IKM uke 4 ❤

Nå når jeg kommer jeg set jeg det kommer litt krem aktig utflod og lit blod mest krem utflod en blod jeg skjønner ikke noe spennene og se tempen i morra

Hvordan går det med dere alle med tanke på eventuelle symptomer? Jeg er 10 dpo og har hatt murringer og ømme bryst i mange dager og nå har jeg skikkelig irritabel og i dårlig humør akkurat slik jeg pleier å bli før mensen kommer, så jeg antar den er like rundt hjørnet :inpain: Men jeg pleier ikke å ha mensmurringer så tidlig og ikke uten å samtidig spotte og nå blør jeg ikke noe. Så det er annerledes enn vanlig :think005

Bestemte meg forrige PP at eg ikkje skulle leite etter symptomer, men så fekk eg berre symptomer eg berre har hatt som gravid, så fekk litt forhåpninger såklart :hilarious: men var jo ikkje gravid. Så nei, blir ikkje å notere ned ein ting :wacky: høre jo om så mange som kjenner på så masse. Men eg lure på, korleis er det mulig? Dersom ein ikkje har hcg i kroppen kan ein vell umulig ha noko symptomer eller? Kroppen aner vell ikkje at egget er befruktet før det fester seg? og så må det i tillegg begynne å produsere hcgo_O eller kan den?

Så spennende med dere som skal teste idag! Jeg er 8 dpo tror jeg, tror el kom en dag tidligere. Tok test igår, og en idag tidlig. Ser nok en liten antydning til strek, ikke mulig å se på bilde, så det blir spennende å følge med på fremover. På mannens bursdag blir jeg noen dager over ikm, så kunne vært gøy med en overraskelse.... Men tør nesten ikke håpe enda, har jo fått strek hvertfall en gang tidligere, og det ble det ikke noe av.

Blenda i dag, men enda tidlig :happy: Var oppe på do i natt (forøvrig noe jeg aldri er ellers, pleier å sove hele natten), så mulig urinen ikke var max konsentrert. Blir fort testing daglig fremover :shy:

Fikk denne i dag ikke helt den første morgen urin er dpo10/11 hva tenker dere kommer til å ta ny om noen dager for å være 100% sikker

Vedlegg

• 58DD5226-95D8-4621-B38A-A33D1E4562CC.jpeg
    58DD5226-95D8-4621-B38A-A33D1E4562CC.jpeg
    14,4 KB · Visninger: 163
9BA75310-F9C8-4F0F-8C1C-ABC0113C12AE.jpeg
Skulle sagt god morgen, men den kjennes ikke så god ut :(

12 dpo i dag. Tok 1 Babyplan tidlig og 1 vanlig babyplan strimmeltest i dag tidlig. Innbilte meg å se en bitteliten strek på tidligstrimmelen, men tror det bare er ønsketenkning. Den vanlige strimmelen er helt blenda! Så, nå er jeg forvirra. Vente to dager til IKM eller teste igjen i morra? Eller bare vente til mandag en dag etter IKM? Uff, dette er tungt. Hadde jo en liten følelse av at det klaffet denne gangen :wtf:

Den øverste testen er tidlig strimmel, den under vanlig.

Bestemte meg forrige PP at eg ikkje skulle leite etter symptomer, men så fekk eg berre symptomer eg berre har hatt som gravid, så fekk litt forhåpninger såklart :hilarious: men var jo ikkje gravid. Så nei, blir ikkje å notere ned ein ting :wacky: høre jo om så mange som kjenner på så masse. Men eg lure på, korleis er det mulig? Dersom ein ikkje har hcg i kroppen kan ein vell umulig ha noko symptomer eller? Kroppen aner vell ikkje at egget er befruktet før det fester seg? og så må det i tillegg begynne å produsere hcgo_O eller kan den?

Om jeg har forstått det rett er det økt progesteron som kan gi tidlige symptomer, og progesteron stiger uavhengig om egget er befruktet eller ikke. Det fortsetter å stige om egget er befruktet, ellers får man en dropp i progesteronet og TR kommer. Derfor symptomene på tidlig graviditet og TR er så og si de samme :wacky: Så kommer det jo egne symptomer med Hcg når det nivået er høyt nok. Noen kan jo få tidlig stigning av hcg og derfor kjenne mer på de klassiske gravid-symptomene noen dager før IKM, andre får disse senere. Og det kan variere fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap.

Jeg tror at hvis man går og kjenner veldig etter (skyldig, selv om jeg prøver hardt å la være) kan man kjenne symptomer man kanskje ikke hadde lagt merke til om det ikke hadde vært for at man prøver å bli gravid :p Mitt første svangerskap hadde jeg ingen symptomer før uke 7, men likevel spinner hjernen hver pp :angelic:

:happy:Hei! Kan jeg slenge meg med her? Litt sent til festen, men...

