~~IKM UKE 5~~

November skal bli en bra uke :) Vi skal ikke gjøre noe annerledes. Bruker CBFM og humper så mye som mulig når den er høy og Max. Begynner så på Crinone ca 3-4 dpo.... Og så begynner den lange ventetiden igjen! ;) November er fint det... Ikke så klar for desember egentlig... :/

Vi kommer til å kjøre samme løp, bare begynne med den daglige 1-2 dager senere sånn at mannen ikke klager så fælt :P Det viktigste for meg nå er å treffe el helt sikkert. Tror nok vi har bommet godt i det halvannet året som har gått. Så da må vi i hvert fall sørge for fulltreff.. ;)

Har du Medusa noen planer hvis det ikke går denne mnd? :)

Ja, ja... November er vel like god som andre måneder... Noen som har begynt å tenke på hva de skal gjøre annerledes neste gang?

Vet ikke begynner å fundere på om bidronninggele og wild jams er noe å prøve? Noen erfRinger? Er det forresten noen vitaminer mannen BØR ta??:P ser ikke for meg å få i han hva som helst;)

Jeg setter ingen over på TR før det står at TR har kommet eller at dere kan settes der på listen. Så om dere ikke står der og skal være der så rop ut. Det samme gjelder om dere er gravide. Håper det dukker opp fler av de positive testene snart:). Dere som allerede har fått TR, lykke til i neste pp. Krysser fingre for at det blir deres pp:)!
Fått tr:(

Vet liksom ikke helt hva jeg skal tenke jeg.. fikk første mens etter ma 1. januar, men så fikk jeg en blødning igjen 14. januar.. da jeg skulle hatt eggløsning. (den var ikke som en vanlig mens, men varte like lenge) Så tviler på jeg har IKM i morgen, men kanskje heller eggløsning..
Leiter med EL-tester.. kjenner litt i ryggen i kveld.. håpe det er EL og ikke en ny mensen...
Avventer litt, men tror jeg kan strykes dessverre :/
*frustrert*
Lykke til dere andre :) november er jo også fint som dere over her sier! men håper det kommer noen herfra inn på oktober også da <3

Når dere snakker om IKM er det den dagen dere forventer mens? For min del blir det sannsynligvis tirsdag til torsdag en gang men er ikke helt klok på syklusen etter pilleslutt. Sist syklus va på 30 dager. Blir det det nå også så blir det torsdag. Har nå litt lyst å teste i morgen allerede.. 4 dager før første alternativ. Er det vits?

Har ikm i dag. Er tidlig på dag enda, men ingen tr. Sitter på jobb å vart helt plutselig rar i magen, småkvalm og ekstremt trøtt og tunge øyelokk(har sovet nok i natt så er ikke for lite søvn). Veit ikke om d e vanlige tegn på at en kan være gravid eller ikke..ganske ny i game!
har dritlyst til å ta en test, men skal prøve og halde mej til helgen i tilfelle tr kommer.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Dagens test var helt hvit gitt. Skjønner nok en gang ikke hvorfor jeg gidder og teste før ikm, da jeg ikke fikk positiv test før flere dager etter ikm sist:p

Dagens test var helt hvit gitt. Skjønner nok en gang ikke hvorfor jeg gidder og teste før ikm, da jeg ikke fikk positiv test før flere dager etter ikm sist:p

Fordi man er så spent at man ikke klarer å la være? ;)
Håper TR holder seg unna for deg! :)

Når dere snakker om IKM er det den dagen dere forventer mens? For min del blir det sannsynligvis tirsdag til torsdag en gang men er ikke helt klok på syklusen etter pilleslutt. Sist syklus va på 30 dager. Blir det det nå også så blir det torsdag. Har nå litt lyst å teste i morgen allerede.. 4 dager før første alternativ. Er det vits?
IKM= ikke kommende mens! altså den dagen mensen er forventet å komme, men man håper den ikke kommer.

Noe få får svakt positive tester fire dager før IKM, men det et stor sjanse for at testen blir negativ uansett om du er gravid eller ikke. Det er anbefalt at man venter til IKM for å unngå å se så mange negative tester. Mange velger likevel å teste før det, fordi vi ikke greier å vente lenger.

Hadde jeg vært deg, tror jeg kanskje jeg hadde prøvd å vente til onsdag, så kan det jo være man går på en smell og tester litt før likevel;) Lykke til!

