IKM uke 8 ❤️

Heihei! :)

Slenger meg med! Sent , bedre enn aldri.:angelic:

Mamma til firkløveret <3 - 37 - B5 - PP 3 (uplanlagt) - EL 13.02 - IKM 20.02

Noen av dere som er her kjenner nok meg fra før. Vært med på gruppene i 2019 og 2023. Har vært langtidsprøver. Og den siste mannen som kom februar 2023, var vi ferdige med barn og familien var komplett. Etter fire fødseler. Har ikke tenkt på å skaffe en til.

MEN idag etter en uke over IKM, lurte jeg på om å ta en test for å utelukke graviditeten. Skulle hatt mensen igjen den 20/2.

Og dette fikk jeg til svar:

IMG_5563.jpeg

Eeeh :dead: er det virkelig sant?! Er gravid??

Den yngste har blitt 1 år gammel forrige uke, jeg ammer fortsatt og det har bare vært kun 3 sykluser etter siste fødsel… helt uvanlig i forhold til hva vi har slitt med å være gravide før. :wideyed:

Har også tillegg PCOS.
Men nå ser det ut som vi venter femte mann :oops:

Update etterpå (nå i ettermiddag):

Da var det ingen tvil! Bekreftet dette med digitalt test, og stod 1-2 uker gravid :Heartred Ble en blanding av både sjokkert og glad her! Rett og slett ikke planlagt! :joyful:

Vis vedlegget 429358

Blir plutselig med her, og skal komme meg inn til en termingruppe også:angelic:

Jeg vil anta og tro at jeg hadde EL ca 13 feb, og da er jeg nok ca 4 uker inn i svangerskapet nå:joyful:
For en historie :o skjønner du er glad og sjokkert på en gang ! ❤️ gratulerer så masse❤️ Hva sier mannen til dette da ?

Nei, må man så må man ! Men eneste det viser da er jo at egga er fine selvom man utsetter el litt :angelic: vertfall om du faktisk viser deg nå å være gravid ❤️

hu rakk ikke si så mye annet enn at det bør unngåes, før jeg sa jeg måtte ha Paracet
Liiiiten info siden du skrev du fikk Paracet: jeg har knekt eller bristet halebeinet (heldigvis etter el… ) og blitt gravid. På legevakten ble jeg først tilbudt et eller annet men da jeg sa jeg forsøkte å bli gravid fikk jeg 1 gram Paracet i stedet. Og plutselig positiv graviditetstest så nå fikk jeg ikke ta de heller. Kun i lave doser og da hjelper det ikke. Poenget var bare å ikke ta 1 gram hvis man får strek ❤️❤️

Liiiiten info siden du skrev du fikk Paracet: jeg har knekt eller bristet halebeinet (heldigvis etter el… ) og blitt gravid. På legevakten ble jeg først tilbudt et eller annet men da jeg sa jeg forsøkte å bli gravid fikk jeg 1 gram Paracet i stedet. Og plutselig positiv graviditetstest så nå fikk jeg ikke ta de heller. Kun i lave doser og da hjelper det ikke. Poenget var bare å ikke ta 1 gram hvis man får strek ❤️❤️
Ååååkei ! Men hva skal man da bruke ? Jeg sliter mye med tannpine… har klart meg lenge uten smertestillende der nå, men nå når jeg ikke kan ta. Så har jeg selvfølgelig vondt . (Tannlege skrekk, så går kun til tannlege når jeg har veeeldig vondt) :bag:

For en historie :eek: skjønner du er glad og sjokkert på en gang ! ❤️ gratulerer så masse❤️ Hva sier mannen til dette da ?
Hehe, mannen opplever det samme som meg:hilarious::Heartred så vi begge er i høye tanker om graviditeten nå, og tenker hva vi skal gjøre fremover :Heartred

Ååååkei ! Men hva skal man da bruke ? Jeg sliter mye med tannpine… har klart meg lenge uten smertestillende der nå, men nå når jeg ikke kan ta. Så har jeg selvfølgelig vondt . (Tannlege skrekk, så går kun til tannlege når jeg har veeeldig vondt) :bag:
Jaaa vet det er vanskelig! Hvis du har fått mensen kan du ta stor dose som anbefalt også kanskje roe litt ned etter el igjen? Jeg fikk 1 gram mens jeg forsøkte å bli gravid. Og legen visste det. Men da jeg fikk positiv test fikk jeg beskjed om kun lave doser med paracet.