Hjerter - 31 år - PP6? - B1 - EL 13.01 - IKM 28.01

Litt usikker på hva jeg skal si på PP siden jeg sluttet på p-piller i sommer, og kroppen tilsynelatende har brukt lang tid på å komme i syklus igken... Denne måneden har jeg for første gang fått både positiv EL-test og påfølgende temperaturstigning, så jeg føler meg for første gang ganske trygg på at jeg har hatt EL. Den siste uken har jeg hatt alle symptomer i boka. Stikking i magen og underlivet, ømme brystvorter, kvalm, uggen i magen osv...:chicken:det har jeg hatt ca hver mnd den siste tiden så tar det ikke så seriøst.:cat:

9DPO i dag og svidde av første test. Synes jeg ser noe svaaaakt, men tør ikke håpe for mye enda. Får teste på nytt i morgen.

Hvordan går det med dere? Flere som har startet testing i dag?:)

Vis vedlegget 346719 Skulle sagt god morgen, men den kjennes ikke så god ut :(

12 dpo i dag. Tok 1 Babyplan tidlig og 1 vanlig babyplan strimmeltest i dag tidlig. Innbilte meg å se en bitteliten strek på tidligstrimmelen, men tror det bare er ønsketenkning. Den vanlige strimmelen er helt blenda! Så, nå er jeg forvirra. Vente to dager til IKM eller teste igjen i morra? Eller bare vente til mandag en dag etter IKM? Uff, dette er tungt. Hadde jo en liten følelse av at det klaffet denne gangen :wtf:

Den øverste testen er tidlig strimmel, den under vanlig.

Føler med deg:Heartpinker egentlig bare tortur å teste før IKM, men klarer jo ikke å dy meg jeg heller.. Jeg ville nok testet igjen i morgen uansett, men hvis du klarer å holde deg så er det vel kanskje enda sikrere om du venter til IKM. Fortsatt tidlig, så jeg krysser fingrene!

Føler med deg:Heartpinker egentlig bare tortur å teste før IKM, men klarer jo ikke å dy meg jeg heller.. Jeg ville nok testet igjen i morgen uansett, men hvis du klarer å holde deg så er det vel kanskje enda sikrere om du venter til IKM. Fortsatt tidlig, så jeg krysser fingrene!

Takk :Heartpink Jeg ventet til IKM siste pp, og hadde tortur i 4 dager da den var forsinket pga forsinket el, som jeg heller ikke testet for sist med den tanken om at all testingen gjorde meg gal. Så, kompromisset ble å teste tidligst 12 dpo, selv om det også er tidlig. Premom sier el var den 10.01., selv om det virket tidlig for meg, men fikk klare positive el-tester så stoler på det. Får se om jeg tar en test i morgen eller om jeg venter til søndag eller mandag om tr uteblir. Sunn fornuft sier jo å vente til IKM :rolleyes:

:happy:Hei! Kan jeg slenge meg med her? Litt sent til festen, men...

Hjerter - 31 år - PP6? - B1 - EL 13.01 - IKM 28.01

Litt usikker på hva jeg skal si på PP siden jeg sluttet på p-piller i sommer, og kroppen tilsynelatende har brukt lang tid på å komme i syklus igken... Denne måneden har jeg for første gang fått både positiv EL-test og påfølgende temperaturstigning, så jeg føler meg for første gang ganske trygg på at jeg har hatt EL. Den siste uken har jeg hatt alle symptomer i boka. Stikking i magen og underlivet, ømme brystvorter, kvalm, uggen i magen osv...:chicken:det har jeg hatt ca hver mnd den siste tiden så tar det ikke så seriøst.:cat:

9DPO i dag og svidde av første test. Synes jeg ser noe svaaaakt, men tør ikke håpe for mye enda. Får teste på nytt i morgen.

Hvordan går det med dere? Flere som har startet testing i dag?:)

Ca 9 dpo her også i dag, tok vanlig strimmeltest i dag tidlig. (testegal:hilarious:) Syntes jeg skimter noe, men alt for tidlig likevel... Blir nok mer testing gjennom helgen kjenner jeg meg selv rett :p

Hei dere.
Jeg har ikke prøvd aktivt denne måneden, og vært veldig usikker på El og syklus generelt. Jeg tror ikke jeg vil ha barn... eller, jo kanskje. Jeg må nok innrømme at jeg ble mer nysgjerrig på å få barn da to nære venner avslørte sine graviditeter i fjor. Jeg har aldri ønsket biologisk barn, fordi jeg alltid har vært livredd for tanken på både graviditet og fødsel. Jeg er også livredd for sykehus, blodprøver og nåler, smerte, ikke ha kontroll, oppkast og mer jeg ikke kommer på i farta.

