IKM uke 8 ♡

I dag var jeg på toråskontroll med gutten min, og det gikk strålende (med han). Helt til Hs spurte hvordan det gikk med meg, og jeg knakk helt sammen. Så skal fortsatt ikke mye til før tårene kommer (etter Ma I Desember):(

Venter i spenning på El i disse dager, og krysser fingrene og tær for at ting faller på plass igjen. Det er nesten bare tanken på å bli gravid igjen som holder meg gående....

Jeg var så glad for at vi skulle få et sommerbarn denne gangen og det passet perfekt med barnehage og alt og det...men sånn gikk det ikke.. om det klaffer nå, så blir det november og ja, man har rett på bhgplass... men kunne nesten heller tenkt meg et desemberbarn som ikke har rett på plass fra august... slik at det ville vært sosialt akseptert å ha barnet hjemme litt ekstra (slik som jeg var med januar barnet)... ikke det at det har noe å si, og ikke kan man bestemme det heller. Jeg tar det jeg får!!!!!

Uff, det er virkelig forferdelig vondt å miste den lille, man sitter igjen med en stor, stor sorg i etterkant:Heartred:sad010 Mistet selv i SA I desember og hadde termin i august. Og var selv også veldig glad for å skulle få et sommerbarn igjen som vår førstefødte er også(har ellers 4 høstbarn)❤️ Håper det klaffer denne PP og at du blir gravid igjen med et lite hjerteplaster:Heartpink:love7:smiley-angelic001
Sender deg mange, store trøsteklemmer :smiley-angelic003 :Heartred

Last edited:
Sender en kjempe klem :Heartred

Kjenner meg veldig igjen i at det nesten bare er tanken på å bli gravid som holder meg gående.
Føler det tar alt for stor plass i hodet og sliter veldig med å prøve å skyve det vekk.
Når jeg forteller kollegaer feks at jeg har mistet, er kommentaren veldig ofte at jeg er jo så heldig som allerede har tre fine. Og det er jeg jo! Det er jeg overtakknemlig for, men det setter jo ikke vekk sorgen over den som ikke ble allikevel.. :sorry:

Alt var også perfekt i forhold til timingen på sommerbarnet vi og skulle ha. Vi skal egentlig blant annet på tur til syden hele storfamilien med søsken og søskenbarn osv i høstferien. Da hadde det vært helt perfekt med baby født i juni som skulle vært fire måneder. Nå kræsjer det med termin og reise hvis det skulle klaffe denne gangen eller neste, men å vente er jo enda mer uaktuelt :sad010
Kjenner de tankene gnager skikkelig på dårlige dager…
Men prøver ellers å bare tenke at dette får jeg ikke gjort noe med og jeg er nødt til å se fremover for det er ingen annen utvei..
Men kjenner meg veldig igjen i at det er veldig vanskelig!

Håper for oss begge så vi snart kan se fremover igjen :Heartred

Sender deg en stor klem også❤️ Jeg mistet i en SA i desember og man har det så forferdelig vondt og sorgen er så stor over det som ikke ble :sad010 :Heartred
Skjønner ikke folk som kommer med den der at man skal være glad for alle de andre fine barna en har?:bored: Selvfølgelig er man da det, men man er da forferdelig lei seg og sørger over det som ikke ble og den lille skatten man mistet?!:Heartred:sad010

Fikk først el-testene i kveld så tok en nå, virker som den er positiv :rolleyes: jeg hadde skikkelig med el-smerter i går så tenkte kanskje el var da. Er testene fortsatt «positive» etter el ? Skal teste litt hyppig å se om den er på tur eller har vært. Tok også en bp vanlig test bare for å se at streken som var før tr ikke var der, og det var den forsåvidt ikke. Meen jeg syns det er kjedelig at jeg får en form for strek på alle testene jeg tar derfra, enten må 25mlu testene være ekstremt sensitive eller så har jeg en en del hcg-hormon i kroppen:wtf: har bestilt wondfo og frer tester til testperioden så håper det kommer i tide:joyful:
Korleis gjekk det, var det EL? HCG testen ser ut som eit klassisk eksempel av at den har logge inntil ein anna test og fått overført fargestoff..? Uansett mykje rare tester i forumet nå, enormt med skyggestreker og falske positive. La ikkje merke til der sist me prøvde i 2020 og 2021:confused005