Her fra tryggmammamedisin og:
Her er våre viktigste råd om smertestillende medisiner til gravide:

• Paracetamol er førstevalget
  • Bruk paracetamol i laveste dose som gir tilstrekkelig effekt i så kort tid som mulig
  • Unngå bruk av medisiner som ibuprofen, diklofenak og naproksen

Men der står det jo «som gir tilstrekkelig effekt». Var ikke det legen sa til meg. Sååå skal ikke være bezzerwizzer her, hør med legen din ❤️ ville bare dele det jeg fikk vite men de sier jo også så mye forskjellig ❤️

Jaaa vet det er vanskelig! Hvis du har fått mensen kan du ta stor dose som anbefalt også kanskje roe litt ned etter el igjen? Jeg fikk 1 gram mens jeg forsøkte å bli gravid. Og legen visste det. Men da jeg fikk positiv test fikk jeg beskjed om kun lave doser med paracet.

Her fra tryggmammamedisin og:
Her er våre viktigste råd om smertestillende medisiner til gravide:

• Paracetamol er førstevalget
  • Bruk paracetamol i laveste dose som gir tilstrekkelig effekt i så kort tid som mulig
  • Unngå bruk av medisiner som ibuprofen, diklofenak og naproksen

Men der står det jo «som gir tilstrekkelig effekt». Var ikke det legen sa til meg. Sååå skal ikke være bezzerwizzer her, hør med legen din ❤️ ville bare dele det jeg fikk vite men de sier jo også så mye forskjellig ❤️
Ja setter stor pris på det altså ❤️❤️

Tok en test hver dag, og kan se tydelig på at HCG stiger som det skal :angelic: tar ny digital på mandag:Heartred
IMG_5666.jpeg

Idag tok jeg min aller siste test strimler og nå er det ikke mer slike testing. Kun digital imorgen og en ny digital om 1-2 uker etter også. For å få en 3+ :angelic: :Heartred

Ser at det er en fin stigning så vil tro det går bra!:joyful:

IMG_5791.jpeg

Jeg måtte bare pelle meg til tannlegen å tekke en tann som plaget meg mye. Det ble Paracet og Ibux på laveste dose nesten en uke etterpå. Pga Paracet fungerte ikke. Dette var i samråd med lege og farmasøyt. Jeg var da ca 8 uker. Så langt så har det gått bra. Jeg har også tannlege skrekk å skjønner deg veldig godt. Men her beit jeg i det sure eple å fikk gjort noe med det. Av erfaring så plages jeg mer mef tenna gravid enn ikke. Så orka ikke tanken på å gå med smerter så lenge + faren for infeksjon som kan føre til fosterdød er større. Så ville kanskje luska meg en tur så du ikke risikerer noe mer. En veninne av meg utsatte tannlege besøket så lenge ho endte opp innlagt på sykehuset med narkose hvor de måtte trekke to tenner, og da måtte hun også til med masse antibiotika osv. så jeg innbiller meg at du kanskje er mest lønt med å få ordnet med tannverken nå :Heartbigred

Jeg måtte bare pelle meg til tannlegen å tekke en tann som plaget meg mye. Det ble Paracet og Ibux på laveste dose nesten en uke etterpå. Pga Paracet fungerte ikke. Dette var i samråd med lege og farmasøyt. Jeg var da ca 8 uker. Så langt så har det gått bra. Jeg har også tannlege skrekk å skjønner deg veldig godt. Men her beit jeg i det sure eple å fikk gjort noe med det. Av erfaring så plages jeg mer mef tenna gravid enn ikke. Så orka ikke tanken på å gå med smerter så lenge + faren for infeksjon som kan føre til fosterdød er større. Så ville kanskje luska meg en tur så du ikke risikerer noe mer. En veninne av meg utsatte tannlege besøket så lenge ho endte opp innlagt på sykehuset med narkose hvor de måtte trekke to tenner, og da måtte hun også til med masse antibiotika osv. så jeg innbiller meg at du kanskje er mest lønt med å få ordnet med tannverken nå :Heartbigred
Hmm, ja. Problemet her jeg bor. Er det et halvt år ventetid hos tannlegen :bag:

Forje pp var det nokk kjemisk, og husker fra sist graviditet st tenner var værre da . Og renna har blitt bedre igjen etter mensen var ..men pga vente tid får jeg ikke time :arghh: mulig jeg ringer tannklinikk i Bergen, å hører om time der .. takk for info ❤️

Back
Topp