Influensa vaksine

Jeg tok influensavaksinen i går. Skulle egentlig ta covid vaksinen ogsp men fikk lokal reaksjon rett etter den første sp da måtte jeg vente med covid vaksinen:D
Men jordmor sa at enten måtte de tas samme dag eller så måtte det gå minimum en uke mellom dem
Har hørt det samme, enten samme dag eller en uke mellom :)
 
Skal ta influensa og covid-vaksina. Tar influensa hvert år pga jobb og jeg jobba som smittesporer under pandemien og så hvor mange som ble j*vlig dårlige av covid (og jeg ble også selv veldig dårlig da vi hadde det), så tar ingen sjanser der heller. Ville også tatt kikhostevaksina nå (siden det er ny anbefaling for gravide), om det ikke var for at jeg tok booster i fjor :)
 
Her ble jeg faktisk spurt da jeg skulle ta covidvaksine om jeg hadde tatt influensavaksinen nylig, så de er visst nøye på det.
Legger inn kikhoste også i planen min, men først i køen står influensa :p
 
Tok influensavaksine forrige uke :happy: Fikk ingen symptomer på den, utenom litt øm i armen.
 
Samme med meg. Tror jeg ender opp med å ta den :) fikk bare litt øm arm av de tre andre (pfizer) så regner med det blir noe av det samme.
Jeg fikk blødningsforstyrrelser i flere måneder etter, og syns det var ganske ubehagelig og ønsker derfor ikke ta den nå med en baby i magen. Samtidig tror jeg jo at myndighetene har tilstrekkelig med kunnskap om dette til nå. Mange barn som er født etter den tid.
 
Jeg fikk blødningsforstyrrelser i flere måneder etter, og syns det var ganske ubehagelig og ønsker derfor ikke ta den nå med en baby i magen. Samtidig tror jeg jo at myndighetene har tilstrekkelig med kunnskap om dette til nå. Mange barn som er født etter den tid.
Hadde jeg hatt andre bivirkninger de andre gangene hadde jeg nok ikke vurdert å ta den engang. Men, ingen blødningsforstyrrelser på meg før så da er det vel liten sjans for det nå.
 
Tok influensavaksina i går, og enn så lenge har jeg klart meg uten noen bivirkninger. Men jeg har fått sånn hoste og slim i halsen i helga, så det tar liksom støyten for eventuelle bivirkninger :p
 
Sniker. Skal ta. Tok den aldri før jeg fikk barn, men nå vaksinerer jeg meg mot alt som vaksineres kan. :hilarious: Får heldigvis få bivirkninger, mens mannen pleier å bli ordentlig syk. Han tar derimot lett et par dager med kleinhet for å unngå potensielt fire uker med det.
 
da er begge unnagjort. fikk høre av en venninne at man egentlig skulle vente litt i mellom. spurte når jeg var der om jeg burde vente og de sa nei. kanskje det bare legges opp til at man skal være hardcore i Trondheim. ikke syk enda, men vi får se utover dagen
Jeg fikk samme beskjed av fastlege i Oslo. Null problem å ta begge hos kommunen samtidig. Ett stikk i hver arm i går og kjenner meg helt fin :)
 
Da ble det koronavaksine på meg, selv om ingen ville anbefale den. Hadde tenkt til å stå over, men så kom astma symptomene tilbake og siden lungene får mindre plass fremover tenkte jeg det kunne være en trygghet. Nå er det bare å krysse fingrene for at jeg ikke får noen andre bivirkninger enn de siste gangene, man blir jo litt bekymret når man har ansvar for et annet menneske også :Heartred Må vente en uke til jeg kan ta kikhoste.
 
