***IKM UKE 42***

Tror nok ikke det klaffet denne pp'en for oss. Ingen symptomer og negativ test i dag. Har ikm tirsdag. Sist pp fikk jeg positiv test torsdag og ikm var da mandag, hadde da også vondt i puppene og var kvalm fra ca en uke etter el.
Etter ma'en så har jeg mista litt troa på at jeg får en tredje baby, så er egentlig ikke skuffa var på en måte forberedt på at det ikke klaffa.

Håper du også tar feil, og at du sitter med to streker før neste uke er over ;) tia går jo så ufattelig sakte. Vil bare bli ferdig med neste uke, så man har et svar allefall :p
Håper vi begge sitter med to streker neste uke :D. Ja, altfor saaaakte, hvis det er negativt vil jeg bare komme igang med neste pp. :)

Han har mast om nr 2 i ca 2,5 år, fra noen dager etter nr 1 ble født. Så han er VELDIG engasjert ;) Satser på at du har hatt EL da :D og at du kan bli utålmodig sammen med oss som har hatt EL.
Så herlig mann du har:-) Jeg satser også på at jeg har hatt EL! Om ikke så lurer kroppen meg, for jeg har kjempeømme pupper, kviser og flere tegn som vitner om at EL har vært. Men, man vet aldri, så jeg venter i spenning på dommen. Gyn skulle egentlig ringe meg i dag, så jeg får purre på mandag.

Det ser spennende ut :) hvisker gratulerer jeg også :) :)
Ikke for å knuse håpet ditt, men jeg får slike tester når jeg har kjemisk også... Tilogned jordmora og legen trodde jeg var gravid ut ifra testene mine, men blodprøven viste negativ.. :/
Men hvis du har ikm mandag så krysser jeg fingrene for at de blir sterkere og at du bærer på en spire :) ;) <3

9 dpo å negativ g.test. begynte å blø litt i går kveld, selv om jeg går på lutinus. Får håpe det bare er en bivirkning, men mister det lille håpet jeg hadde for denne pp.

Fikk sterkere test i dag, så jeg tillater meg selv å tro jeg er gravid, selv om jeg vet at det er mye som kan gå galt enda... (Har en SA bak meg i uke 9 også..) Enn så lenge velger jeg å tro det går bra :)

Her er testen fra i dag:

Vedlegg

• unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    14,6 KB · Visninger: 139
Fikk sterkere test i dag, så jeg tillater meg selv å tro jeg er gravid, selv om jeg vet at det er mye som kan gå galt enda... (Har en SA bak meg i uke 9 også..) Enn så lenge velger jeg å tro det går bra :)

Her er testen fra i dag:
Gratulerer. Tror også du er gravid :D

Her er testen fra i dag:
gratulerer så masse :)

Her er testen fra i dag:

Gratulerer så mye :)

I dag måtte jeg skynde meg å tisse for at ikke testetøsa skulle ta overhånd:oops: Jeg har ikke fått svar fra gynekologen om jeg har hatt EL enda, så vet jo ikke om det er noen som helst vits å teste. Tenker at jeg får vente på svar på mandag, så teste på tirsdag om jeg har hatt EL.

Sånn, nå har jeg skrevet det ned. Da må det jo bli lettere å følge planen??:p

Det ser spennende ut :) hvisker gratulerer jeg også :) :)
Ikke for å knuse håpet ditt, men jeg får slike tester når jeg har kjemisk også... Tilogned jordmora og legen trodde jeg var gravid ut ifra testene mine, men blodprøven viste negativ.. :/
Men hvis du har ikm mandag så krysser jeg fingrene for at de blir sterkere og at du bærer på en spire :) ;) <3

Alle svangerskap starter med svake streker, dersom man tester tidlig. Det er fordi hcg starter på 0 og må vokse seg oppover. Streken kan begynne å synes allerede ved hcg på 5, men er ikke ordentlig sterk før hcg er over 25-50. Og det sterkeste først på hcg på et par hundre.

Kjemisk graviditet betyr jo at du er gravid, hcg over 5, befruktet egg. Det er bare at egget dør før du kommer til 5+0. Etter 5+0 går graviditeten over i "klinisk graviditet". "Kjemisk graviditet" heter det bare fordi man kun kan finne graviditeten kjemisk ved å måle hcg i blod eller urin. Etter 5+0 kan man begynne å se "noe" på ultralyd, altså ved klinisk undersøkelse, og derfor er man da klinisk gravid.

Det er ingen større risiko for kjemisk graviditet fordi den første testen er svak. Om testene forblir svake er det risiko for kjemisk graviditet.

Det er altså like mye graviditet. Det er bare en undergruppe av spontanabort:
- Kjemisk graviditet, SA før 5+0
- Tidlig abort, SA før 12+0
- Sen abort, SA etter 12+0

Om man opplever flere aborter på rad (også kjemiske) kan det hende man trenger litt hjelp, f.eks. progesteron.

Er det for tidlig å teste om man forventer tr på torsdag? :)
Jeg har også ikm på torsdag :) Sist jeg ble gravid fikk jeg ikke pos test før en uke etter ikm. Jeg er 7 dpo idag, og igrunn veldig tidlig for å teste. Kommer til å vente til tirsdag tenker jeg. Tidligste pos test jeg har hørt at noen har fått er vel 8-10 dpo.

Jeg har også ikm på torsdag :) Sist jeg ble gravid fikk jeg ikke pos test før en uke etter ikm. Jeg er 7 dpo idag, og igrunn veldig tidlig for å teste. Kommer til å vente til tirsdag tenker jeg. Tidligste pos test jeg har hørt at noen har fått er vel 8-10 dpo.

OK :) får smøre meg med tålmodighet da :p

Back
Topp