IKM uke 5 ️

Tatt på utvannet urin❤️
20260128_215359.jpg

Blir så usikker hva vi skal gjøre videre hvis det ikke klaffer nå i januar eller februar. Vil jo aller helst ikke ha termin i desember pga. barnehageplass osv, men samtidig føler jeg ikke at man kan stoppe å prøve når man har prøvd såpass "lenge"..
Vi tar prøvepause til juni/juli med tanke på permisjon og barnehageoppstart, og fordi jeg ikke vil ha barn med bursdag så tett opp mot jul blant annet :schocked028

Har allerede booket legetime på syklusdag 3 til å få tatt blodprøver for å sjekke at alt er som det skal med hormonene + henvises videre til gyn for mer sjekk.
Blir nok å fremme det som at vi har prøvd i over et år da jeg ikke har gått på prevensjon og heller ikke blitt gravid siden sommer 2024 (mistet).
Så bruker altså pausen på å finne ut om det er noen naturlig forklaring, så den ikke føles helt «bortkastet». Skal også på en del konserter og ferier og får booket noen tatoveringer og annet som ikke kan gjøres under graviditet. Litt pause fra hodebryet.

Første barnet blir 8 snart og kommer til å være minst 9 år eldre enn kommende søsken, kjenner veldig på det men er ikke i posisjon til å klage da jeg i det minste har henne :Heartred

Prøvd lenge?❤️
Vært uten prevensjon i ganske nøyaktig 9 mnd nå, prøvd aktivt siden juli. Så ikke veldig lengre, sammenlignet med andre. Men jeg har også være uten prevensjon i rundt 7mnd pga en operasjon for et par år siden, og da ble jeg heller ikke gravid. Så starter jo såklart å lure på om noe er galt med meg siden det traff på første forsøk hos mannen og hans eks når de fikk barn..

Kommer nok til å kontakte lege mot sommeren hvis det ikke skjer noe til da!

Vi tar prøvepause til juni/juli med tanke på permisjon og barnehageoppstart, og fordi jeg ikke vil ha barn med bursdag så tett opp mot jul blant annet :schocked028

Har allerede booket legetime på syklusdag 3 til å få tatt blodprøver for å sjekke at alt er som det skal med hormonene + henvises videre til gyn for mer sjekk.
Blir nok å fremme det som at vi har prøvd i over et år da jeg ikke har gått på prevensjon og heller ikke blitt gravid siden sommer 2024 (mistet).
Så bruker altså pausen på å finne ut om det er noen naturlig forklaring, så den ikke føles helt «bortkastet». Skal også på en del konserter og ferier og får booket noen tatoveringer og annet som ikke kan gjøres under graviditet. Litt pause fra hodebryet.

Første barnet blir 8 snart og kommer til å være minst 9 år eldre enn kommende søsken, kjenner veldig på det men er ikke i posisjon til å klage da jeg i det minste har henne :Heartred
Det hørtes jo ut som en veldig god plan å gjøre det sånn❤️ er nok lurt å gjøre litt ting man ikke kan gjøre som gravid om man tar en pause!

Her har mannen barn fra før, som jeg tar som mitt eget barn. Så jeg føler meg jo ikke barnløs i den forstand, men har jo såklart lyst på "eget"❤️

Vært uten prevensjon i ganske nøyaktig 9 mnd nå, prøvd aktivt siden juli. Så ikke veldig lengre, sammenlignet med andre. Men jeg har også være uten prevensjon i rundt 7mnd pga en operasjon for et par år siden, og da ble jeg heller ikke gravid. Så starter jo såklart å lure på om noe er galt med meg siden det traff på første forsøk hos mannen og hans eks når de fikk barn..

Kommer nok til å kontakte lege mot sommeren hvis det ikke skjer noe til da!
Sniker her.. jeg og min samboer bestilte privat fertilitetssjekk etter 7mnd prøving, bare for å se om det var noe. Dersom det skulle vise seg at det var noe, så ville jeg ikke at det skulle gå et helt år med prøving liksom, for å så finne ut at det var noe. Prøvene kom tilbake normale på oss begge, heldigvis, men likevel glad jeg tok den første sjekken :Heartred

Sniker her.. jeg og min samboer bestilte privat fertilitetssjekk etter 7mnd prøving, bare for å se om det var noe. Dersom det skulle vise seg at det var noe, så ville jeg ikke at det skulle gå et helt år med prøving liksom, for å så finne ut at det var noe. Prøvene kom tilbake normale på oss begge, heldigvis, men likevel glad jeg tok den første sjekken :Heartred
Takk for svar!
Kan jeg spørre hva dere betalte for det? Vi har vurdert det samme, men regner med vi ikke kommer noen vei enda i det offentlige

Takk for svar!
Kan jeg spørre hva dere betalte for det? Vi har vurdert det samme, men regner med vi ikke kommer noen vei enda i det offentlige
Vi var på Volvat spiren. Minns jeg betalte 1900kr for sjekk på meg. Samboer måtte ta sædprøve noen dager i forveien og måtte betale for dette da. Pluss blodprøver hos Fürst.

Tok en test nå etter jobb på 2t urin, gikk i dusjen og kom tilbake til denne! Ser dere og noe? Føler jeg ser noe men at den er på feil plass, for nært kontrollstreken?:confused004
Var helt blank test i morges. 11/12dpo i dag.

Vedlegg

• Screenshot_20260129_154705_Gallery.jpg
    Screenshot_20260129_154705_Gallery.jpg
    18,7 KB · Visninger: 62
I dag har jeg hat (TMI) helt insane mengder vannete utflod, samt klamme hender (det renner nesten av de) hele dagen. Det er helt sikkert ingenting, men har nå hatt en lengre snakk med Chat GPT, som mener 10 dpo ikke er NOE, og at jeg må vente to dager til for å teste.. Skal sies at jeg hadde veldig klamme hender her i høst også, og oppdaga en uke etterpå at jeg var gravid da. Så jeg holder håpet til mensen kommer (men unna meg ekte koffein-kaffe i dag). Det kan jo også være all wild yamsen jeg klæsjer på meg :hilarious:

Back
Topp