IKM uke 51

Ja, det er fint å kunne snu negativ tankegang noen ganger. Jeg var negativ en stund, orket ikke håpe eller være positiv, men nå har jeg en period hvor jeg vil være litt positiv og håpefull :happy: Så tenker jeg at begge deler er lov fremover, det får gå litt opp og ned! Jeg håper også at du ikke må være tålmodig så mye lenger ❤️ Det kan jo gå kjempefort dette her! Det gjør det for mange:happy: glad for å høre at du kom deg gjennom og til der du er nå, i det spennende prøve-prosjektet!

Helt enig! Krysser fingrene for oss begge ❤️

Jeg har lest at noen mener mannen skyter «løskanoner» hvis man har for hyppig sex. Jeg er derfor litt bekymret for å ha kosestunder hver dag og prøver å holde det til annen hver dag. Samtidig har jeg fått for meg at det er best å legge inn aksjer dagen før eggløsningsdagen og ikke samme dag. Og da blir jeg jo redd for å ikke treffe dagen før, er jo ikke helt sikker på når EL er. Hva er deres tanker rundt dette med å legge inn aksjer flere dager på rad? :happy:

Jeg har lest at noen mener mannen skyter «løskanoner» hvis man har for hyppig sex. Jeg er derfor litt bekymret for å ha kosestundepr hver dag og prøver å holde det til annen hver dag. Samtidig har jeg fått for meg at det er best å legge inn aksjer dagen før eggløsningsdagen og ikke samme dag. Og da blir jeg jo redd for å ikke treffe dagen før, er jo ikke helt sikker på når EL er. Hva er deres tanker rundt dette med å legge inn aksjer flere dager på rad? :happy:
Jeg tenker at det viktigste er at man har sex :happy:
Dersom kvaliteten er ok, så er det vel ikke noe i veien for å gjøre det oftere enn annenhver dag. Men kanskje legge inn en hviledag om man føler for det. Her er jeg storfornøyd om vi får det til annenhver dag. Skal også være fornøyd om vi får til engang tidlig i uka og en rundt eggløsning. Om det blir dagen før eller selve dagen får vi se. Blir vel fort til å jeg satser på aksjelegging når jeg får positiv eggløsningstest og det er jo dagen før. Det er jo dog vår første ordentlige prøveperiode og jeg har aldri vært gravid, så mulig jeg blir å tenke mer på timing om det lar vente på seg :rolleyes:
Tester du etter eggløsning?

Jeg tenker at det viktigste er at man har sex :happy:
Dersom kvaliteten er ok, så er det vel ikke noe i veien for å gjøre det oftere enn annenhver dag. Men kanskje legge inn en hviledag om man føler for det. Her er jeg storfornøyd om vi får det til annenhver dag. Skal også være fornøyd om vi får til engang tidlig i uka og en rundt eggløsning. Om det blir dagen før eller selve dagen får vi se. Blir vel fort til å jeg satser på aksjelegging når jeg får positiv eggløsningstest og det er jo dagen før. Det er jo dog vår første ordentlige prøveperiode og jeg har aldri vært gravid, så mulig jeg blir å tenke mer på timing om det lar vente på seg :rolleyes:
Tester du etter eggløsning?
Ja, det er klart :) ja, har ikke prøvd lenge vi heller, 3 PP og prøver på første barn. Hadde kjemisk første prøveperiode, så var gravid en dag som vi visste om, ellers har heller ikke jeg vært gravid.
Jeg prøver å teste etter eggløsning, men har aldri fått den ordentlige positive testen, bare nesten. Men har likevel ansett de som positive når jeg samtidig/dagen etter kjenner på kroppen at det skjer :)

