***IKM UKE 42***

Melder meg inn her jeg! Foreløpig IKM onsdag 15.10. PP 10, og har startet med Pergotime for første gang. Har så langt tatt to tabletter uten å merke noe til det. Eneste er at jeg har blitt veldig ivrig på å rydde:p Sa til mannen at det var kanskje en liten boost av kvinnelige hormoner som skulle til for å gjøre meg til en bedre husmor:D :rolleyes:

Da er du også på lista ;-)

Tanta på besøk og på tide å registrere seg i ny IKM-tråd... Litt usikker på sykluslengde etter pilleslutt, men ut ifra forrige tipper jeg ikm søndag 19/10. Prøver på nr.2 (har ei datter født i november 2012 fra før), og går nå inn i pp2 :) Håper veldig på junibaby 2015!!

IKM 14.10, pp4. Denne pp prøver jeg bidronninggelé og wild yam pga spotting en uke etter el. Ble gravid med bidronninggelé i 2011 (da var vi ikke prøvere, tok det for å få mer regelmessig syklus), og det resulterte i verdens beste overraskelse :)

Tanta på besøk og på tide å registrere seg i ny IKM-tråd... Litt usikker på sykluslengde etter pilleslutt, men ut ifra forrige tipper jeg ikm søndag 19/10. Prøver på nr.2 (har ei datter født i november 2012 fra før), og går nå inn i pp2 :) Håper veldig på junibaby 2015!!

IKM 14.10, pp4. Denne pp prøver jeg bidronninggelé og wild yam pga spotting en uke etter el. Ble gravid med bidronninggelé i 2011 (da var vi ikke prøvere, tok det for å få mer regelmessig syklus), og det resulterte i verdens beste overraskelse :)

Da er dere på lista ;)

Klart skal det bli junibaby når det ikke ble mai baby på oss :)

Hei jenter :) jeg er på cd 15 idag, har en syklus på 35 dager, opplevd 42 dager en gang, men tar utgangspunkt i 35 dager. Da er el på cd 21, altså forventet om 6 dager. Når begynner dere å teste ? Skal teste for første gang denne pp. Tenkte kanskje å begynne Onsdag torsdag. El skal være neste Tirsdag. Er det tids nok ? Burde jeg starte tidligere ?

CD13 i dag og prøvingen får ikke startet før til fredag på CD17. Tidligere (før MA) har jeg hatt EL CD18, men de to siste syklusene nå har jeg hatt EL CD23 så krysser det jeg kan for at vi rekker å legge inn noen aksjer før det er for sent ;)

Jeg er heldigvis slutta å blø nå. Ikke spotting en gang. Så tror jeg skal komme i noenlunde rute me el og ikm. Om jeg får el når jeg skal da :/ aner ikke hvordan dette vil påvirke kroppen, men blødningen har iallefall gitt seg, gtesten var ennå svakt positiv men tar en ny om en uke å sjekker.

Jeg er heldigvis slutta å blø nå. Ikke spotting en gang. Så tror jeg skal komme i noenlunde rute me el og ikm. Om jeg får el når jeg skal da :/ aner ikke hvordan dette vil påvirke kroppen, men blødningen har iallefall gitt seg, gtesten var ennå svakt positiv men tar en ny om en uke å sjekker.
Kan jo være greit å vite nårtid g testen er negativ, ift ny graviditet :) hcg var helt ute av kroppen min 3 uker etter Ma i april. Var 15 uker på vei. Fikk ikke mens tilbake før etter 12 uker, etter at jeg var ferdig å blø etter utskaping. Håper du er i rute i ganmel syklus :) lykke til.