Sender deg en stor klem også❤️ Jeg mistet i en SA i desember og man har det så forferdelig vondt og sorgen er så stor over det som ikke ble :sad010 :Heartred
Skjønner ikke folk som kommer med den der at man skal være glad for alle de andre fine barna en har?:bored: Selvfølgelig er man da det, men man er da forferdelig lei seg og sørger over det som ikke ble og den lille skatten man mistet?!:Heartred:sad010

Sender tilbake :Heartred

Nei, det er helt bak mål. Blir lei meg hver gang noen sier det for da føles det liksom som jeg ikke har rett til å være lei meg over den vi mistet siden jeg har «nok i andres øyne» barn fra før..

Jeg er på cd 8, og forventer EL innen cd 12. Altså på søndag. Svigermor kommer i morgen ettermiddag og skal være til søndag morgen. Så da ryker nok denne prøveperioden... Hvis ikke det klaffer på søndag da, eller EL kommer senere :wacky:

CD 15
Testen ble positiv tidligere ikveld, men regner med den fortsetter å stige imorgen og. Pleier å få positive tester over et par dager, og de blir som regel bare sterkere og sterkere :happy:
Spent på å følge med på tempen for første gang i tillegg og se når eggløsningen faktisk blir!
Sånn som jeg har kjent det på kroppen før pleier den å være dagen etter første positive test, så tenker den sikkert er imorgen :shy:
0B793FCD-918C-4784-BE2A-892540C7E02F.jpeg

Hadde helt sjuuukt mye (sorry tmi) el slim i dag atte hjælp :p heldigvis var mannen klar tidligere på dagen i dag, så aksjer er lagt allerede :p el er beregnet til fredag. Da har vi også barnefri :) ikke noe særlig el smerer i dag, i går hadde jeg jo voldsomme.
Men fy søren å vondt det gjør å ha sex under el. Flere som har det? Jeg syns det er vondt liksom. Selvom det er kliss vått, føles ut som om livmor skal dette ut, og er kjempe øm. Har jo kjempe vondt :p
Burde bli baby nå, men all den selvpinings sexen :p haha

Sender tilbake :Heartred

Nei, det er helt bak mål. Blir lei meg hver gang noen sier det for da føles det liksom som jeg ikke har rett til å være lei meg over den vi mistet siden jeg har «nok i andres øyne» barn fra før..

Vel, i Norge er veldig mye lagt opp til A4 liv med egen enebolig, hund, hytte, max 2 barn og helst to toppjobber- og er man noe utenom det, så rynkes det på nesen:oops: Og folk blander seg gjerne i andres liv, eller rett og sagt, de kommenterer gjerne hvordan andre velger å leve sitt liv! Maken til frekkhet, spør du meg:cussing Huff, dette ble litt avsporing, men ja, slik jeg føler det. Merkelig at man skal få et sånt svar som at man skal være glad for de fine barna man har ifra før, når man står å nettop har mistet et barn. For det er jo faktisk det man har, man har mistet i en spontantabort eller Missed abortion, det som skulle blitt et lite, nytt familiemedlem:sad010:Heartred sånt gjør meg opprørt:smiley-angry016 Og det er utrolig sårende å få en slik kommentar midt i fleisen der en står i en sårbar situasjon og i full sorg. Og kjenner til det, dessverre. Vi som prøver på nr 6 får mange ufine kommentarer. Vi lever det livet vi ønsker, så får folk leve slik de ønsker å leve sine egne liv:finger: Sorry for utblåsningen:angel5

CD 15
Testen ble positiv tidligere ikveld, men regner med den fortsetter å stige imorgen og. Pleier å få positive tester over et par dager, og de blir som regel bare sterkere og sterkere :happy:
Spent på å følge med på tempen for første gang i tillegg og se når eggløsningen faktisk blir!
Sånn som jeg har kjent det på kroppen før pleier den å være dagen etter første positive test, så tenker den sikkert er imorgen :shy:
Vis vedlegget 398391

