Influensa vaksine

Milla-84

Flørter med forumet
Flere som skal ta denne?
 
Tok den faktisk i går. Var hos legen for andre prøver og så spurte hun om jeg ville ha den.
 
Ikke bestemt meg enda. Aldri tatt de årlige influensavaksinene før (har ikke jobb hvor det er nødvendig og ikke risikogruppe), så alltid ansett det som bortkastet. Men blir en annen vurdering nå.
 
Skal på svangerskapskontroll på torsdag og tenker å spørre legen hva hun anbefaler. Blir jeg anbefalt så tar jeg den.
 
Jeg tenker det samme som Brooke over her; både influensa og Covid. Vaksinerer meg vanligvis ikke mot influensa, men tenker det er en grunn til at det er sterkt anbefalt for alle gravide i 2. og 3.trimester :)
 
Jeg skal. Blir sjette året på rad da jeg som regel tar denne pga jobb :)
 
Tar influensa - men litt mer i tenkeboksen for covid mtp blødningsfare. Har en venninne som blødde i 6 mnd etter vaksine, og hadde en tidlig SA (som helt sikkert kan være urelatert). Vet den er anbefalt, men klarer ikke helt fri meg for tanken. Syns det er skikkelig vanskelig :sorry:
 
Regner vel med at jeg følger anbefalingene - men kanskje jeg venter til lille er så stor at fare ved tidlig fødsel er mindre. Men hører veldig gjerne beroligende tanker fra andre ☺️
 
Tar influensa - men litt mer i tenkeboksen for covid mtp blødningsfare. Har en venninne som blødde i 6 mnd etter vaksine, og hadde en tidlig SA (som helt sikkert kan være urelatert). Vet den er anbefalt, men klarer ikke helt fri meg for tanken. Syns det er skikkelig vanskelig :sorry:
Jeg slet lenge med urgelmessige blødninger etter covid-vaksinen. Syns det var en ubehagelig bivirkning, så ønsker ikke ta den nå mens jeg er gravid, så den vurderer jeg ikke en gang. Vanlig influensavaksine stiller jeg meg mer positiv til
 
Tar influensavaksinen.
Har 3 doser covid-vaksine og fikk blødningsforstyrrelser den siste gangen, så jeg tenker at jeg dropper den. Skal ta en samtale med lege om det også før jeg bestemmer meg :)
 
Har tatt covid vaksinen allerede forrige uke, gikk kjempefint - ikke noe annet enn litt verk i armen i en dag eller to.

Influensa vaksine får jeg via jobb - men ikke pleid å ta den - usikker på om jeg tar den i år heller
 
Føler alle vaksiner mot influensa er sjansespill og muligens totalt bortkasta, så for min del spiller dei faktiske bivirkningene mykje større påvirkning enn sjansen mot sjølve influensa. Aldri tatt vaksine verken mot covid eller influensa, hadde covid som gravid sist og mista kun luktesans. Kjenner mange som tar vaksiner og blir dausjuke likevell. Så nope.
 
Jeg skal ta influensavaksinen på jobb neste uke :)
Fortsatt usikker på coronavaksinen. Tok dose 2 i andre trimester for 2 år siden. Tror jeg heller mer og mer mot å ta den igjen.
 
Jeg har tatt influensavaksinen via jobb de siste årene, og skal ta den nå også :) Nå spurte du ikke om covid-vaksinen, men skriver litt om den også. Hadde egentlig ikke tenkt å ta den, men etter å ha snakket med jordmor og lest meg litt opp på det, har jeg bestemt meg for å gjøre det. Ut fra studiene som er publisert er det ikke økt risiko for spontanabort/dødfødsel av vaksinen, men det er det derimot hvis man er uheldig og blir veldig dårlig av covid. Og vaksinen skal jo beskytte mot alvorlig sykdom :) Pluss at lille får litt antistoffer som kommer godt med de første månedene av livet!
 
Da var influensavaksinen tatt. Koronavaksinen er jeg ambivalent til så ser det an. Det var uansett ikke noe som kunne gjøres hos legen.
 
Jeg har tatt både influensa og koronavaksine (dose 3). Var også litt ambivalent til koronavaksinen aller først. Spesielt siden jeg fikk høy feber og var slapp og dårlig flere dager etter dose 2. Leste meg litt opp, og konkluderte som deg feb24 med at det måtte være tryggest å ta den. Tenker jo også at de må ha et godt datagrunnlag nå, med mange gravide verden over som har tatt den. Var uansett nervøs da jeg tok vaksinen og forberedte meg med både spybøtte, termometer og paracet ved sengekanten. Heldigvis fikk jeg mye mindre bivirkninger denne gangen, og var kun litt slapp akkurat dagen etter :) Har full forståelse for at man velger ulikt når det kommer til vaksinene, mest sannsynlig går det jo bra uansett hva man velger å gjøre :Heartred
 
Back
Topp