IKM UKE 52

Lever dere som om at dere er gravide mens dere prøver? Altså holder dere helt unna alkohol, salami, visse oster, maks 1-2 kopper kaffe osv? Jeg har prøvd å holde meg unna det meste, men sliter med kaffe og te (og Pepsi Max) :nailbiting: Så lurer bare på hvor i landet dere andre ligger? :p
Jeg har kuttet ned kaffe til 2,5 desiliter om dagen, og drikker ikke alkohol. Har erstatta Pepsi Max med Cola Zero Zero (den koffeinfrie). Holder meg unna oster, spekemat, ingefær, lakris og sånne greier, i perioden av syklusen etter eggløsning. Og bruker ikke Ibux, kun Paracet, siden Ibux kan påvirke hvor lett egget kan feste seg.

Tenker at det ikke er nødvendig for alle, men for min del handler det om at jeg er 39 og kun en gang har opplevd å teste positivt, selv om jeg har vært uten prevensjon i mange år. Den ene gangen mista jeg. Jeg gjør det jeg kan uten å stresse for mye, siden jeg vil makse sannsynligheta for å lykkes. Har også gått ned 5 kilo og passer på å spise godt med grønnsaker, nok kalsium, nok fisk og å få i meg omega-3/d-vitamin/folsyre. Vi skal i gang med IVF-behandling snart.

Nei, nå er de svake som bare det, slik de pleier å være cd10 og 11. Temp idag tilsier at el ikke har vært, så håper på stigning igjen :p
Sniker fra 51.. Hadde også en sterk test på cd 9 (søndag), premom sa 0,77.. og så svak igjen.. Nå er den helt normal.. Håper på stigning snaaart igjen :dead:

Sniker fra 51.. Hadde også en sterk test på cd 9 (søndag), premom sa 0,77.. og så svak igjen.. Nå er den helt normal.. Håper på stigning snaaart igjen :dead:
Nå kunne jeg nesten ikke se strek nr 2 når jeg tok nå nettopp :wacky: håper på positiv test rundt vanlig tid (imorgen eller søndag) :shy:

Jeg har kuttet ned kaffe til 2,5 desiliter om dagen, og drikker ikke alkohol. Har erstatta Pepsi Max med Cola Zero Zero (den koffeinfrie). Holder meg unna oster, spekemat, ingefær, lakris og sånne greier, i perioden av syklusen etter eggløsning. Og bruker ikke Ibux, kun Paracet, siden Ibux kan påvirke hvor lett egget kan feste seg.

Tenker at det ikke er nødvendig for alle, men for min del handler det om at jeg er 39 og kun en gang har opplevd å teste positivt, selv om jeg har vært uten prevensjon i mange år. Den ene gangen mista jeg. Jeg gjør det jeg kan uten å stresse for mye, siden jeg vil makse sannsynligheta for å lykkes. Har også gått ned 5 kilo og passer på å spise godt med grønnsaker, nok kalsium, nok fisk og å få i meg omega-3/d-vitamin/folsyre. Vi skal i gang med IVF-behandling snart.
Skjønner :Heartred Veldig forståelig at desto lenger man har prøvd desto mer vil man gjøre alt man kan for å lykkes. Så skjønner veldig godt hvor du kommer fra. Jeg har aldri vært gravid før, men aldri prøvd før nå heller. Er veldig bekymret for at enten jeg eller mannen ikke kan få barn eller at vi ikke er en genetisk match. Har ingen grunn til å tro det, men er vel bygd litt sånn at jeg bekymrer meg for mange potensielle scenarioer. Vi kunne jo dratt til legen og sjekket om alt var i orden, men tenker kanskje det ikke er vits før vi har prøvd en stund..

Uansett, takk for tips om cola uten koffein og at man bør unngå Ibux! Jeg synes du er flink, håper du får en fin førjulstid uten for mye stress :Heartred

Hvilke EL-tester bruker dere og hvilke apper kan man bruke til å lese disse? Jeg har bare prøvd testene fra Normal hittil. Ser mange nevner premom-appen, kan den lese disse testene? Noen som vet?