Kan ikke huske å ha kjent særlige symptomer annet enn at jeg er veldig trøtt for tiden, men det er for meg semi normalt i vintertiden.

Så om dere ikke allerede har lest det mellom linjene: jeg er gravid. Og min kjære er på jobb til kl 15, så skal han hente datteren (8år) og hun skal være til mandag.

Vedlegg

• A389906E-5258-4158-92CF-A2223AB4706C.jpeg
    A389906E-5258-4158-92CF-A2223AB4706C.jpeg
    17,3 KB · Visninger: 144
Takk :Heartpink Jeg ventet til IKM siste pp, og hadde tortur i 4 dager da den var forsinket pga forsinket el, som jeg heller ikke testet for sist med den tanken om at all testingen gjorde meg gal. Så, kompromisset ble å teste tidligst 12 dpo, selv om det også er tidlig. Premom sier el var den 10.01., selv om det virket tidlig for meg, men fikk klare positive el-tester så stoler på det. Får se om jeg tar en test i morgen eller om jeg venter til søndag eller mandag om tr uteblir. Sunn fornuft sier jo å vente til IKM :rolleyes:

EL kan jo være forsinket, så hold motet oppe til tr kommer! Min erfaring med premom er at de ikke treffer helt alltid. Har du forsøkt temping? Føler jeg fikk gode svar av det :)

Hei dere.
Jeg har ikke prøvd aktivt denne måneden, og vært veldig usikker på El og syklus generelt. Jeg tror ikke jeg vil ha barn... eller, jo kanskje. Jeg må nok innrømme at jeg ble mer nysgjerrig på å få barn da to nære venner avslørte sine graviditeter i fjor. Jeg har aldri ønsket biologisk barn, fordi jeg alltid har vært livredd for tanken på både graviditet og fødsel. Jeg er også livredd for sykehus, blodprøver og nåler, smerte, ikke ha kontroll, oppkast og mer jeg ikke kommer på i farta.

Kan ikke huske å ha kjent særlige symptomer annet enn at jeg er veldig trøtt for tiden, men det er for meg semi normalt i vintertiden.

Så om dere ikke allerede har lest det mellom linjene: jeg er gravid. Og min kjære er på jobb til kl 15, så skal han hente datteren (8år) og hun skal være til mandag.
Gratulerer! :joyful: Jeg aner ikke hvor du bor, men kanskje du kan sjekke jordmortjenesten der? Mange steder finnes det private jordmødre som kan følge deg opp både i svangerskapet og evt også bli med på fødsel (dog det koster jo litt). Jeg har gått til kommunal jordmor i alle mine 5 svangerskap, og selv som flergangsfødende har det vært veldig godt med en støttende og dyktig jordmor å prate med:) Håper du finner en du kan prate godt med om alle bekymringene dine, og selv om det kanskje høres teit ut, så er jo kroppen laget for dette, og det kommer nok til å gå helt fint:Heartred Men det er ikke noe godt å gå å uroe seg uansett årsak, så håper du får den hjelpen du trenger:Heartred

Masse lykke til! :joyful:

Ca 9 dpo her også i dag, tok vanlig strimmeltest i dag tidlig. (testegal:hilarious:) Syntes jeg skimter noe, men alt for tidlig likevel... Blir nok mer testing gjennom helgen kjenner jeg meg selv rett :p

Kjenner meg igjen! Jeg har igjen en babyplan tidlig strimmel og en clearblue tidlig. Tipper de svis av i morgen og søndag. Videre får det blir vanlige strimler hver dag frem til tr eller positiv test. Håpløst:hilarious:

Hei dere.

Gratulerer, håper du finner ut av ting og overkommer frykten:Heartpink

EL kan jo være forsinket, så hold motet oppe til tr kommer! Min erfaring med premom er at de ikke treffer helt alltid. Har du forsøkt temping? Føler jeg fikk gode svar av det :)

Det er jo greit å vite! Er første pp med Premom, og synes det var til stor hjelp å få analysert el-testene. En ting mindre å tenke på. Tror temping blir for mye for meg, rett og slett. Tror det ville stresset meg mer enn det var nyttig. Måtte i så fall ha skaffet et slikt armbånd som tar tempen automatisk. Synes det er stress nok å ta el-tester opp til flere ganger om dagen. Det blir liksom så mye fokus :oops: Men, spør meg igjen om noen måneder dersom det ikke har klaffet, så kan det hende jeg ser anerledes på det :p

Dere kan bare sette meg opp på tante rød, temp stigning i dag, og føler meg glovarm, akkurat slik jeg gjør før mensen. Så den kommer nok ganske så snart! Pluss at jeg tror ikke jeg hadde el denne mnden.
Tar en liten pause herfra en liten stund, begynner å miste litt mote!

Back
Topp