Da ble det koronavaksine på meg, selv om ingen ville anbefale den. Hadde tenkt til å stå over, men så kom astma symptomene tilbake og siden lungene får mindre plass fremover tenkte jeg det kunne være en trygghet. Nå er det bare å krysse fingrene for at jeg ikke får noen andre bivirkninger enn de siste gangene, man blir jo litt bekymret når man har ansvar for et annet menneske også :Heartred Må vente en uke til jeg kan ta kikhoste.
Første runden jeg nå ikke ble dårlig i det heletatt av korona vaksina :) jeg har blitt drit dårlig de andre 4 gangene . Så det er mulig :p skal også ta kikhoste vaksina om ei ukes tid :)
 
Første runden jeg nå ikke ble dårlig i det heletatt av korona vaksina :) jeg har blitt drit dårlig de andre 4 gangene . Så det er mulig :p skal også ta kikhoste vaksina om ei ukes tid :)
Så bra du ikke ble dårlig :happy: Jeg har bare hatt litt øm arm de andre gangene så håper på det samme nå, tatt Pfizer alle gangene. Foreløpig virker alt bra. Spørs om ikke begge her i huset blir å ta kikhoste, for den anbefalte de far et påfyll av også.
 
Fant ut at jeg fikk påfyll av kikhoste i fjor, hurra! Prøvde å ta coronavaksinen på drop-in i dag, men var faktisk stappfullt, så de tok ikke i mot flere. Heldigvis fikk jeg booket time torsdag morgen, håper jeg klarer å dodge jobbutbruddet fram til det :bag: Influensavaksinen tok jeg for ca en uke siden, så da har jeg i hvert fall gjort alt jeg kan for å ikke bli alvorlig syk i graviditeten :happy:
Da ble det koronavaksine på meg, selv om ingen ville anbefale den.
Så rart, jeg har fått den sterkt anbefalt av alt av leger og jordmødre!
 
Fant ut at jeg fikk påfyll av kikhoste i fjor, hurra! Prøvde å ta coronavaksinen på drop-in i dag, men var faktisk stappfullt, så de tok ikke i mot flere. Heldigvis fikk jeg booket time torsdag morgen, håper jeg klarer å dodge jobbutbruddet fram til det :bag: Influensavaksinen tok jeg for ca en uke siden, så da har jeg i hvert fall gjort alt jeg kan for å ikke bli alvorlig syk i graviditeten :happy:

Så rart, jeg har fått den sterkt anbefalt av alt av leger og jordmødre!
Jeg bestilte time og det er jeg glad for, den drop-in køa var lang. Jeg har fått vage svar både fra lege og kvinneklinikken. En sykepleier så ikke på det som nødvendig siden jeg hadde korona i februar og hadde tatt influensavaksinen. Tok den mest for min egen del pga astmaen.
 
da er begge unnagjort. fikk høre av en venninne at man egentlig skulle vente litt i mellom. spurte når jeg var der om jeg burde vente og de sa nei. kanskje det bare legges opp til at man skal være hardcore i Trondheim. ikke syk enda, men vi får se utover dagen
FHI skriver at de kan tas samme dag i hver sin arm så ingen grunn til bekymring :)
 
Jeg har tatt influensa på jobb (fikk ingen symptomer) og har tenkt å ta både Covid- og kikhostevaksine også. Gravide er i risikogruppen for alvorlig sykdom ved både influensa og covid og beskytter dessuten den nyfødte første tiden som en bonus. Kikhoste tar jeg også for å gi beskyttelse til barnet etter fødsel, men er sikkert uansett på tide med ny booster, som jo er anbefalt hver 10.år uansett. Slik jeg har forstått det gir den bare beskyttelse til den nyfødte hvis man tar vaksinen i svangerskapet.
IMG_6714.jpeg
 
Last edited:
Jeg har tatt influensa på jobb (fikk ingen symptomer) og har tenkt å ta både Covid- og kikhostevaksine også. Gravide er i risikogruppen for alvorlig sykdom ved både influensa og covid og beskytter dessuten den nyfødte første tiden som en bonus. Kikhoste tar jeg også for å gi beskyttelse til barnet etter fødsel, men er sikkert uansett på tide med ny booster, som jo er anbefalt hver 10.år uansett. Slik jeg har forstått det gir den bare beskyttelse til den nyfødte hvis man tar vaksinen i svangerskapet.
Vis vedlegget 419357
Slik tolker jeg det også og det virker som det er tilfellet:

IMG_1638.png

 
Back
Topp