Ja kan jo hende det er noe kluss i hormoner. Men mest sansynlig så er det ikke så mye å henge seg opp i. Skal du teste etter el eller tempe?Håper detEr redd syklusen er på bærtur siden den var på 40dager sist..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja kan jo hende det er noe kluss i hormoner. Men mest sansynlig så er det ikke så mye å henge seg opp i. Skal du teste etter el eller tempe?Håper detEr redd syklusen er på bærtur siden den var på 40dager sist..
Har du bilde?Her kommer et muligens litt dumt spørsmål, er første gang jeg tester etter EL. Vil strekene bli sterkere og sterkere for hver dag som går frem mot EL? Eller kan de variere i styrke når de er negative? Altså at strekene kan bli svakere enn dagen før fks. Er så redd for å gå glipp av EL. Er bare CD 7, men synes streken var sterk (men negativ). Kan det bety at EL nærmer seg? Eller kan den komme først om 1 uke? Venter EL om alt fra 5-8 dager utifra appene jeg bruker![]()
Takk for fine bilder! Jeg testet idagtidlig for første gang, så har jo ingen å sammenligne med. Skal ta en ny test i 18 tiden ikveld for å se.Har du bilde?
Min erfaring er at strekene blir sterkere, ja. I begynnelsen, ved svake streker har jeg opplevd at de varierer litt.
Men når den er ganske sterk så går det ikke mange timer før den er positiv.
F.eks. hvis du har sterk strek tidlig på dagen så kan du ha positiv test allerede på ettermiddag eller kanskje før og. Her er mine tester fra sist gang. Jeg testet morgen og ettermiddag og jeg synes det endret seg veldig fort hos meg, både på vei til toppen og ned etterpå. EL skjer 12-48 timer etter positiv test.
Som jeg har forstått så kan strekene variere litt i styrke pågrunn av fargestoff i testene/ urinkonsentrasjon osv, men jevnt over skal de stige frem mot positiv test. Man kan vel også ha en rimelig lang LH- topp, slik at testene kan bli tilnærmet positiv/ positiv over flere dager, men så er det ikke før testene blir negativ igjen at man ser at EL har vært. Jeg har også skjønt at testene i seg selv ikke er en 100% sikker indikator på at EL har vært, og at man da må ta blodprøver/ ha fulgt med på temp for å være helt sikkerHer kommer et muligens litt dumt spørsmål, er første gang jeg tester etter EL. Vil strekene bli sterkere og sterkere for hver dag som går frem mot EL? Eller kan de variere i styrke når de er negative? Altså at strekene kan bli svakere enn dagen før fks. Er så redd for å gå glipp av EL. Er bare CD 7, men synes streken var sterk (men negativ). Kan det bety at EL nærmer seg? Eller kan den komme først om 1 uke? Venter EL om alt fra 5-8 dager utifra appene jeg bruker![]()

Uff jeg skjønner! Det skal ikke være lett neiSom jeg har forstått så kan strekene variere litt i styrke pågrunn av fargestoff i testene/ urinkonsentrasjon osv, men jevnt over skal de stige frem mot positiv test. Man kan vel også ha en rimelig lang LH- topp, slik at testene kan bli tilnærmet positiv/ positiv over flere dager, men så er det ikke før testene blir negativ igjen at man ser at EL har vært. Jeg har også skjønt at testene i seg selv ikke er en 100% sikker indikator på at EL har vært, og at man da må ta blodprøver/ ha fulgt med på temp for å være helt sikker![]()
Og siden det er første gang jeg tester, så er det jo umulig å si hvordan det er for meg. Kanskje vi skal helgardere å begynne aksjene for fult allerede imorgen og la det stå til i en uke +, så er vi hvertfall sikker.Spent på hvordan testen din ser ut senere. Anbefaler Premom appen til å samle testbildene, den legger til syklusdag og kl.slett automatiskTakk for fine bilder! Jeg testet idagtidlig for første gang, så har jo ingen å sammenligne med. Skal ta en ny test i 18 tiden ikveld for å se.
Mobilen min tar så dårlige bilder når jeg må fokusere på de testene, men her er fra den jeg tok: (ser den er negativ)
Vis vedlegget 390090
Temper, men blir nok å teste når jeg merker de typiske tegnene som vannaktig utflod og murringer. Enn du?Ja kan jo hende det er noe kluss i hormoner. Men mest sansynlig så er det ikke så mye å henge seg opp i. Skal du teste etter el eller tempe?
Kan vell trygt si at EL ikke kommer med det førsteSpent på hvordan testen din ser ut senere. Anbefaler Premom appen til å samle testbildene, den legger til syklusdag og kl.slett automatiskTemper du i tillegg?
Ingen spesifikk erfaring, men om du rekker å vente på pakke i posten, ville jeg kanskje bestilt fra billige-tester.no. Om ikke så selger de som regel makesure fra menyDa ble forrige syklus så kort at jeg havner i denne IKM-gruppa denne gangen.
Mytti- 36- B3- PP6- EL 21.10- IKM 5.11
Jeg tenker å teste etter el denne gangen, hvilke tester anbefaler dere som har erfaring med el tester?
Nei mine varierer opp og ned før de plutselig er knall positive , så ingen logikk herHer kommer et muligens litt dumt spørsmål, er første gang jeg tester etter EL. Vil strekene bli sterkere og sterkere for hver dag som går frem mot EL? Eller kan de variere i styrke når de er negative? Altså at strekene kan bli svakere enn dagen før fks. Er så redd for å gå glipp av EL. Er bare CD 7, men synes streken var sterk (men negativ). Kan det bety at EL nærmer seg? Eller kan den komme først om 1 uke? Venter EL om alt fra 5-8 dager utifra appene jeg bruker![]()
Satser på at det var festeblødning og at du egentlig er gravid!Hadde en rar blødning en kveld for noen dager siden som jeg trodde var mensen, men TR har enda ikke dukket opp, så jeg kan fjernes fra lista.
Ønsker dere alle masse lykke til!![]()

Cd 10- 12 kanskje, og deretter venter jeg til positiv eltestHvilken CD begynner dere å legge inn aksjer?
Cd 10- 12 kanskje, og deretter venter jeg til positiv eltest![]()
Har prøvd begge deler ja, men de gangene det faktisk har klaffet hos oss har vært de gangene vi tilfeldigvis «sparte opp» rundt 4 dager før eggløsning, så jeg tror kanskje det virker best men er usikker. Har prøvd både daglig, annen hver dag osv den siste tida, Men dårlig klaff..Ingen sex i mellom der liksom? Kan jeg spørre hvorfor? Sparer man opp liksom?
Imorgen, CD9. Har EL alt fra CD 12-15. Men bommet forrige pp og startet etter EL, så litt ekstra tidlig ute denne gangHvilken CD begynner dere å legge inn aksjer?