Vi kommer til å kjøre samme løp, bare begynne med den daglige 1-2 dager senere sånn at mannen ikke klager så fælt :p Det viktigste for meg nå er å treffe el helt sikkert. Tror nok vi har bommet godt i det halvannet året som har gått. Så da må vi i hvert fall sørge for fulltreff.. ;)

Har du Medusa noen planer hvis det ikke går denne mnd? :)
Kjenner at jeg begynner å bli litt desperat, så jeg skal Google wild yam og se om jeg kan ga et snev av tro på det. Ellers har jeg en plan om å være frisk... Nå er jeg lei av feber og halsbetennelser...

Bra du begynte å tempe, da, så du fant ut når du faktisk har EL:) Satser på at den sitter i neste runde, da!

Ikm er ikke før søndag men tok en test idag. Såklart negativ, hvorfor bli skuffet når man vet det er for tidlig? :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ikm er ikke før søndag men tok en test idag. Såklart negativ, hvorfor bli skuffet når man vet det er for tidlig? :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Det er vel det der håpet, da;) Per du får se to streker i helgen, da:)

Det er vel det der håpet, da;) Per du får se to streker i helgen, da:)
Håååååper virkelig.
Er sikker på at vi traff på el denne mnd så det skal være gode sjanser da vel? :)

Håååååper virkelig.
Er sikker på at vi traff på el denne mnd så det skal være gode sjanser da vel? :)
Ja, det er jo gode sjanser da:)

Jeg vet dessverre at vi har truffet alle de fire pp vi har hatt, og foreløpig har det ikke klaffet likevel:( De to første våre satt på første forsøk, så hat likevel tro på at dette skal klaffe en gang... Håper bare det er snart!

Ja, det er jo gode sjanser da:)

Jeg vet dessverre at vi har truffet alle de fire pp vi har hatt, og foreløpig har det ikke klaffet likevel:( De to første våre satt på første forsøk, så hat likevel tro på at dette skal klaffe en gang... Håper bare det er snart!
Åh, hva som gjør at det ikke klaffer selv om man treffer?
har hatt mens smerter nå i nesten en uke, det er jo lenge før mensen skal komme så vet ikke heilt hvordan man skal tolke det.
Nå i februar er det vel et år siden vi bynte å prøve på nytt :O

Åh, hva som gjør at det ikke klaffer selv om man treffer?
har hatt mens smerter nå i nesten en uke, det er jo lenge før mensen skal komme så vet ikke heilt hvordan man skal tolke det.
Nå i februar er det vel et år siden vi bynte å prøve på nytt :O
Håper du er gravid, det kan jo være det:)

Altså.., selv om man treffer på timingen, så må det være et egnet egg og en god spermie som treffer hverandre. De fleste slipper jo bare ett egg i måneden, og det er ikke sånn at alle er like gode... Så skal celledelingen og implantasjonen (når embryoet fester seg i i livmorveggen) også gå perfekt.

Om man treffer på timingen (to dager før EL og/eller samme dag som EL), har man som normalt fruktbar ca 30 % sjanse for å lykkes. 3-6 dager før EL har man ca 10 % sjanse, og alt utenom dette er ganske usannsynlig (men det har vel skjedd i løpet av verdenshistorien likevel).

Mennesket er ikke spesielt fruktbart;) Men det klaffer jo stadig for noen, så da er det jo sannsynlig at det skjer med oss også:)

IKM= ikke kommende mens! altså den dagen mensen er forventet å komme, men man håper den ikke kommer.

Noe få får svakt positive tester fire dager før IKM, men det et stor sjanse for at testen blir negativ uansett om du er gravid eller ikke. Det er anbefalt at man venter til IKM for å unngå å se så mange negative tester. Mange velger likevel å teste før det, fordi vi ikke greier å vente lenger.

Hadde jeg vært deg, tror jeg kanskje jeg hadde prøvd å vente til onsdag, så kan det jo være man går på en smell og tester litt før likevel;) Lykke til!

Ah tusen takk! Mange begrep jeg ikke kjenner til merker jeg :) Har kjøpt billige strimler på nett så blir jo veldig fristet til å teste da :) Sist brukte jeg vel 5-6 stk av vanlige man kjøper i butikk/apotek og det blir jo fort dyrt for en student :)

Back
Topp