Jeg har lest at noen mener mannen skyter «løskanoner» hvis man har for hyppig sex. Jeg er derfor litt bekymret for å ha kosestunder hver dag og prøver å holde det til annen hver dag. Samtidig har jeg fått for meg at det er best å legge inn aksjer dagen før eggløsningsdagen og ikke samme dag. Og da blir jeg jo redd for å ikke treffe dagen før, er jo ikke helt sikker på når EL er. Hva er deres tanker rundt dette med å legge inn aksjer flere dager på rad? :happy:
Me har hatt 7 reelle prøveperiodar og kun blitt gravid den gongen me gjekk for kvar dag, så det blir planen denne runden:joyful: Det vil sei dagen med positiv eltest og dei to påfølgande dagane.
Den runden eg blei gravid hadde eg positiv eltest mandag og tirsdag og tenkte el var onsdagen, men på ul i veke 7 vart eg satt tilbake tilsvarande mandagen.
Dei siste gongane har me liksom "gitt oss" dagen med positiv el-test og det har ikkje fungert så langt:dead:

Kanskje det var tilfeldig den gongen, men verdt å prøve:)

Me har hatt 7 reelle prøveperiodar og kun blitt gravid den gongen me gjekk for kvar dag, så det blir planen denne runden:joyful: Det vil sei dagen med positiv eltest og dei to påfølgande dagane.
Den runden eg blei gravid hadde eg positiv eltest mandag og tirsdag og tenkte el var onsdagen, men på ul i veke 7 vart eg satt tilbake tilsvarande mandagen.
Dei siste gongane har me liksom "gitt oss" dagen med positiv el-test og det har ikkje fungert så langt:dead:

Kanskje det var tilfeldig den gongen, men verdt å prøve:)
Skjønner. Hehe. Sant! Bare blitt litt skremt av det jeg har lest ift å «bruke» opp sædcellene:smiley-ashamed004 Det er ikke lett å vite, er vel kanskje tilfeldig.
Testet nettopp for første gang med eggløsningstest med smiley, og den var positiv. Så nå ble jeg veldig usikker på om vi skal holde oss til planen med å legge inn aksjer i morgen tidlig, i tillegg til kosen vi hadde i går kveld:confused004

Skjønner. Hehe. Sant! Bare blitt litt skremt av det jeg har lest ift å «bruke» opp sædcellene:smiley-ashamed004 Det er ikke lett å vite, er vel kanskje tilfeldig.
Testet nettopp for første gang med eggløsningstest med smiley, og den var positiv. Så nå ble jeg veldig usikker på om vi skal holde oss til planen med å legge inn aksjer i morgen tidlig, i tillegg til kosen vi hadde i går kveld:confused004
Tenker alle må gjere det som passar ein sjølv best:rolleyes: Absolutt ingen av oss er like, så det fins jo ingen fasit:wacky:

Det begynner å nærme seg noe. :) Øverste er tatt i går, nederste i dag tidlig. :)

Vedlegg

• 20201130_055626.jpg
    20201130_055626.jpg
    48,8 KB · Visninger: 93
Ser at jeg begynner å nærme meg det fertile vindu, mens tempen bare synker ... :anyone

Vi har prøvd begge deler, og jeg har blitt gravid 4 ganger på et år, så litt usikker på når den egentlig "satt" ifht annenhver dag eller hver dag. Men i noen pp har vi ikke hatt oss etter eggløsning, så da må det enten ha vært treff før eller på selve eggløsningsdagen. Det vi nå er veldig bevisst på er å fortsette 3-4 dager etter el. Siden el kanskje er forsinket litt, og da vil det i så fall være dumt for oss om vi gir oss med det samme el har vært ifølge test. Jeg kan ha el-slim til et par dager etter positiv el-test, og jeg har ganske lang lutealfase. Jeg har hørt at det er bra å ha iaf annenhver dag, fordi da er det tilstrekkelig nok for å kunne få befruktet et egg. Men at det handler mer om levetid på egg og sperm.

Det begynner å nærme seg noe. :) Øverste er tatt i går, nederste i dag tidlig. :)

Det var litt av en stigning. Mine tester har de siste dagene vært som den øverste din. I følge appen er EL til helga. Dine tester gor jo håp om at de kan stige fort!

Hei :happy:
Sniker meg inn her etter forsinka EL, CD23 idag og premom seier EL er idag :D så endeliiig.

Malins83 - 37år - PP3(etter SA) - B3 - EL 30/11 - IKM 14/12.

Back
Topp