Jeeeij, hurra for positive tester:wav:sign17:sign19:Heartpink:love7 snart i dpo-land

Vel, i Norge er veldig mye lagt opp til A4 liv med egen enebolig, hund, hytte, max 2 barn og helst to toppjobber- og er man noe utenom det, så rynkes det på nesen:oops: Og folk blander seg gjerne i andres liv, eller rett og sagt, de kommenterer gjerne hvordan andre velger å leve sitt liv! Maken til frekkhet, spør du meg:cussing Huff, dette ble litt avsporing, men ja, slik jeg føler det. Merkelig at man skal få et sånt svar som at man skal være glad for de fine barna man har ifra før, når man står å nettop har mistet et barn. For det er jo faktisk det man har, man har mistet i en spontantabort eller Missed abortion, det som skulle blitt et, lite nytt familiemedlem:sad010:Heartred sånt gjør meg opprørt:smiley-angry016 Og det er utrolig sårende å få en slik kommentar midt i fleisen der en står i en sårbar situasjon og i full sorg. Og kjenner til det, dessverre. Vi som prøver på nr 6 får mange ufine kommentarer. Vi lever det livet vi ønsker, så får folk leve slik de ønsker å leve sine egne liv:finger: Sorry for utblåsningen:angel5

Ja, jeg er helt enig!
Vi og har ønsket oss dette livet, å ha flere barn enn «normalen». Vi er veldig familieorienterte begge to og trives aller best med hverandre og barna våre og det er det vi prioriterer.
Jeg hadde helt sikkert hatt mange fler om jeg ikke ble så utrolig dårlig i svangerskapene..
Blir 30 i år så har jo enda noen år på meg til å få fler da :hilarious:

Hadde helt sjuuukt mye (sorry tmi) el slim i dag atte hjælp :p heldigvis var mannen klar tidligere på dagen i dag, så aksjer er lagt allerede :p el er beregnet til fredag. Da har vi også barnefri :) ikke noe særlig el smerer i dag, i går hadde jeg jo voldsomme.
Men fy søren å vondt det gjør å ha sex under el. Flere som har det? Jeg syns det er vondt liksom. Selvom det er kliss vått, føles ut som om livmor skal dette ut, og er kjempe øm. Har jo kjempe vondt :p
Burde bli baby nå, men all den selvpinings sexen :p haha

Gjør vondt i visse stillinger der han er dypere inni meg, doggy blant annet:knegg: eller om det er "harde støt":hilarious: Satser på spire denne mnd:smiley-angelic001:Heartpink

Ja, jeg er helt enig!
Vi og har ønsket oss dette livet, å ha flere barn enn «normalen». Vi er veldig familieorienterte begge to og trives aller best med hverandre og barna våre og det er det vi prioriterer.
Jeg hadde helt sikkert hatt mange fler om jeg ikke ble så utrolig dårlig i svangerskapene..
Blir 30 i år så har jo enda noen år på meg til å få fler da :hilarious:

Ja, hvorfor skal man bli dømt for å leve det livet en ønsker?:rolleyes: Og gud forby om man ikke er på sydenferie hver sommer:hilarious:
Vel, trives for faen ikke så godt i den jævla varmen og synes det er kjedelig- sorry ass:finger:
Er det samme her, stortrives med ungene og hverandre❤️
Jeg har hyperemesis og er gjerne sengeliggende og kaster opp 20+ ganger i døgnet til alt fra uke13-uke26, men føler det er veldig verdt det. Sinnsykt tungt når det står på som verst, men den premien er SÅ fantastisk:love7

Ja, hvorfor skal man bli dømt for å leve det livet en ønsker?:rolleyes: Og gud forby om man ikke er på sydenferie hver sommer:hilarious:
Vel, trives for faen ikke så godt i den jævla varmen og synes det er kjedelig- sorry ass:finger:
Er det samme her, stortrives med ungene og hverandre❤️
Jeg har hyperemesis og er gjerne sengeliggende og kaster opp 20+ ganger i døgnet til alt fra uke13-uke26, men føler det er veldig verdt det. Sinnsykt tungt når det står på som verst, men den premien er SÅ fantastisk:love7