Nå kunne jeg nesten ikke se strek nr 2 når jeg tok nå nettopp :wacky: håper på positiv test rundt vanlig tid (imorgen eller søndag) :shy:
Venter i spenning enda jeg også :hungover: Har hatt el på dag 15 og 16 to siste syklusene. Nå er jeg på dag 14, så håper :smiley-angelic001

CD10 i dag, svake EL-tester på 0,14 i følge premom. Tidligere hatt EL rundt CD20, me håper den kommer til tidligere :angelic: Merker kroppen jobber med noe!

Ringer nok gyn på mandag allerede, for dersom vi skal holde på "fristen" vår mars 2024 på å bli gravide så vil jeg ha best mulig odds de få prøverundene vi har! Gikk også på ei litta smell på fertil.no i dag, da de hadde tilbud - 20% på hele butikken med koden "helgekupp". Så da kommer noen EL- og preggistester i posten :shy:

Hvilke EL-tester bruker dere og hvilke apper kan man bruke til å lese disse? Jeg har bare prøvd testene fra Normal hittil. Ser mange nevner premom-appen, kan den lese disse testene? Noen som vet?
Bruker premom og når du legger i andre tester legger du dem til under andre . Veldig fornøyd :Heartred
Skal prøve tempe denne mnd for første gang , så da har jeg lasta ned ff appen for det. Fører temp på premom også , men diagrammet på ff er bedre :) bestill bp og make sure på nett både el tester og hcg :)

Testtøs blir man her uansett hehe:)

Hvordan er målingene idag. Hadde EL cd 15 forrige syklus men cd 14 idag og veldig lave verdier denne syklus. Så håper på store endringer imorgen eller søndag.. :hilarious:
Mine har vært nede på 0,29 i dag. Både den før jobb, og den etter jobb.
I går var den 0,55 og 0,51.. :banghead:

Jeg ble med i tre forskjellige ikm-grupper den ene syklusen, el ville aldri komme (kom på cd27 istedenfor 13/14) :wacky: det er litt kjipt :shy: men koselig om du skulle komme :Heartred
Den er kjip :facepalm:
Men sålenge det ender i en baby kan den bare være flere dager forsinket :wacky:

Skjønner :Heartred Veldig forståelig at desto lenger man har prøvd desto mer vil man gjøre alt man kan for å lykkes. Så skjønner veldig godt hvor du kommer fra. Jeg har aldri vært gravid før, men aldri prøvd før nå heller. Er veldig bekymret for at enten jeg eller mannen ikke kan få barn eller at vi ikke er en genetisk match. Har ingen grunn til å tro det, men er vel bygd litt sånn at jeg bekymrer meg for mange potensielle scenarioer. Vi kunne jo dratt til legen og sjekket om alt var i orden, men tenker kanskje det ikke er vits før vi har prøvd en stund..

Uansett, takk for tips om cola uten koffein og at man bør unngå Ibux! Jeg synes du er flink, håper du får en fin førjulstid uten for mye stress :Heartred
Tusen takk! Det er heldigvis ikke så stressende for meg, for mye av det jeg lar være å spise/drikke, har jeg ikke hatt høyt konsum av fra før. Bortsett fra kaffen, det er superutfordrende, haha!

Hvis du er over 36 og har prøvd mer enn 6 måneder uten å få det til, er det lurt å be om henvisning til utredning av infertilitet. Under 36 sier de at man bør ha prøvd i over ett år uten resultat før det er lurt å få det sjekka opp. Vi har vært gjennom utredning uten at de fant noe galt, men er henvist til IVF pga alderen min.

Høh... Fast kryss på cd9, striplete kryss hvis jeg fjerner den positive eltesten. Tør ikke å begynne på progesteron enda hvertfall, dette stoler jeg ikke på :p

Vedlegg

• Screenshot_20231209-065048.png
    Screenshot_20231209-065048.png
    239,7 KB · Visninger: 50
Back
Topp