Hei jenter :) jeg er på cd 15 idag, har en syklus på 35 dager, opplevd 42 dager en gang, men tar utgangspunkt i 35 dager. Da er el på cd 21, altså forventet om 6 dager. Når begynner dere å teste ? Skal teste for første gang denne pp. Tenkte kanskje å begynne Onsdag torsdag. El skal være neste Tirsdag. Er det tids nok ? Burde jeg starte tidligere ?
Jeg forventer også EL på rundt CD 20 og har tenkt til å starte på CD 14. Men det er egentlig mest fordi jeg har fått positiv test på CD 17 før, så jeg tør rett og slett ikke å starte senere enn det :P Så det kommer egentlig litt an på hvor mye du stoler på syklusen din :) Er det sånn at dere legger inn aksjer slik at dere er dekket uansett, holder det sikkert å begynne testingen et par-tre dager før.

Men jeg skjønner ikke helt logikken i at du venter EL om 6 dager og dermed venter den neste tirsdag? :P Kanskje bare jeg som ikke klarer helt å regne her? Hehe. For 6 dager fra nå er jo søndag :)

Så bra du har slutta å blø :) Da slipper man liksom å bli minnet på det hver gang man er på do.. Jeg fikk EL på CD 21 etter min SA i alle fall (da hadde jeg målt HCG til å være 7 en uke før), jeg var 12+6 på vei. Men det er vel dessverre ingen fasit på det. Håper EL er i rute og at dere får startet prøvingen igjen kjapt! :)

Jeg forventer også EL på rundt CD 20 og har tenkt til å starte på CD 14. Men det er egentlig mest fordi jeg har fått positiv test på CD 17 før, så jeg tør rett og slett ikke å starte senere enn det :p Så det kommer egentlig litt an på hvor mye du stoler på syklusen din :) Er det sånn at dere legger inn aksjer slik at dere er dekket uansett, holder det sikkert å begynne testingen et par-tre dager før.

Men jeg skjønner ikke helt logikken i at du venter EL om 6 dager og dermed venter den neste tirsdag? :p Kanskje bare jeg som ikke klarer helt å regne her? Hehe. For 6 dager fra nå er jo søndag :)
Nå har det seg sånn at jeg begynner å bli lei aksjeinnleggingen :p har pleid å hoppe i høyet annenhver dag fra Cd 14 fordi jeg ikke stoler helt på syklus. Å når det ikke gir resultater, så gidder jeg ikke :p kan bli for mye av det gode også ( for min del) men annenhver dag skal jo i utgangspunktet funke, men ikke noe i magen her gitt :p så derfor ville jeg prøve å teste etter el denne gang. Stoler ikke helt på syklusen, men el har i allefall aldri kommet tidligere enn anntatt, heller senere :/

Jeg mente selfølgelig tirsdag om 8 dager skal el være, men det er feil det også, den skal være Mandag om 7 dager. Tenker at jeg bare starter testinga imorgen da ;)

Nå har det seg sånn at jeg begynner å bli lei aksjeinnleggingen :p har pleid å hoppe i høyet annenhver dag fra Cd 14 fordi jeg ikke stoler helt på syklus. Å når det ikke gir resultater, så gidder jeg ikke :p kan bli for mye av det gode også ( for min del) men annenhver dag skal jo i utgangspunktet funke, men ikke noe i magen her gitt :p så derfor ville jeg prøve å teste etter el denne gang. Stoler ikke helt på syklusen, men el har i allefall aldri kommet tidligere enn anntatt, heller senere :/

Jeg mente selfølgelig tirsdag om 8 dager skal el være, men det er feil det også, den skal være Mandag om 7 dager. Tenker at jeg bare starter testinga imorgen da ;)
Helt enig! Jeg hadde aldri orka aksjeinnlegg annenhver dag. Mest fordi også mine sykluser kan bli sinnsykt lange, og da blir perioden mellom TR og EL laaang :P Og mannen er heller ikke interessert i noe pliktsex, samtidig med at han ikke vil vite når EL er. Så ja.. Her er det taktikkeri og "oppsparing av lyst" hver pp, kan du si. Haha :P

Jeg ville nok begynt testingen i morgen ja :)

Heisann, kommer inn hit jeg:) Blør enda etter MA i forrige uke, men er så ivrig etter å prøve på nytt at jeg hopper inn her og begynner et sted.
Tar en råsjangs og tipper(håper mest) på ikm den 19 oktober. Vi kjører på når vi føler for det rett etter endt blødning, så får vi se, spennende! Kan jo ta en evighet å få syklus på plass igjen, men men.