Ja, helt enig! Føler det blir lettere for hver gang selv om kvalmen og oppkasten er like ille, bare fordi jeg blir enda mer bevisst på hvor heldige vi er og hvor utrolig fantastisk det er å få et barn til :shy:
Haha, nå ble jeg rørt av meg selv her! :hilarious:

Ja, helt enig! Føler det blir lettere for hver gang selv om kvalmen og oppkasten er like ille, bare fordi jeg blir enda mer bevisst på hvor heldige vi er og hvor utrolig fantastisk det er å få et barn til :shy:
Haha, nå ble jeg rørt av meg selv her! :hilarious:

Ja, det er SÅ verdt det❤️ Helt forferdelig når det pågår og man er på sitt verste, men når kvalmen begynner å lette, så kan man nyyyte resten av graviditeten og glede seg til den lille, nye skatten kommer til verden :love7 :sad010Hehe, klart man blir rørt:angel5:hilarious:

Korleis gjekk det, var det EL? HCG testen ser ut som eit klassisk eksempel av at den har logge inntil ein anna test og fått overført fargestoff..? Uansett mykje rare tester i forumet nå, enormt med skyggestreker og falske positive. La ikkje merke til der sist me prøvde i 2020 og 2021:confused005
Vet ikke helt :rolleyes: testene har enda høye, men skal ta en nå straks så krysser alt for at den har gått ned og at EL har vært i dag! Vil så gjerne vite hvor mange dpo jeg er i ventetiden og ikke minst ha lagt tilstrekkelig med aksjer :laughing002 Det var ikke slik forrige pp - da var toppen plutselig og rask, så er vel egget som ikke har sluppet helt. Syntes også det var mange rare tester her så har ikke grublet så veldig over mine. Tror ikke de har ligget inntil hverandre før strek, men takk for info :D har aldri hørt om det før, så skal i allefall være bevisst over det fremover! Her er El-testene til nå, i følge premom var peaken på mandag, men rart de er høy enda.

Vedlegg

• BB78E044-C11C-41CD-9CCB-3D92098AAF7E.jpeg
    BB78E044-C11C-41CD-9CCB-3D92098AAF7E.jpeg
    606,9 KB · Visninger: 84
  • 1CC7AFA3-2E41-4845-B489-FD9FF66ADA28.jpeg
    1CC7AFA3-2E41-4845-B489-FD9FF66ADA28.jpeg
    711,1 KB · Visninger: 89
CD15 og ble ikke noe kryss idag, så da vet jeg at jeg er 2 dpo:dance008 Om 5 dager ryker første test:blob9:smiley-angelic001:Heartpink Vet jeg sannsynligvis ikke får positiv test før tidligst 8dpo, men:hilarious: Veldig oppblåst, ømt i den nederste delen av magen på en måte og moody:angel5

Screenshot_20230209_065407_FF App.jpg

@Villblomsten
Jeg kan flyttes fra fredag den 24.02 til tirsdag den 21.02 på lista, da EL kom tidlig denne gang:)

Mammatil2prinsesser&3prinser- 37år - B6 - PP4(PP2 etter SA) - EL 07.02 - IKM 21.02:Heartpink

Last edited:
Vet ikke helt :rolleyes: testene har enda høye, men skal ta en nå straks så krysser alt for at den har gått ned og at EL har vært i dag! Vil så gjerne vite hvor mange dpo jeg er i ventetiden og ikke minst ha lagt tilstrekkelig med aksjer :laughing002 Det var ikke slik forrige pp - da var toppen plutselig og rask, så er vel egget som ikke har sluppet helt. Syntes også det var mange rare tester her så har ikke grublet så veldig over mine. Tror ikke de har ligget inntil hverandre før strek, men takk for info :D har aldri hørt om det før, så skal i allefall være bevisst over det fremover! Her er El-testene til nå, i følge premom var peaken på mandag, men rart de er høy enda.
Slik var det hos meg sist mnd også, positive tester fra Tirsdag til Torsdag! Pleier å ha korte topper og blei ganske overraska, ikkje alltid A4 desse kroppane våre :) men har du tatt fleire hcg testar? Ville nesten gjort det hadde ikkje LH testene dalt snart:cool:

Back
Topp