***IKM UKE 46***

Noen som tror en av disse kunne blitt positive på ettermiddag kvelden?
Har testet på morgenen denne pp, ved siden av temping. Hadde EL slim på CD14 og 16, og i dag har temp hoppet opp litt...
Noen tolkeeksperter her? :)
De sier vel at Tempen er oppe 3 dager før el? Ser ut som den er på tur til å bli positiv. I morgen eller overmorgen kanskje :D

De sier vel at Tempen er oppe 3 dager før el? Ser ut som den er på tur til å bli positiv. I morgen eller overmorgen kanskje :D

Temp skal stige dagen etter EL. FF setter kryss etter tre dager forhøyet temp. Så når temp øker, har EL allerede vært ;)
Så vi får se om et par dager om det blir satt noe kryss :)

blir nok ikke denne pp. men vurderer å bli kjent med tappen :) grei måte å vite hvordan kroppen oppfører seg ;)

Har tenkt tanken selv :) men drøyer den til neste mnd og ta det fra starten :)

Har tenkt tanken selv :) men drøyer den til neste mnd og ta det fra starten :)
ja kanskje det, men det skal ikke bli en neste. skal det vel? ;) kan jo være greit å vite hvordan det kjennes ut rundt el. tenkte å begynne med test i morgen, men må nok google litt om tappen før jeg starter den testingen ;)

ja kanskje det, men det skal ikke bli en neste. skal det vel? ;) kan jo være greit å vite hvordan det kjennes ut rundt el. tenkte å begynne med test i morgen, men må nok google litt om tappen før jeg starter den testingen ;)

Neste syklus da... :p hihi
Det kan jo være lenge til :D
Kommer nok til å lese litt mer jeg og, men Lillefrø15 har forklart meg litt og :)

Bare at man virkelig ikke burde tafse på tappen etter EL!

Det der har jeg lurt litt på egentlig. De sier man ikle skal tafse etter EL, mem man kan ha sex...hva er egentlig forskjellen der? Vil jo tenke at det er verre med en penis som dunker hardt borti enn en forsiktig finger???

Det der har jeg lurt litt på egentlig. De sier man ikle skal tafse etter EL, mem man kan ha sex...hva er egentlig forskjellen der? Vil jo tenke at det er verre med en penis som dunker hardt borti enn en forsiktig finger???

Når du har sex så trekker livmortappen seg oppover og bakover, slik at åpningen gjemmes mot bakre vegg i skjeden. Det hadde for de fleste av oss gjort vondt om penis stanget i livmortappen.

Stimulering av åpningen gir stimulering av livmoren og økt risiko for tidlig abort.

Fingeren kommer til åpningen og da øker også risikoen for infeksjon. Det vil man heller ikke ha om man er gravid.

Også frem til EL er det risiko for infeksjon; så kortklipt, ren negl og ren finger.

Jeg tafset hele syklusen i starten, men lærte etter noen kjemiske at det anbefales ikke. Så nå har jeg sluttet helt etter EL.

Når du har sex så trekker livmortappen seg oppover og bakover, slik at åpningen gjemmes mot bakre vegg i skjeden. Det hadde for de fleste av oss gjort vondt om penis stanget i livmortappen.

Stimulering av åpningen gir stimulering av livmoren og økt risiko for tidlig abort.

Fingeren kommer til åpningen og da øker også risikoen for infeksjon. Det vil man heller ikke ha om man er gravid.

Også frem til EL er det risiko for infeksjon; så kortklipt, ren negl og ren finger.

Jeg tafset hele syklusen i starten, men lærte etter noen kjemiske at det anbefales ikke. Så nå har jeg sluttet helt etter EL.

Ok. Har ikke tafset noe særlig selv enda, bare nysgjerrig :) man lærer av å spørre ;)

Ok. Har ikke tafset noe særlig selv enda, bare nysgjerrig :) man lærer av å spørre ;)

Man lærer av å spørre ja. :)

Det er også noen av de som opplever habituell abort som anbefales å ikke ha sex første trimester når legen har vurdert at det kan være en påkjenning.

Man lærer av å spørre ja. :)

Det er også noen av de som opplever habituell abort som anbefales å ikke ha sex første trimester når legen har vurdert at det kan være en påkjenning.

Håper jeg slipper å oppleve det, men jeg skal ha det i bakhodet :)
Jeg håper jeg kan få noen svar hos legen til onsdag, da jeg nå utredes videre innen autoimmun sykdom som visstnok også kan være årsak til abort :)

Håper jeg slipper å oppleve det, men jeg skal ha det i bakhodet :)
Jeg håper jeg kan få noen svar hos legen til onsdag, da jeg nå utredes videre innen autoimmun sykdom som visstnok også kan være årsak til abort :)

Næh. Du trenger forhåpentligvis ikke å tenke på det med sex altså. Jeg tror det er lite dokumentasjon for å i det hele tatt si det.

Aaah!!! Blir litt frustrert av disse testene om dagen :p
De er jo sterke, men blir det ikke med en gang. Tok et bilde før all urin var trekt helt inn, og et rett etter. Stooor forskjell. Men tempen har gått litt opp :confused:
Disse bildene er tatt med kanskje 30 sek mellomrom... :confused:

Vedlegg

• 1414221189257.jpg
    1414221189257.jpg
    36,3 KB · Visninger: 106
  • 1414221201570.jpg
    1414221201570.jpg
    18 KB · Visninger: 108
Back
Topp