IKM uke 51

Har noen av dere noen vurderinger for eller imot ovitrelle/eggløsningssprøyte? Jeg har fått resept på det nå, samt progresteronstøtte til å ta etter el. Leser at det står risiko for flere enn ett embryo og defekter. Jeg har veldig lyst til å prøve noe nytt nå (pp14), men blir jo litt bekymret :wideyed:

Dere som er drevne på å teste etter eggløsning og bruker Premom-appen... Vil syklusen i appen endre seg når man får peak på eggløsningtester tidligere enn det står?

Dere som er drevne på å teste etter eggløsning og bruker Premom-appen... Vil syklusen i appen endre seg når man får peak på eggløsningtester tidligere enn det står?
Den vil endre syklusen du er i, men om du får el tidlegare i 1 syklus så vil den ikkje nødvendigvis basere framtidig el basert på den eine gongen :)
Eg får som regel mensen 12 dpo, men måtte registrere det 6 syklusar i Premom før den endra lutealfasen min tilsvarande:wacky:

Den vil endre syklusen du er i, men om du får el tidlegare i 1 syklus så vil den ikkje nødvendigvis basere framtidig el basert på den eine gongen :)
Eg får som regel mensen 12 dpo, men måtte registrere det 6 syklusar i Premom før den endra lutealfasen min tilsvarande:wacky:

Ok, så da kommer jeg fortere over i dpo-land, ikke sant? :angelic:
Når har man el-slim i forhold til eggløsning? Er helt grønn på å følge med på syklusen min se... :excited001

Ok, så da kommer jeg fortere over i dpo-land, ikke sant? :angelic:
Når har man el-slim i forhold til eggløsning? Er helt grønn på å følge med på syklusen min se... :excited001
Jepp:D
Det varierer fra person til person, så der kan eg dessverre ikkje hjelpe:p Eg merker ikkje alltid el-slim. Hadde det forrige syklus, men kun t.o.m dagen eg hadde positiv el-test, heilt stopp dagen ettero_O

Jepp:D
Det varierer fra person til person, så der kan eg dessverre ikkje hjelpe:p Eg merker ikkje alltid el-slim. Hadde det forrige syklus, men kun t.o.m dagen eg hadde positiv el-test, heilt stopp dagen ettero_O

Ok, har litt utflod nå, så da er testen kanskje positiv i dag. :happy:

Er på cd 9, og el testene begynner allerede å bli sterkere. De pleier som regel ikke å bli sterkere før sånn rundt CD11-12 hos meg. Har som regel helt svake før de plutselig begynner å bli sterkere, til jeg får sterk strek.

Kommer det en eggløsning tidligere enn jeg bruker denne syklusen tro? Aldri opplevd før, så blir spennende å se fremover:) I såfall så er jeg veldig glad for at jeg valgte å allerede begynne å teste!

Vedlegg

• 6BF282E8-BE3F-4E1B-A2CF-884D821E2B02.jpeg
    6BF282E8-BE3F-4E1B-A2CF-884D821E2B02.jpeg
    26,1 KB · Visninger: 82
Er på cd 9, og el testene begynner allerede å bli sterkere. De pleier som regel ikke å bli sterkere før sånn rundt CD11-12 hos meg. Har som regel helt svake før de plutselig begynner å bli sterkere, til jeg får sterk strek.

Kommer det en eggløsning tidligere enn jeg bruker denne syklusen tro? Aldri opplevd før, så blir spennende å se fremover:) I såfall så er jeg veldig glad for at jeg valgte å allerede begynne å teste!
Åjj, det var tidlig:joyful: Vil tru den er positiv i morgon? :rolleyes:

Åjj, det var tidlig:joyful: Vil tru den er positiv i morgon? :rolleyes:
Ja det syntes jeg også. Blir spennende å se fremover:D

Har lest at hyppig sex, kan fremskynde en el, og i helga har det vært hyppig med stor H!! Men jeg aner ikke hvor sant det er...Vet ikke hva som gikk av mannen. Haha. Men jeg klager ikke:D Håper han har samme lyst resten av syklusen. Ihvertfall frem til jeg er sikker på at el er over:p

Er det noe poeng å teste etter eggløsning en 3. gang i dag for å se om den øker mer i dag? Tok en på morran og en nå. Det er økning fra den jeg tok i dag tidlig, men vil den øke enda mer?

Vedlegg

• Screenshot_20201130-172841_Premom.jpg
    Screenshot_20201130-172841_Premom.jpg
    22,2 KB · Visninger: 90
Er det noe poeng å teste etter eggløsning en 3. gang i dag for å se om den øker mer i dag? Tok en på morran og en nå. Det er økning fra den jeg tok i dag tidlig, men vil den øke enda mer?
Jeg ville fortsatt å teste, siden de har blitt betydelig sterkere:) Men så er jeg kontrollfreak deluxe:hilarious:

Jeg tenker å teste til den blir lav igjen etter EL. Da føler jeg meg liksom sikker på at man er i DPO-land.

Ja, spådommene for ditt fruktbare vindu og forfallsdato vil justeres hvis toppen blir funnet tidligere eller senere enn den opprinnelige forventede toppdagen.

Cd 10. Var nok falsk alarm på el testen i går. Ingen tegn til el og negativ el test idag. Nå ser testen ut slik den pleier å gjøre rundt disse dagene før el. Da er det bare å fortsette å teste :)

Vedlegg

• 7BEA6556-16FB-420D-8F8D-5E0913CD9CE7.jpeg
    7BEA6556-16FB-420D-8F8D-5E0913CD9CE7.jpeg
    35,1 KB · Visninger: 84
Cd 10. Var nok falsk alarm på el testen i går. Ingen tegn til el og negativ el test idag. Nå ser testen ut slik den pleier å gjøre rundt disse dagene før el. Da er det bare å fortsette å teste :)
Merkelig, den var jo veldig sterk i går o_O

Jaja er på CD13 og flat graf på temp (lavere enn i begynnelsen også), og negativ el-test. Ikke noe el-slim i sikte heller. Så kjenner at jeg nå er spent for de neste dagene.

Jeg har lest at noen mener mannen skyter «løskanoner» hvis man har for hyppig sex. Jeg er derfor litt bekymret for å ha kosestunder hver dag og prøver å holde det til annen hver dag. Samtidig har jeg fått for meg at det er best å legge inn aksjer dagen før eggløsningsdagen og ikke samme dag. Og da blir jeg jo redd for å ikke treffe dagen før, er jo ikke helt sikker på når EL er. Hva er deres tanker rundt dette med å legge inn aksjer flere dager på rad? :happy:
Det er bare tull, det er mange hundre tusen sædceller i hver eneste utløsning. Faktisk flere millioner. Det sagt, ved normal sædkvalitet that is :-) Det tar sædcelle ca 12 timer å svømme opp der hvor den skal møte egget, og egget ca 12 timer å droppe ned der hvor det skal møte sædcellen, og derfor anbefales det nok samleie dagen før eggløsning mer enn sagen for eggløsning. Da ligger liksom svømmerne klare og venter ;-) Og sædcellene kan overleve i opptil 5-7 dager. Men egget kan vel bare overleve i opp til 48 timer, men det gir likevel et greit slingringsmonn på samleie. Vi satser på annen hver dag for å ikke bli drit lei :hilarious:

Back
Topp