skikkelig redd for å pådra meg smitte. Er utrolig glad for å ha tatt den nå, føler meg mye tryggere.
 
Uke 27 her. Jeg møter mange mennesker i jobbsammenheng og var skikkelig redd for å pådra meg smitte. Er utrolig glad for å ha tatt den nå, føler meg mye tryggere.
Tok den samtidig med kontroll i uke 29 [emoji4]
Tok i uke 28 jeg
Da skal jeg se om jeg får tatt den asap:) Jordmor nevnte ingenting om den forrige kontroll, var jeg som spurte (i uke 28), men da var jeg så forkjøla at hun anbefalte meg å vente med å ta den. Er enda ikke helt frisk, men er mye bedre. Regner egentlig med å være småforkjøla frem til etter fødsel. Var hvertfall sånn sist gang når jeg ble syk i 3. trimester..
 
Sniker fra desember.

Uke 28. Men det var fordi den ikke kom før da. Så lenge jeg var over 12 uker hadde jeg tatt den så fort som mulig.
Er 30 uker, så burde vel absolutt få tatt den snart! Skal innom legen for å ta en annen sprøyte i morgen, så skal høre om jeg får tatt influensavaksinen i samme slengen :)
 
Er 30 uker, så burde vel absolutt få tatt den snart! Skal innom legen for å ta en annen sprøyte i morgen, så skal høre om jeg får tatt influensavaksinen i samme slengen :)
Sniker fra desember. Fikk du tatt den? Jeg selv var veldig treg med å få tatt den så tok den igår (uke 36+5) :hilarious:
 
Ja, fikk endelig tatt den i går! Bedre sent enn aldri :)
Fikk du noe bivirkninger av den? De sa at jeg kanskje kunne forvente litt influensafølelse, øm og vond arm de neste par dagene, men slapp fint unna :)
 
Fikk du noe bivirkninger av den? De sa at jeg kanskje kunne forvente litt influensafølelse, øm og vond arm de neste par dagene, men slapp fint unna :)
Nei, jeg slapp nok greit unna. Det kjennes bare ut som jeg har fått et blåmerke der vaksinen ble satt, men ingenting annet :)
 
Back
Topp