Lykke til alle her inne!

Helt enig! Jeg hadde aldri orka aksjeinnlegg annenhver dag. Mest fordi også mine sykluser kan bli sinnsykt lange, og da blir perioden mellom TR og EL laaang :p Og mannen er heller ikke interessert i noe pliktsex, samtidig med at han ikke vil vite når EL er. Så ja.. Her er det taktikkeri og "oppsparing av lyst" hver pp, kan du si. Haha :p

Jeg ville nok begynt testingen i morgen ja :)
Som jeg skulle sagt det selv. Har det AKKURAT likedan her :p blir liksom en stressfaktor også når man må legge inn annen hver dag både for meg og han, så vi var fint enige om å prøve ut el testing denne gang. Da starter jeg imårra da. Hurra for kopp-tisse uka :D når er det lurest å teste da ? Morgen formiddag ettermiddag eller kveld ? Og er det mulig å få en positiv test på morgenen, men på kvelden er den plutselig negativ ? Burde man teste flere ganger om dagen ? *neewbie* som dattra mi ville sagt :p

Om jeg følger min vanlige syklus fra før SA, har jeg forventet EL mandag om en uke.. når bør jeg begynne å teste da syns dere?

Heisann, kommer inn hit jeg:) Blør enda etter MA i forrige uke, men er så ivrig etter å prøve på nytt at jeg hopper inn her og begynner et sted.
Tar en råsjangs og tipper(håper mest) på ikm den 19 oktober. Vi kjører på når vi føler for det rett etter endt blødning, så får vi se, spennende! Kan jo ta en evighet å få syklus på plass igjen, men men.

Lykke til alle her inne!
Huff, så trist å høre om din Ma :( opplevde det selv i april i år. 15 uker på vei. Utrolig tungt. Gode tanker sendes din vei, og lykke til med ny prøving :) velkommen hit.

Som jeg skulle sagt det selv. Har det AKKURAT likedan her :p blir liksom en stressfaktor også når man må legge inn annen hver dag både for meg og han, så vi var fint enige om å prøve ut el testing denne gang. Da starter jeg imårra da. Hurra for kopp-tisse uka :D når er det lurest å teste da ? Morgen formiddag ettermiddag eller kveld ? Og er det mulig å få en positiv test på morgenen, men på kvelden er den plutselig negativ ? Burde man teste flere ganger om dagen ? *neewbie* som dattra mi ville sagt :p

Tror jeg følger med på svarene du får jeg ;)

Lykke til alle her inne!

Velkommen :D
Så trist å høre om MA :(
Håoer det klaffer raskt igjen. Lykke til ;)

LH varierer normalt gjennom døgnet, og på ettermiddag/kveld pleier det å være på sitt laveste. Høyest er det når man står opp, men det tar noen timer før det går fra blod til urin. Derfor er det aller beste tidspunktet å teste mellom kl 11-15, etter å ha holdt seg i fire timer og ikke drukket på de siste to. Jeg pleier å stå opp, spise frokost (pleier å unngå å drikke altfor mye under frokosten), tisse, holde meg de neste fire timene (drikker som regel ingenting disse timene, men det er i teorien ok med litt drikke de to første timene) og så teste. Da pleier tidspunktet å være rundt kl 12-14 på dagen. Hvis man tester på morgenen, kan man risikere å få falsk positiv (dog, det er sjelden tilfelle her - det er sjelden jeg får positiv på morgenen uansett). Det skal holde å teste en gang om dagen, men noen har en veldig kort topp som gjør at de bør teste oftere. Man kan evt prøve seg fram :) Lykke til :D Jeg er blitt reint glad i å tisse i kopp jeg. Fnis!

Back
Topp